Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
    Approved 9-lifer gethez's schermafbeelding
    iTrader
    76 (100%)

analoog tv kijken op afstand (telenet provider)

Heb een vraag van iemand die graag zou willen weten of je op afstand een analoog signaal kan versturen... ik kon niet meteen een antwoord geven dus vraag ik het hier maar...

de provider is dus telenet en er is een digibox beneden...
    heb ff naar de setup gekeken en het is als volgt :

- de coax komt binnen in de decoder beneden
    - ik vermoed dat er ook een internet kabeltje aan ligt,voor de tv gids te kunnen hebben, want het was achter de tv en kon er moeilijk aan
    - de tv beneden is verbonden aan de decoder met scart
    - in een een coax-uitgang of ingang van de tv (weet niet goed dewelke) zit er zulk een tussenstuk (coax -splitter) : link

en dan vanuit die splitter loopt een lange kabel naar boven...
    (hoe werkt dit volgens jullie? is dit mogelijk om digitaal signaal via scart binnen te krijgen en te exporteren via de tv d.m.v. coax?)

deze moet telkens weer uitgerolt worden en is niet echt handig...

nu voor zover ik weet dient een powerline enkel voor het internet signaal, maar nu is mijn vraag hoe kan ik zorgen dat de tv boven ook coax signaal kan ontvangen... (dus zonder decoder welteverstaan...)

coax kan zeker niet door de pries lopen??
    en naar het schijnt was er in de makro een apparaat van rond de 100 euro die als ik het goed verstaan heb het coax signaal draadloos kan zenden (volgens de verkoper...)

dus samengevat is mijn vraag, wat zijn de mogelijkheden om niet telkens een lange draad te moeten leggen, maar toch ook nog een analoog signaal door te sturen...

Psy
    Psy is offline
    Member Psy's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Denk dat het makkelijkst is om idd gewoon een wireless coax toestel te kopen, in hoeverre die dingen deftig zijn hebbek wel geen ervaring mee persoonlijk, maar het bestaat wel, hadden er vroeger op m'n vorig werk x jaren terug al een aantal te koop.

Digitaal zal dus idd wel niet lukken, omdat die coax moet toekomen in de verzender, en dan boven wireless op de receiver toekomt, dus een digibox ertussen is geen optie.. (al zal het misschien wel lukken als ge een digibox boven zet waar het wireless signaal toekomt, maar of dat signaal dan deftig gedecodeerd kan worden eenmaal het via wireless gelopen is is ook weer zoiets)

Dus vanuit de splitter (dat bakske van telenet dat in de garage/kelder aan de muur hangt) -> coax naar verzender > wireless coax signaal naar boven > ontvanger boven via coax in tv.

Member nite's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gethez Bekijk bericht
    en naar het schijnt was er in de makro een apparaat van rond de 100 euro die als ik het goed verstaan heb het coax signaal draadloos kan zenden (volgens de verkoper...)
    We hebben al enige jaren zoiets, maar dat werkt toch niet super. Dat draadloos signaal werd nogal erg verstoord door het wifi netwerk en elektrische apparaten (bvb geen signaal als de microgrolf aaanstond). Afstand tussen zender en ontvanger was maar 4meter met een muurtje tussen xx

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    coax kabel leggen => zowel analoog als digitaal signaal zit op de kabel
    digitaal => decoder nodig!

powerline = internet.
    tv gids werkt ook zonder internet maar dan max 2 dagen ver

coax kan je niet draadloos sturen!
    draadloos video/audio kan wel mar dan kijk je naar de zender waarop het toestel staat (dat het verstuurt)
    tenzij het zendsysteem zelf een tuner bezit dan is dat de bron die zend (en zapt)
    je zend dus altijd 1 zender gelijktijdig.

digitaal beeld kan je wel draadloos sturen
    maar zelfde, enkel de zender waarop de decoder zelf staat.

wifi en de meeste draadloze audio/video zendsystemen zitten beide op de 2,4GHz
    somminge zendsystemen zitten ook op 4 of 5 ghz nu.

audio/video zendsystemen werken via scart ingang
    je sluit dus een bron (video/dvd/.... recorder, decoder, ...) aan op de zender
    de ontanger geeft dan het beeld van de bron door op het toestel waaraan je de ontvanger via scart aansluit.

de versie met tuner is dus zelf de bron
    zappen gebeurt op de zender (via de ontvanger kan je zappen)
    maar telkens dus 1 zender
    de tv die je aan de ontvanger hangt staat dus op 1 kanaal (scart)
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten