Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    Member
    iTrader
    0

DVD-RW leest bijna geen dvd's

Mijn dvd-rw (TSSTcorp CDDVDW SH-S203D) wil nauwelijks nog dvd's lezen.

Vorige week 3 verschillende dvd's kunnen afspelen na meermaals te proberen. Daarbij probeerde de drive de dvd's nog paar keer te lezen en na paar keer proberen uit te halen en terug in te steken lukte het uiteindelijk wel.

Maar deze week 2 nieuwe dvd's en die willen langs geen kanten gaan. Als ik er een insteek, pinkt het lichtje paar keer en direct uit. Alsof er niks in de drive zit. Heel af en toe probeert hij wel langer, maar het lukt gewoon niet.

Alle dvd's zijn ook op andere pc's getest en op aparte dvd-speler. Daar werken ze allemaal meteen. Gewone audio-cd's/cd-roms werken wel direct.
    Drive is ook niet heel erg veel gebruikt geweest in de laatste 2 jaar of zo. En zeker niet voor dvd's. Enkel regelmatig een cd eens rippen.

Kan hier nog iets aan gedaan worden? Of ga ik beter gewoon een nieuwe halen?

Member
    iTrader
    0
    Je kan de lens schoonmaken... maar eerlijk gezegd... een SATA dvd brander kost je misschien een 15 à 20 euro, sewes kost het schoonmaakproduct nog meer!

Approved 9-lifer «Vision»'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    wattenstokje en wat ontsmettings alcohol en het lensje een kuisen. En de drivers eens opnieuw instaleren.

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    drivers zijn er nie voor een dvd drive

enkel de lens kuisen 'kan' eventueel helpen
    anders nieuwe drive kopen, kost +-20€

Member
    iTrader
    0
    Hm, ik ga gewoon een nieuwe kopen, denk ik. Misschien interessant om ineens een blu-raylezer te kopen?

Op de site van Alternate deze ALTERNATE - HARDWARE - DVD / Blu-ray - Blu-ray - Blu-ray Combo - LG CH10LS28 gezien. Valt nog mee voor die prijs precies?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten