Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
    Member
    iTrader
    0

CPU temp AMD FX-8120

Hi all,

Van het weekend een nieuwe pc samengebouwd. Werkt perfect, niks op aan te merken. Ik heb enkel een informatieve vraag ivm de cpu temp van de AMD FX-8120.

Ik weet dat het voor AMD's het best is om de temp niet hoger dan 60°c te laten oplopen en hier zit ik ook onder.Toch vond ik de temp (30°c) nogal aan de hoge kant wanneer de pc eigenlijk niets aan het doen is. Ik kan dit zien door een tooltje dat bij het moederbord (Asrock 990fx extreme3) bijgeleverd is. Via dit tooltje kan je via Windows je temps, fans en andere settings bekijken, zelfs je pc overclocken.
    Gisteren avond was ik dan op internet gaan kijken en daar vond ik een ander tooltje (HW Info). Wanneer ik via dit kijk naar de temp van de cpu staat die rond de 22°c tov 30°c via de Asrock tool. Die temp komt al beter in de buurt van wat ik op het net gelezen en gevonden had. Zeker omdat ik bij aankoop direct een zware koeler heb bijgekocht (Enermax).
    Tijdens het gamen gisteren (voorlopig alleen een uurtje Blur gespeeld) kwam ik via Asrock op een max van 54°c, wat nog goed is.
    Deze avond ga ik de temp eens checken tijdens het gamen met de HW Info tool.
    Vraag is welke temp is nu de correcte? Met welke moet ik nu rekening houden? http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Grts.
    Laatst gewijzigd door Stieven76; 21 mei 2012 om 11:18

Approved 9-lifer MegaMentor's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Als ge twijfelt pakt ge best dat de hoogste temp de correcte is... Als het dan hoger is dan de werkelijke temp hebt ge nog wat speelruimte.

30C is trouwens toch echt niet zo warm? Heb persoonlijk geen ervaring met AMD CPU's maar mijn Intel i5 draait rond de 34C op idle met ook een after market cooler erop.

Approved 9-lifer IceMaN.*'s schermafbeelding
    iTrader
    228 (100%)
    30° is laag.

Member
    iTrader
    0
    Klopt, dat zijn goede temps
    FX 8120 kan 70° hebben als ik me niet vergis...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten