Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13
    Member Arakesh's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zit met een probleem en ik zou graag zo snel mogelijk een antwoord weten.
    mijn pc is zo een 5 jaar oud dat weet ik.
    Maar is al een aantal keren dat ik aan pc moet klommelen om het zo te zeggen voordat men pc wil opstarten.
    nu is het zelfs zo dat ik em plat heb liggen, wat geprutst aan kabels = toestand onveranderd.
    beetje later opnieuw opstart geprobeerd start wel.

wat hij WEL doet.
    Alle fans die ik zie draaien.
    en men lichtjes voor netwerk branden.
    De power knop knipperd oranje IPV solide groen
    officiele uitleg uit de handleiding

Amber light
    Blinking amber light indicates a probkem with an installed device
    solid amber light indicates an internal power problem.

een andere passage verteld het volgende

If the power light is blinking amber;
    The computer is recieving electrical power, but an internalpower problem may exist
    *Ensure that the voltage selection switch is set to match the AC power at your location ( if applicable)
    *Ensure that all components and cables are properly installed and securely connected to the system board. ( see page 79)

wat hij niet doet=> Bios inladen enz....

Ik heb al alle kabels waar ik aan kon de verbindingen aangeduwd gehad in geval dat ze los waren gekomen HDD drives heb ik beide kabels los gemaakt en terug ingestoken.

Mogelijkheid dat voeding eraan is ? want verder is er intern al heel lang niets meer aan men pc gedaan geweest...
    de problemen zijn niet echt consistent of consequent =/
    telkens is het wel hetzelfde probleem knipperende oranje led op de POWER knop om pc aan en uit te zetten ...
    Bij dell melden of niet? geen zin om hem op te sturen want men garantie is al verlopen en dus ook men mechanieker aan huis optie...

ga hem binnen doen: alle opties volgens men handleiding heb ik al uitgeput ...
    Kan momenteel niet goed zonder pc omdat ik in mijn vrije tijd me momenteel
    bezig houd met video bewerking.

Pc al terug gekregen voeding werkt blijkbaar nog goed dus gaat de oplossing kostelijker zijn :/
    De hersteller die hem nagekeken heeft meent dat het aan mobo ligt vermits hij voeding al getest heeft en als ok verklaard heeft.

mijn opties die ik denk dat ik heb.
    alternatief mobo laten inbouwen (ipv originele dell xps mobo)
    officiele intel info over cpu
    2de hands vermits al 5 jaar oude hardware
    nieuwe case en of nieuwe mobo
    de rest alle hardware overzetten vermoed ik.

ma ga nog paar dagen aanzien om te kijken of pc nog altijd zijn kuren heeft, indien het blijft voortduren zal ik toch moeten kijken voor een oplossing.
    Staat nu pas voor eerste keer aan sinds hij terug is.

Ik heb zoals het nu is een handvol opties.
    1) tweedehands mobo met cpu koeler indien dell koeler incompatibel wegens custom uitvoering.
    2) nieuwe goedkope mobo en bijhorende cpu in de originele case
    3) nieuwe goedkope mobo en bijhorende cpu in nieuwe case
    4) men zus aanraden om goedkope pc te kopen en hetgeen dat compatibel is overzetten.

UP

Ik heb deze nacht op het internet zitten rondsnuffelen en bijgevolg ben ik ook op een vraag gestuit!
    Ik heb een Dell XPS systeem mobo kunnen vinden op het internet voor +- 200 Euro
    Verzendkosten incl.
    Het probleem is ik heb geen flauw benul ervan of een mobo voor een pc in amerika compatibel is met onze computers.
    Of zijn alle componenten volgens vastgelegde normen gemaakt,
    en zit er bijgevolg een andere voeding in die ook dezelfde gestandardiseerde voeding en stroom levert? 100V 60hz (geen idee hoe actueel dit nog is) in us en 240V 50hz hanteren wij.

Indien 100% compatibel ben ik er redelijk goedkoop van af want ik heb geen imitatie versie of zo ervan gevonden.
    vermits het mobo ook niet meer gebruikt in de nieuwere modellen en het een custom mobo betreft van dell zelf. sta ik beetje met men rug tegen de muur.

Een andere mobo met dezelfde socket betekent al dat ik nieuwe cpu koeler + case minimum moet voorzien.
    Laatst gewijzigd door Davion; 14 mei 2012 om 16:46
    What does not kill you, makes you stronger and tougher.
    Lucky Cancer patient: cured For about 10 + months to date 05/2012; begin augustus de volgende vuurproef
    Dell XPS 700
    2.1Ghz Core 2 duo 4Gig RAM Nvid 520GT Silent (fanless version)

Member Vic 40+'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Praten we over zoiets?
    http://h9.abload.de/img/img_1110tlp4.jpg

Wat is het formaat van het moederbord?

Het ziet er namelijk uit als een normaal bord,alleen dan op z'n kop.

iTrader
    0
    neen, dat is wel een xps kast maar een andere serie. van de 7xx reeks zijn er minimaal 3 modellen geweest die na de 700 kwamen x10, x20, x30

Tom's Hardware topic, ingebouwd in Xps 700 kast
    dit is hetzelfde mobo en hardware setup als die van mij.
    Wel de sli wegdenken hé, die kaarten zijn allang op het stort... en vervangen door non SLI of Xfire kaarten telkens

Voeding is ATX als indicatie van hoe groot dunno.
    geloof wel dat het aantal usb poorten je op de goede weg kan zetten.
    6x USB 2 poorten onboard exclusief de front case aansluiting.
    expansie openingen = 7, vermoed minimaal dat het atx of groter is.

@ vic de mobo op uw foto ziet er een stuk kleiner uit.
    Mobo specs + afbeelding zonder apparatuur

Sinds pc terug is, heeft em tot nu toe telkens zonder blokkeren op oranje lampje opgestart.
    maar ik wil desondanks toch weten wat mijn opties zijn moest em toch zichzelf de prak indraaien.
    Voeding was volledig uitgemeten en door de hersteller werkend bevonden.
    omdat hij niets gevonden had aan men pc, was het free of charge :O
    Laatst gewijzigd door Arakesh; 15 mei 2012 om 13:19 Reden: typo

iTrader
    0
    Zover ik het begrijp gebruikt dell btx moederborden,de volgende is volgens mij er zo één,
    D975x S775 1066Fsb Ddr2 Btx 4000812 Bulk New INTEL | eBay
    Deze ondersteunt volgens de site ook core 2 duo cpu's

Anders kom je aan het vervangen van je kast,moederbord en eventueel een andere koeler mocht degene die er nu op zit niet passen.Dan kom je op een upgrade zoals de volgende,
    Bestelkosten berekenen | Tweakers.net Pricewatch

Dit is bij Nederlandse winkels,maar het kan als richtlijn gebruikt worden voor Belgische winkels.

Weet dat bij het veranderen van je moederbord je iig je windows opnieuw zal moeten activeren en het is zelfs mogelijk dat je opnieuw moet installeren.Alleen bij een identiek moederbord zal dat waarschijnlijk niet nodig zijn.

iTrader
    0
    dat zal ik er dan moeten bijnemen voornaamste is dan dat de pc niet total los en ook geen fortuin kost nietwaar?
    Enig idee qua compatibiliteit en qualiteit van dat imitatie mobo?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arakesh Bekijk bericht
    Enig idee qua compatibiliteit en qualiteit van dat imitatie mobo?
    Nee,dat weet ik niet.Er staat dat er core 2 duo ondersteunt word,maar welke precies kan ik niet zeggen,daar zou je 'm eens voor moeten googlen.

Qua grootte zal het denk ik wel passen,maar dat bekijk ik zo op het oog.Die rode is alleen wat langer dan de groene zo te zien.

Ik denk dat de volgende de beschrijving van intel geeft van het moederbord,
    Intel&reg Desktop Board D975XBX Overview
    daarin staat dat c2d processors met een 1066 MHz system bus zoals die van jou (E6400?) ondersteunt worden.

iTrader
    0
    breder eerder en meerdere onderdelen hebben andere positie.
    een ander probleem is:
    de standaard koeler heeft zijn vaste plaats, waarom?
    der word op de koeler nog een onderdeel ingeklikt met drie functies.
    cpu koeler EN grote kaarten ondersteunen
    en het opzetstuk is ook een steunpunt voor het zijpaneel.
    klikt onderaan vast op koelunit nadat! je het scharnierpunt vanonder in de ervoor
    voorziene opening plaatst. deurtje is ook voorzien van stut
    en bijgevolg raken die elkaar om de deur wat meer stevigheid te geven.

iTrader
    0
    Lang/breed,'t is net hoe je 't bekijkt denk ik.Van io panel naar de andere kant zijn ze even breed denk ik,van de ramsloten naar de pci(e) sloten is de rode wat langer.Boven de ramsloten een klein stukje en onderaan ook een extra stukje,daardoor heeft ie ook extra schroefgaten onderaan.

Het blijft lastig te zeggen naar aanleiding van 2 plaatjes op een scherm.

Die koeler kan je denk ik aangezien het om dezelfde socket gaat wel weer gebruiken,dus dat zou geen probleem moeten geven.

Welke kaarten ondersteunt die koeler dan?

Ik zie dat niet terug op het volgende plaatje,
    Nvidia disputes Dell XPS 700 customer assertions of inaccurate parts list

(de wijziging betreft taalfout)
    Laatst gewijzigd door Vic 40+; 17 mei 2012 om 10:03

iTrader
    0
    daar sla je de bal mis, de koeler word oendersteund door een opzetstuk die dat doet.
    hier staat het onderdeel wel gedeeltelijk op.
    Dell XPS 700 - PC & Tech Authority
    koppelstuk los, scrollen tot onder voor de grote foto's
    eBay

N.B.: ik heb nu wel een heel kleine 3d kaart erin zitten, heeft zelfs geen externe voeding nodig, en word bovendien gekoeld door enkel koelvin wegens geldnood toen men vorige 3d kaart de geest gaf.

soz voor dubbele post, laptop is traag beestje

iTrader
    0
    Ik sla niks mis als die eerste foto dat onderdeel niet laat zien.

Jij wilt een oudere pc draaiende houden.Ik probeer je daarbij alleen van opties te voorzien zoals je gevraagd hebt.Daarbij moet ik afgaan op de info die jij me geeft.

Verder denk ik dat met dat vervangende mobo de cpu op dezelfde hoogte zal zitten en zal dat onderdeel gewoon vastgeklikt moeten kunnen worden,maar goed dat kan ik niet zeker weten aangezien ik het ook alleen met de plaatjes moet doen.

Verder heb ik je ook voor niet heel veel geld meer een andere optie gegeven.

iTrader
    0
    dat was waar maar ik heb je wel 2 extra links gegoven zodat je wel wist waarover ik het had, had er eerst zelf ook nog niet aan gedacht soz.

hopelijk is het ook zoals je zegd want anders verlies ik de mogelijkheid om men behuizing te verstevigen en cpu te ondersteunen omdat die voet dan niet uitlijnd.

eens als ik men nieuwe pc aankoop en heb wil men zus deze pc hebben, vandaar dat ik de opties onderzoek.

start nu toch al een week probleemloos op elke keer (voorlopig)

in het ergste geval heb ik geen keus meer en zal ik het moeten riskeren en me aanpassen met de nieuwe mobo. zal eens moeten graven op het internet naar de specs van het mobo ivm afmetingen om beter inzicht te krijgen.

iTrader
    0
    Wat ik me wel bedenk is dat door de andere indeling de pcie sloten niet hetzelfde uitlijnen en die ondersteuning van de graka niet gaat lukken.Al moet ik dan zeggen dat bij een "normale" build daar ook geen ondersteuning voor is.

Het kan dan misschien wel zijn dat het koppelstuk dan de graka in de weg gaat zitten,dat zal ook afhangen van het gegeven of het een low profile kaartje is of niet.

iTrader
    0
    huidige gfx kaart is miniscuul in verhouding tot een normale kaart.
    heeft zelfs geen externe voedingen nodig vanuit de PSU of een andere bron.
    die witte 4 pins aansluiting waarmee vroeger de apparaten van stroom voorzien waren.
    voor de gfx kaar ondersteuning / obstructie hoef ik me dus geen zorgen te maken
    enkel en alleen van cpu tot support bracket.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten