Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
    Member
    iTrader
    4 (100%)

Overstap gemaakt van CRT naar HD met de aankoop van een Panasonic G30,zo veel vragen!

Hiervoor heb ik steeds CRT's gehad, dus dit is helemaal nieuw voor me. Mijn idee van een home cinema beperkte zich vroeger tot een tv en een playstation. Nu heb ik een plasma tv, een Macbook Pro en een Xbox 360, enkele old school consoles en een 70's platenspeler/preamp/speakercombo die ik graag in combinatie met elkaar zou willen gebruiken. Maar ik weet niet waar te beginnen...

1. Is burn-in nog ten issue? Wat met image retention? Hoe voorzichtig moet ik hiermee zijn?
    2. Hoe lang moet ik wachten (in termen van uren) voor ik mijn computer mag streamen naar mijn tv, of kan gamen? Aangezien deze allebei statische beelden gebruiken (vooral het streamen dan), heb ik wat schrik voor burn in.
    3. Moet ik een break in dvd gebruiken?
    4. Wat zijn de beperkingen van een plasma tv? Met andere woorden, MAG ik een plasma tv wel gebruiken om een laptopbeeld te streamen? Of zijn deze beelden te statisch?
    5. Hoe stel ik mijn tv af? Kan ik dit zelf of moet ik mijn tv laten kalibreren?
    6. Kan ik alvast films kijken in widescreen of moet ik voorlopig opletten met de zwarte letterboxen aan de kanten van het scherm zolang mijn tv nog niet is "ingelopen"?
    7. Maakt het uit wat voor HDMI kabel ik gebruik om mijn Xbox te koppelen aan mijn tv?
    8. Is er een manier om mijn computer draadloos te streamen, of moet ik sowieso een DVI/VGA/HDMI kabel gebruiken? Hoe stream ik het geluid van de laptop naar de tv?
    9. Kan het gebruiken van consoles zoals NES, SNES en N64 een plasma tv beschadigen?
    10. Welke kabel heb ik nodig om de tv te koppelen aan de preamp van de platenspelercombo voor geluid?
    11. Zijn er nog belangrijke zaken die ik vergeet? Mogelijkheden die ik niet zie waarmee ik de capaciteiten van mijn tv optimaal kan benutten?

Ik weet dat dit erg veel vragen zijn, maar ik ben echt een newbie op dit vlak. Alvast bedankt!

Member nTFs's schermafbeelding
    iTrader
    110 (100%)
    1. burn isuue : geen zorgen maken.
    2. Imo kan je direct streamen. geen reden om te wachten.
    3. Ik heb met mijn plasma TV geen break in DVD gebruikt en ik zie nog altijd geen reden om dat wel te doen.
    4. Beperkingen ? ik zie er geen behalve dan het stroomverbruik wat altijd aangehaald word en dat ook weer relatief is.
    5. TV stel je gewoon af op het desbetreffende HDMI kanaal en je resolutie van je PC verschijnt op je TV. Hier dus 1920 x 1080.
    6. Films kijk je dus ijn widescreen.
    7. Geen nood om een dure HDMI kabel te kopen. Een kabel van 10 € volstaat.
    8. Geen ervaring met draadloos streamen. Streamen gaat hier met HDMI kabel. HDMI is beeld en geluid samen.
    9. Voor zover ik weet kunnen deze apparaten je TV niet beschadigen.
    I5-2500K | DP67BG | 7950 Vapor-x

Member skampy's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    2 dingen waar je op moet letten tijdens de break-in periode (+/- 200-225 uur): 1. voor image retention niet te lang stilstaande beelden gebruiken (bv. HUD in een game 5u aan een stuk laten opstaan). 2. contrast niet te hoog zetten (best niet boven 50%).

Member lowscore's schermafbeelding
    iTrader
    63 (100%)
    In principe zou je geen schrik moeten hebben voor burn-in met huidige plasma's. Dat gezegd zijnde zou ik het zelf nooit riskeren. Een break-in periode van 200 uur is zo voorbij. Settings op 50% laten staan. Zoveel mogelijk in widescreen zien. Bij panasonic kan je grijze "zijpanelen" aanzetten voor 4:3 materiaal. Stretching is immer fugly. Een break-in DVD in niet nodig, imo.

Statische content (incl. laptopbeeld, e.d.) zou ik vermijden tijdens die eerste 200 uur. Daarna kan het zeker geen kwaad, al kan retention wel optreden. Games mag je tijdens die periode ook spelen, maar kies liefst games zonder weinig HUD elementen, of met dynamische. Bij sommige games kan je de transparantie van de HUD instellen. Gewoon niet te lang spelen, bvb. een uurtje, dan pauze nemen en ondertussen de TV op een tv-kanaal of 'sneeuw' zetten.

Een HDMI kabel werkt, of werkt niet (groene strepen en punten). Je hoeft geen dure te kopen al kan je best wel op voorhand de nodige kabellengte bekijken.

Je kan oude consoles of computers (C64, Spectrum, Atari ST, enz.)zonder problemen gebruiken op een plasma.

Van de rest ken ik niets...

Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Het beste advies: Zoek niet achter IR/Burn in

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Bedankt allemaal voor de goede tips!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten