Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Probleem met laptop

Super Moderator Dakantochnie's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)

Probleem met laptop

Hallo,

Ik heb een laptop van een vriend (HP Pavilion dv9000) die niet meer wilt opstarten. Bij het laden van het Windows-opstartscherm geeft hij verticale strepen over het scherm, en halverwege het laden krijg ik een bluescreen (zonder veel informatie).
    Wanneer ik opstart in veilige modus, houdt hij halt bij "crcdisk.sys", waarna hij alsnog overgaat tot een bluescreen.
    Wanneer ik gebruik maak van de ingebouwde opstartherstel, dan vindt hij geen OS meer om te herstellen.

Als ik google op dit probleem, dan vind ik dat het zowel aan de HD kan liggen als aan het OS, maar niet meteen een pasklare oplossing...

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt!
    En op de achtste dag schiep Hij dakantochnie. - Epyon | Lang leve Dakantochnie. - Cyberkef
    Ik lust je wel dakantochnie! - Matti | Dakantochnie. Ofte het zijn, het bestaan en het wezen. - Manu
    Der komt NIETS zinnig uit uwen bek. En u karakter is zo rot als u toekomstig onderstel. - GADGET
    Vroeger is over en later zover. De kunst is het hier zijn, Dakantochnie - een ster. - Robust2

Crew Member Davion's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Aangezien de laptop nu toch 'verloren' is zou ik aanraden om eerst eens proberen Windows opnieuw te installeren

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    die vertikale strepen ... zeer fijne lijntjes of ....

Super Moderator Dakantochnie's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Goh, dat is het juist eigenlijk: er staan niet-gebackupte gegevens op (belangrijke zaken), en ik wil ze er eigenlijk het liefst echt wel proberen af te halen...
    Als er dus een andere manier bestaat: please let me know.

Het zijn 'middelmatige' lijntjes; neem ongeveer 2 3mm breed, met een herhaald patroon erin.

Ik heb daarjuist met een herstel-cd van Vista geprobeerd om hem terug te booten, wat aanvankelijk ook bleek te lukken. Enkel crashte hij tijdens een controle van de HD (standaard blijkbaar na een herstelde bootsector), waardoor ik nu terug bij af ben. De foutmelding van de bluescreen is nvlddmkm.sys.

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    tja, videokaart problemen (die file ...)

hdd eruit en aan een andere pc hangen
    indien dat sata hdd is => gewoon in een destkop bijhangen
    indien ide (mini ide) heb je een overgang naar usb of desktop ide nodig

Member Geckmeister's schermafbeelding
    iTrader
    98 (100%)
    Bekend probleem met sommige nvidia kaartjes in laptops. Werken nog net genoeg om beeld te geven, maar van zodra de driver laad en de kaart dus aangesproken wordt faalt die.

Waarschijnlijk door hitte en veelvuldig gebruik zijn soldeerpunten aan het lossen. de Geforce 7xxx GO series waren hier gevoelig voor.

Valt weinig aan te doen vrees ik. Beste is inderdaad om gewoon de hdd eruit te halen en op een desktop aan te sluiten om zo u bestanden te kopieren. Je kan ook de kaart vervangen (tenminste als die via MXM connector in de laptop zit en niet vast gesoldeerd)
    Maar die kaarten kosten meer dan de laptop nog waard is wsl.. Tenzij je geluk hebt en tweedehands van iemand eentje goedkoop kan overnemen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten