Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 21 t/m 33 van 33

Discussie: CPU koeler I5 2500k

Member
    iTrader
    0
    Ja je kan er wel een tweede bij zetten.De volgende is volgens mij de fan die op de mugen 2 zit,
    ALTERNATE - HARDWARE - Koeling - Behuizing - Scythe Slip Stream PWM 120 mm
    mochten er geen 2e paar fanclips bijgeleverd worden dan zijn die ook te koop zie,
    ALTERNATE - HARDWARE - Koeling - Toebehoren - Scythe Fanclips Type B

Member
    iTrader
    0
    Zijn 2 fans het waard?
    Of da fan vervangen door een snellere fan goed genoeg?
    ALTERNATE - HARDWARE - Koeling - Behuizing - Aerocool Shark Fan 12cm Devil Red Edition

Edit:
    Wat zou ik met deze cpu fan max kunne hale zonder te hoge temps?
    4.5Ghz of meer?
    Laatst gewijzigd door Thomas9; 6 mei 2012 om 00:08

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomas9 Bekijk bericht
    Zijn 2 fans het waard?
    Lastig te zeggen.Meestal scheelt een extra fan hooguit maar een paar graden.Ik schat zo tussen de 1 en 5 graden.Dat is wat ik me herinner uit reviews.

Een snellere fan geeft al gauw meer lawaai,zeker als die fan een 3 pins aansluiting heeft en die dus niet via pwm gecontroleerd kan worden,of je zou daarvoor weer een fancontroller moeten kopen.

Ik zou het eerst eens met één fan proberen.Gewoon degene die er bijgeleverd word.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    2 fans in push/pull zijn meestal wel wat interessanter dan 1 betere fan. Als ik nog eens wat onderdelen aankoop zet ik er ook nog eens een slipstream bij op mijn mugen, maar ook met 1 fan is dat een zeer goede koeler.

Wat zou ik met deze cpu fan max kunne hale zonder te hoge temps?
    Dat valt nooit te zeggen, elke cpu is uniek, maar een 2500k haalt normaal wel 4.5GHz zonder al te grote problemen mits deftige koeler.

het probleem is dat bij HDmi op de 24" scherm een zwarte rand tevoorschijn komt..
    Dat zijn gewoon softwarematige problemen ze, tenzij die graka maar 1920x1080 ondersteund en dat scherm 1920x1200 is.

Member
    iTrader
    0
    Dan is het een software probleem, maarja niet erg want heb moederbord met onboard waar het wel mee werkt & wat ik ga kopen heeft ook onboard

4.5Ghz is wel al zeer mooi Dat zal ik eerst proberen, denkelijk ook eens hoger testen maar dat zal wat te hoog gegrepen zijn vrees ik. Proberen waard laat ons zeggen.
    Ik ga ook voor 2fans push/pull om zeker te zijn. 12€ meer is nu ook niet het einde van de wereld ;P

Nog een laatste vraag om zeker te zijn. Er zit zoon pasta bij die nieuwe fan? Of moet ik dat er ook bij kopen?

Voor de rest bedankt voor de snelle reacties!

Member
    iTrader
    0
    Koelpasta wordt bij de mugen geleverd,maar je kan ook andere kopen als je dat wilt,b.v. de arctic mx2/mx4 of artic silver5 bij alternate.
    ALTERNATE - HARDWARE - Koeling - Toebehoren

Ik neem aan dat Mdgf kan zeggen of hij de standaard heeft gebruikt of een andere en welke beter is.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Ik heb mx2, maar echt nodig is dat niet (max paar graden verschil), ik deed het gewoon omdat het niet op die 5€ aankwam, ik dan wat koelpasta op reserve had en het me gemakkelijker leek met een spuit dan uit een zakje (maar dat zal wel even goed gaan).

Member
    iTrader
    0
    Dan laat ik dat zo, ik neem al een extra fan
    Moet ik maar zien dat ik het goed aanbreng, maar dat moet ook altijd :P
    Zal wel men eerste keer zijn dan ik geen stock koeler neem

Maar ik doe het ook om uit te leren
    ( Studeer ook Informatica Beheer )

Member
    iTrader
    0
    Er zijn wel filmpjes over te vinden hoe het aan te brengen,google daarvoor eens of vraag daar tegen die tijd nog eens naar.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vic 40+ Bekijk bericht
    Er zijn wel filmpjes over te vinden hoe het aan te brengen,google daarvoor eens of vraag daar tegen die tijd nog eens naar.
    Het aanbrengen heb ik al opgezocht op youtube, lijkt niet zo moeilijk
    Moet alleen letten dat ik zo weinig mogelijk luchtbellen maak met de pasta..

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomas9 Bekijk bericht
    Moet alleen letten dat ik zo weinig mogelijk luchtbellen maak met de pasta..
    Ja dat is waar.De beste methode daarvoor is toch een dotje/druppel in het midden en dan laten verspreiden door de koeler,maar daar moet de pasta dan wel dun genoeg voor zijn.
    Is de pasta toch wel te dik dan een boterhammenzakje om de vinger en zelf uitsmeren tot een dun laagje tot bijna aan de rand.
    Ik zelf hou het er dan en paar mm van de rand zodat als de koeler het toch nog wat verder verspreid de koelpasta er niet tussenuit komt.

Approved 9-lifer
    iTrader
    26 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vic 40+ Bekijk bericht
    Ja dat is waar.De beste methode daarvoor is toch een dotje/druppel in het midden en dan laten verspreiden door de koeler,maar daar moet de pasta dan wel dun genoeg voor zijn.
    Is de pasta toch wel te dik dan een boterhammenzakje om de vinger en zelf uitsmeren tot een dun laagje tot bijna aan de rand.
    Ik zelf hou het er dan en paar mm van de rand zodat als de koeler het toch nog wat verder verspreid de koelpasta er niet tussenuit komt.
    Akkoord dit is inderdaad de best manier. Uit test blijkt dat het beter is iets minder dan teveel koelpasta aan te brengen. Een zeer klein druppeltje is genoeg in het midden en vervolgens de CPU koeler op de CPU plaatsen.
    .

Member fortuneke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    erwt grote 5mm

of een rijst korrel
    Gamer since 1990 !Trance 4 Life
    pc specs: Corsair Carbine 540 air , intel I5 4670K , Coolermaster Hyper 212 evo , MSI Z87-G45, 8GB DDr3 1600 mhz , MSI GTX 780 OC , HX 650W gold , Samsung Evo 250GB
    Hardware Geek & Advisor !

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten