Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 27
    Member grifter's schermafbeelding
    iTrader
    72 (99%)

HDTV Samsung EdgeLed ue40d5000 problemen!!!

Hoi, heb tweetal weken terug een Led Edge Samsung tv aangekocht. Aangezien mijn slechte ervaring met mijn vorig toestel staan mij ogen heel scherp!
    http://www.9lives.be/forum/hardware/...-probleem.html

Dus heb ik al meteen goed gekeken of er flaws zijn, en ja er zijn er. Buiten lichte clouding in de hoeken (enkel zichtbaar als het donker is en met donker beeld) heb ik ook last van verticale banden. Er zijn er drie en ze zijn ongeveer 15 cm breed. Overdag zie je dit niet, maar als het donker is, en met games valt dit wel op. Is dit Banding? Kan ik mijn toestel omruilen? Want volgens vele fora's zal dit veel zichtbaarder worden. Heb wel nog niet getest met screenshots (enkel zwart beeld), om dat dan ook hier te posten. Nu stoort het nog niet, en vrees er ook voor dat de winkelpeople dit zelf zullen zien. MAar als je kijkt naar mijn vorig topic. zie link boven, dan begrijpt u misschien lmijn bezorgdheid. Ik heb de tv aangekocht bij vandenborre...

EDit:

hetgeen ik zie, is als het scherm helemaal zwart is, dan heb ik drie banden, waarvan de linkse het meest bleke is. Dus echt zwart, en dat een 15 cm iets bleker dan terug zwart, dan weer een 15 cm breed bleker beeld, you get the picture...?

Edit 3:

Staat deze topic op de juiste plaats?
    Edit 4:
    Ik heb eigenlijk nog een probleem. Dit hier illustreerd het probleem perfect! Alleen heb ik dat met rage.
    http://www.youtube.com/watch?v=DkN-R...ature=youtu.be
    Ik zit ook op dit topic op het AVforum. Maar hoop eigenlijk dat iemand mij hier kan helpen.
    http://www.avforums.com/forums/xbox-...hd-led-tv.html

Iemand een idee?
    Laatst gewijzigd door grifter; 27 februari 2012 om 11:23 Reden: nog meer problemen

Approved 9-lifer Mr. Humphries's schermafbeelding
    iTrader
    16 (94%)
    Kan je er eventueel foto's van trekken? Dit zijn inderdaad dingen die niet zouden mogen, dus dat zou dan weer een herstelling of omruiling moeten zijn.

iTrader
    72 (99%)
    ik zal dat eens proberen doen. Asap. MAar ik heb gisteren nacht nog iets raars ontdekt. Precies door de Microsoft HDMI kabel dat ik dit probleem had. Want ik had ook zo een rare korrel ruis van telkens een cm (een bol die allemaal uit rood achtige puntjes bestaan, geen dode pixels). en die was over heel het scherm te zien. Heel bizar, heb nu een andere kabel gebruikt, en die korrel die niet heel zichtbaar was, is precies weg, en naar mijn gevoel die banden ook, dus ik zal dit eens moeten nakijken eerst.

Ik heb eigenlijk nog een probleem. Dit hier illustreerd het probleem perfect! Alleen heb ik dat met rage.
    Strange brightness flicker - Serious Sam HD on Xbox 360/Samsung 40'' HD LED TV - YouTube
    Ik zit ook op dit topic op het AVforum. Maar hoop eigenlijk dat iemand mij hier kan helpen.
    Strange brightness flicker when gaming - Xbox 360/Samsung HD LED TV | AVForums.com - UK Online

Iemand een idee?

Edit: Is dit normaal of doe ik het toestel terug?
    Is van den borre verplicht om te ruilen binnen de 30 dagen?
    Laatst gewijzigd door Davion; 27 februari 2012 om 23:08

iTrader
    16 (94%)
    En staat je tv in game modus?

iTrader
    72 (99%)
    neen, niet meer, maar in die modus is het ook nog zichtbaar. Minder, maar toch nog aanwezig...
    MAar gamemodus geeft ook zo een duister gebleekt scherm...

Member Tribal's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Vermits deze nog nieuw is, kan je best contact opnemen met Samsung voor een afspraak met een service technieker.

iTrader
    72 (99%)
    doeme he, waarom heb ik zo een pech met deze zaken? Of verwacht ik teveel?
    Soit ik ga eerst beroep doen op van den borre. Desnoods geven ze me een ander...

iTrader
    16 (94%)
    ja, je moet via van den borre voor herstelling zorgen. Dat is ook goed voor hun statistieken ...

iTrader
    72 (99%)
    hmmm, wat bedoel je daarbij?

Approved 9-lifer dimio111's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Dat je best zelf contact op neemt
    Met samsung. Vanaf 37" komen zij aan huis d8 ik. Via van den borre zal het toch dubbel zo lang duren. Garantie is garantie je moet dus niet via vdb gaan. Ik dacht wel dag het "normaal" is dat samsung edge bleeding heeft. Mijn 8000 reeks heeft het ook. Maar alleen op black screen waar edge's blijven branden. Komt extreem zelden voor... Nog ni op ge-gamed tho :-)

iTrader
    72 (99%)
    MAar zou vandenborren binnen de eerste derig dagen dat niet zelf doen? Hmmm, i wonder... Ik ken dat, en Samsun dan beweren dat ze zelf niks zien en zo... Neen, heb er zo niet het vertrouwen in, met mijn vorige tv heb ik drie keer moeten bellen (gok op een 40 min betaald bellen) en ze hebben nooit iets laten weten, ging ook een technieker komen, dus blij met hun service ben ik zeker niet!

Approved 9-lifer playforfun91's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grifter Bekijk bericht
    MAar zou vandenborren binnen de eerste derig dagen dat niet zelf doen? Hmmm, i wonder... Ik ken dat, en Samsun dan beweren dat ze zelf niks zien en zo... Neen, heb er zo niet het vertrouwen in, met mijn vorige tv heb ik drie keer moeten bellen (gok op een 40 min betaald bellen) en ze hebben nooit iets laten weten, ging ook een technieker komen, dus blij met hun service ben ik zeker niet!
    Eerste 14 dagen. Tenzij het alweer veranderd is.

groeten
    Een ex-werknemer

iTrader
    72 (99%)
    shoot, morgen is dag 21....

iTrader
    16 (94%)
    Mja, idd samsung heeft daar veel last van en dan zeker die 8000 serie. De ene kan daar mee leven, de andere niet.

Als ze gaan langskomen, gaan ze wsch een moederbord vervangen.

iTrader
    72 (99%)
    hmja, clouding in de hoeken kan ik leven. MAar flickering, en verticale banden, daar mee niet...

Approved 9-lifer Dawg (oi22)'s schermafbeelding
    iTrader
    80 (94%)
    Ik heb een soortgelijk probleem met deze tv, maar dan wel met de 37" variant. Dit probleem doet zich voor tijdens series, films en games (ps3)

Er is namelijk een frustrerende smear/trail als de camera links/rechts beweegt. Bij series als Game Of Thrones is dit zeer merkbaar wanneer de camera bijvoorbeeld naar de lucht gaat en de blauwe lucht "botst" tegen de donkere kleuren van het kasteel. Alsof de kleuren "bibberen"

Bij games net hetzelfde. Onlangs nog tijdens het spelen van Kingdoms Of Amalur (op PS3). Helemaal in het begin heb je een kamer met groene kristallen met zwart metaal erop. Draai je de camera links/rechts of loop je rond in een cirkel, dan zullen de groene kleuren van het kristal botsen met de zwarte kleuren van het metaal. Zolang de camera beweegt levert dit een "bibberend" effect op dat zeer frustrerend is.

Als dit de evolutie van LCD's moet voorstellen, dan ben ik zwaar teleurgesteld. Waarom al die bullshit zoals 3D enzovoort implementeren als er nog steeds zaken als dit bestaan in 2012... Ter vergelijking: mijn broer heeft dit probleem niet, of toch niet in de mate dat het stoort. (en hij heeft een oude LCD van 5 jaar oud ofzo)
    (1) Statement two is false
    (2) Statement one is true

iTrader
    72 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dawg (oi22) Bekijk bericht
    Ik heb een soortgelijk probleem met deze tv, maar dan wel met de 37" variant. Dit probleem doet zich voor tijdens series, films en games (ps3)

Er is namelijk een frustrerende smear/trail als de camera links/rechts beweegt. Bij series als Game Of Thrones is dit zeer merkbaar wanneer de camera bijvoorbeeld naar de lucht gaat en de blauwe lucht "botst" tegen de donkere kleuren van het kasteel. Alsof de kleuren "bibberen"

Bij games net hetzelfde. Onlangs nog tijdens het spelen van Kingdoms Of Amalur (op PS3). Helemaal in het begin heb je een kamer met groene kristallen met zwart metaal erop. Draai je de camera links/rechts of loop je rond in een cirkel, dan zullen de groene kleuren van het kristal botsen met de zwarte kleuren van het metaal. Zolang de camera beweegt levert dit een "bibberend" effect op dat zeer frustrerend is.

Als dit de evolutie van LCD's moet voorstellen, dan ben ik zwaar teleurgesteld. Waarom al die bullshit zoals 3D enzovoort implementeren als er nog steeds zaken als dit bestaan in 2012... Ter vergelijking: mijn broer heeft dit probleem niet, of toch niet in de mate dat het stoort. (en hij heeft een oude LCD van 5 jaar oud ofzo)
    Doet mij eerder aan ghostin denken. MAar in principe zou de ghosting nooit zo zichtbaar mogen zijn, en ik heb die ook! Ben wel nog neit terug geweest, ik wacht tot het meer zichtbaar wordt, en dan full frontall attack at the store
    HEb je last van flickering?

iTrader
    80 (94%)
    Flickering niet echt, maar ghosting/blur is echt niet normaal. Het is even erg als op deze video:

Ook heb ik doorschijnende grijze lijnen van elk zo'n 1-3 cm tijdens donkere scènes, dit gebeurt vreemd genoeg wel enkel bij films. Ik bekijk films wel enkel via usb, dus het kan zijn dat het probleem aan de ingebouwde media speler ligt.

Blijkbaar zou het motion blur/ghosting probleem liggen aan de panels van Samsung/Sony tv's. LG's zouden dit blijkbaar niet (?) hebben, maar dan wel in ruil voor slechtere zwart waarden.

iTrader
    72 (99%)
    Normaal scoort deze tv heel goed qua ghosting. MAar eerlijk, bij mij is dit ook wel zo... Die grijze banden, lopen die van boven naar beneden? Allee, ik bedoel verticaal? Die heb ik ook, en dat is echt niet normaal. Die grijze lijnen komen ook voor op gewoon donkere omgevingen, ook in al mijn games. Verschillende poorten allemaal HDMI...

iTrader
    80 (94%)
    Bij mij zijn ze gek genoeg horizontaal. Alhoewel ik enkele dagen geleden ook merkte dat er aan de rechterkant precies ook al een heel lichte verticale band tevoorschijn kwam (op zwarte achtergrond.) Ik heb het daarna niet meer gezien, dus ik kan verkeerd zijn.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten