Weergegeven resultaten: 1 t/m 18 van 18
    Member
    iTrader
    29 (100%)

Hulp bij ARECA 1260 RAID controller

Hallo iedereen,

Heb sinds kort mijn hardware gekocht voor het samenstellen van mijn storage server. ging dit normaal gezien doen in november vorig jaar maar met de prijzen van de HDD's die toen torenhoog stonden is dit uitgesteld geweest.

Nu hebbek dus mijn hardware gekocht gestaande uit een pentium G620, 4GB value RAM gigabyte Z68 UD3H-B3
    1 boot schijf, WB320 blue
    ARECA 1260 RAID controller die ik eerder had gekocht
    en 4 schijven van 2500GB elk, dit zijn WD GREEN schijven.

Nu het probleem is dat die areca RAID controller elk van mijn schijven aanziet als volumes van 300GB max.

Mijn vraag is dus of iemand enige ervaring heeft met het configureren van RAID arrays op een areca of enig idee heeft hoe hij de werkelijke grote van de schijven kan aanzien?

Kheb de handleiding al geDL'ed voor hoe ge volumes groter dan 2TB kunt maken maar daar staat er niets in over het probleem met mijn schijven.

Als iemand enig idee heeft over hoe dak het kan oplossen zallek die enorm dankbaar zijn.

Mvg

Aap
    Aap is offline
    Member
    iTrader
    0
    Is je bootschijf 320 MB? Heb je die toevallig ook mee in RAID gezet? Dan is wat je beschrijft normaal.

Als je een RAID maakt met juist met de schijven van 2,5 GB, zal de RAID heeft wat groter zijn.

Het is ook mij onduidelijk welke soort RAID dat je juist gebruikt? RAID 0, RAID 1, RAID 5, RAID 0 + 1, ...

Member
    iTrader
    29 (100%)
    Bedoel boot schijf van 320GB.

Kzou de 4 schijven van 2,5TB elk in ne RAID5 plaatsen ma die herkent atm maar 300GB van de totale 2,5TB van mijn schijven.
    Probeer nu de nieuwste firmware versie te installeren ma heb wa moeite om die drivers onder ubuntu ge´nstalleerd te krijgen.

Tis een 16 poorts controller en zou met tijd 4 RAID5 arrays maken.

Member
    iTrader
    12 (100%)
    Al geprobeerd met gewoon 1 enkele schijf aan de controller of hij ze dan correct detecteert ?
    Zoniet de firmware flashen

Aap
    Aap is offline
    Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door magere-hein Bekijk bericht
    Bedoel boot schijf van 320GB.
    De fout ligt geheel langs mijn kant vrees ik. Ik heb MB en GB door elkaar gehaald.

Member
    iTrader
    29 (100%)
    Hij herkent max 300GB. Vrees dat er ni anders opzit dan nieuwe firmware te isntalleren maar daar zittek emt het probleem, onder ubuntu krijgek die web interface niet ge´sntalleerd en onder Windows freesed mijne Windows.

Khebbet geprobeerd met de kaart in te installeren, dan liep mijne Windows vast op de laatste stap tijdens het isntalleren, zonder de kaart erin installeerde hij perfect, en steekek de kaart dan achteraf in dan freesed hij paar seconden na crtl+alt+del

onder linux no prob maar daar vinnek ni hoe dak de drivers moet installeren.

Begint echt op mijn systeem te werken, heel die kaart.

Member
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door magere-hein Bekijk bericht
    Hij herkent max 300GB. Vrees dat er ni anders opzit dan nieuwe firmware te isntalleren maar daar zittek emt het probleem, onder ubuntu krijgek die web interface niet ge´sntalleerd en onder Windows freesed mijne Windows.

Khebbet geprobeerd met de kaart in te installeren, dan liep mijne Windows vast op de laatste stap tijdens het isntalleren, zonder de kaart erin installeerde hij perfect, en steekek de kaart dan achteraf in dan freesed hij paar seconden na crtl+alt+del

onder linux no prob maar daar vinnek ni hoe dak de drivers moet installeren.

Begint echt op mijn systeem te werken, heel die kaart.
    Wel vreemd dat zoiets maar 300gb ondersteunt.

Dus onder linux kan je hem niet "drivermatig" aanspreken
    En onder windows blokkeert de boel als je de driver installeert ?

Zou toch eens terug gaan met die kaart dan, of minstens in een andere pc even testen

Member
    iTrader
    29 (100%)
    uhu correct, wa dak wel vreemd vind, kheb gisteren dan eens ne RAID array gemaakt, da lukte. De manuel er nog eens bij genomen, daar staat er in hoe ge een controller moet installeren in een bestaand systeem (in de manuel staat vista er zeker bij dus heb er voor de zekerheid vista op geplaatst dan).
    Heb da gevolgd, dus controller installeren, array configureren.

Daarna booten in Windows, in de manuel staater dat hij de nieuwe hardware gaat detecteren en da ge dan diene wizard krijgt om nieuwe hardware te installeren.
    Dus hij detecteerd de nieuwe hardware en freesed direct, alles blokkeert, muis, tb zelfs de tijd op het scherm en hij doet niet meer voort.

Ja probleem met die kaart is dak ze gekocht heb van iemand hier op't forum 5 maand terug en dak dus nergens terecht kan voor een nieuwe. Testen in de andere PC gaak zeker nog eens proberen. Kan mss ook zijn dak zelf iets fout doe maar kzou ni weten wat. Kvolg gewoon hetgeen er in de manuel staat.

Kga nu nog 1 poging ondernemen en proberen met Win server 2008 en kijken wat hij dan doet. Indien hij terug blokkeert dan zalter ni anders opzitten van ne softwarematige RAID5 te maken.

Member
    iTrader
    12 (100%)
    Zolang je vooral reads gaat doen is dat niet zo zeer een probleem, als je veel write acties wilt gaan doen gaat er echt verschil zijn.

Member
    iTrader
    29 (100%)
    Kheb er dus Win Server2008 op geplaatst, dus ge´nstalleerd en daarna kaart ingestoken, dit keer zonder de schijven aangesloten maar bleek zelfde probleem te zijn.

Tis eigenlijk voor mijn films bij te houden. Tis ni da er meerdere gebruikers constant zullen naar schrijven. Tga vooral gebruikt worden om te lezen zoals ge zegt.

RpR
    RpR is offline
    Member RpR's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Je kan toch gewoon verbinden naar de webinterface via de netwerk poort?
    En 320Gb limiet bestaat niet dus volgens mij heb je uw raid gewoon niet goed geconfigureerd.

Member
    iTrader
    29 (100%)
    De kaart herkent maar 300GB van de totale 2500 GB per schijf. Da heeft niets te maken met da mijne RAID al dan niet goed geconfigureerd is.
    Kmoet er firmware versie 1.49 op plaatsen zodat de kaart schijven groter dan 2TB kan zien. Nu staater versie 1.37 of 1.38 op.

Het probleem is gewoon zodra ik ze in mijne PC steek da gans mijn systeem gewoon freesed. Ma de BIOS van de kaart enzo kannek bij het opstarten wel raadplegen.

RpR
    RpR is offline
    iTrader
    27 (100%)
    Is de lan geconfigureerd op de kaart?

Member
    iTrader
    29 (100%)
    Ja, kheb die ingesteld en de kaart is te pingen.

Kheb die speciala software geDLed zoda ge ze kunt opvragen vanaf ne andere PC. De software vindt die kaart maar kan niet aan de instellingen. Ie opent ne browser met het IP-adres van de kaart ma krijg telkens de melding van kan pagina niet weergeven.

RpR
    RpR is offline
    iTrader
    27 (100%)
    Zijt ge dan zeker dat uw lan goed is geconfigureerd. Normaal moet ge kunnen verbinden.
    Het vastlopen van de pc doet mij denken aan een oververhitting probleem van de raid kaart. Werkt de koeler nog goed?

Member
    iTrader
    29 (100%)
    De fan op de kaart draait en de koelblok voelde ook ni echt warm aan.

Tis bij het detecteren van de nieuwe hardware da mijne PC freesed, in de logboeken vind ik ook ni direct een fout.

Wa zou der dan verkeerd staan aan diene LAN? Kan ernaar pingen maar surfen ga ni.

Ik heb de kaart binnen gedaan om te controleren of ze nog werkt.
    Laatst gewijzigd door Davion; 29 februari 2012 om 18:01

Member
    iTrader
    12 (100%)
    Wanneer krijg je antwoord ?

Member
    iTrader
    29 (100%)
    Dat weet ik niet, zal iets posten zodra ik meer weet.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten