Zit met een probleem en ik zou graag zo snel mogelijk een antwoord weten.
mijn pc is zo een 5 jaar oud dat weet ik.
Maar is al een aantal keren dat ik aan pc moet klommelen om het zo te zeggen voordat men pc wil opstarten.
nu is het zelfs zo dat ik em plat heb liggen, wat geprutst aan kabels = toestand onveranderd.
beetje later opnieuw opstart geprobeerd start wel.
wat hij WEL doet.
Alle fans die ik zie draaien.
en men lichtjes voor netwerk branden.
De power knop knipperd oranje IPV solide groen
officiele uitleg uit de handleiding
Amber light
Blinking amber light indicates a probkem with an installed device
solid amber light indicates an internal power problem.
een andere passage verteld het volgende
If the power light is blinking amber;
The computer is recieving electrical power, but an internalpower problem may exist
*Ensure that the voltage selection switch is set to match the AC power at your location ( if applicable)
*Ensure that all components and cables are properly installed and securely connected to the system board. ( see page 79)
wat hij niet doet=> Bios inladen enz....
Ik heb al alle kabels waar ik aan kon de verbindingen aangeduwd gehad in geval dat ze los waren gekomen HDD drives heb ik beide kabels los gemaakt en terug ingestoken.
Mogelijkheid dat voeding eraan is ? want verder is er intern al heel lang niets meer aan men pc gedaan geweest...
de problemen zijn niet echt consistent of consequent =/
telkens is het wel hetzelfde probleem knipperende oranje led op de POWER knop om pc aan en uit te zetten ...
Bij dell melden of niet? geen zin om hem op te sturen want men garantie is al verlopen en dus ook men mechanieker aan huis optie...
ga hem binnen doen: alle opties volgens men handleiding heb ik al uitgeput ...
Kan momenteel niet goed zonder pc omdat ik in mijn vrije tijd me momenteel
bezig houd met video bewerking.
Pc al terug gekregen voeding werkt blijkbaar nog goed dus gaat de oplossing kostelijker zijn :/
De hersteller die hem nagekeken heeft meent dat het aan mobo ligt vermits hij voeding al getest heeft en als ok verklaard heeft.
mijn opties die ik denk dat ik heb.
alternatief mobo laten inbouwen (ipv originele dell xps mobo)
officiele intel info over cpu
2de hands vermits al 5 jaar oude hardware
nieuwe case en of nieuwe mobo
de rest alle hardware overzetten vermoed ik.
ma ga nog paar dagen aanzien om te kijken of pc nog altijd zijn kuren heeft, indien het blijft voortduren zal ik toch moeten kijken voor een oplossing.
Staat nu pas voor eerste keer aan sinds hij terug is.
Ik heb zoals het nu is een handvol opties.
1) tweedehands mobo met cpu koeler indien dell koeler incompatibel wegens custom uitvoering.
2) nieuwe goedkope mobo en bijhorende cpu in de originele case
3) nieuwe goedkope mobo en bijhorende cpu in nieuwe case
4) men zus aanraden om goedkope pc te kopen en hetgeen dat compatibel is overzetten.
UP
Ik heb deze nacht op het internet zitten rondsnuffelen en bijgevolg ben ik ook op een vraag gestuit!
Ik heb een Dell XPS systeem mobo kunnen vinden op het internet voor +- 200 Euro
Verzendkosten incl.
Het probleem is ik heb geen flauw benul ervan of een mobo voor een pc in amerika compatibel is met onze computers.
Of zijn alle componenten volgens vastgelegde normen gemaakt,
en zit er bijgevolg een andere voeding in die ook dezelfde gestandardiseerde voeding en stroom levert? 100V 60hz (geen idee hoe actueel dit nog is) in us en 240V 50hz hanteren wij.
Indien 100% compatibel ben ik er redelijk goedkoop van af want ik heb geen imitatie versie of zo ervan gevonden.
vermits het mobo ook niet meer gebruikt in de nieuwere modellen en het een custom mobo betreft van dell zelf. sta ik beetje met men rug tegen de muur.
Een andere mobo met dezelfde socket betekent al dat ik nieuwe cpu koeler + case minimum moet voorzien.

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren
moest em toch zichzelf de prak indraaien.