Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11
    Member
    iTrader
    0

Arrow Netwerkaansluitingen

Hallo,

In mijn nieuwbouwappartement komt alle toevoer van elektriciteit, coax en netwerk toe in de berging.

In de berging komt mijn belgacom telefoonlijn binnen, via een wandcontactdoos. Hiernaast staan nog 2 andere aansluitingen, elk gelabeld met 'data'. Een ervan loopt naar mijn slaapkamer, waar ook een wandcontactdoos is. Deze gebruik ik nu om te surfen.

Nu is mijn vraag: weet iemand waar er standaard nog een netwerkaansluiting word voorzien?? want ik vind nergens nog een wandcontactdoos terug. Ik ben er ook zeker van dat er nog ergens een kabel in de muur steekt, want de 'onvindbare' kabel is wel degelijk aangesloten op de wandcontactdoos in de berging.

Member R!|)|)L3R's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Bij mijn weten wordt een netwerkaansluiting NOOIT ergens standaard geplaatst. Is imho zoeken naar een speld in een hooiberg als je de juiste apparatuur er niet voor hebt.

Member Burny's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ritzzzll Bekijk bericht
    Hallo,

In mijn nieuwbouwappartement
    Check even bij de firma die de elektriciteit heeft voorzien? Ik heb bv wel een tone generator om kabels op te sporen, maar als ook dat uiteinde in de muur zit werkt dat niet (goed genoeg).

Member
    iTrader
    0
    Ik heb ondertussen al zoveel mogelijk stopcontacten (de voorplaatjes) losgedraaid, en ik ben nergens die stomme groene cat 6 kabel tegengekomen. Dus die klojo's zullen hem wel ergens in de muur hebben laten steken zeker.

Member
    iTrader
    4 (83%)
    Ik zou denken ergens thv coax aansluitpunt tv in woonkamer, maar daar heb je wellicht al gekeken, indien niet zou ik toch nog eens het deksel van de coax aansluiting los schroeven, misschien ligt hij daar in het inbouwdoosje in de muur. Succes met je zoektocht ...

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    plan van het gebouw navragen (waar alle kabels op dienen te staan)

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pstubru Bekijk bericht
    Ik zou denken ergens thv coax aansluitpunt tv in woonkamer, maar daar heb je wellicht al gekeken, indien niet zou ik toch nog eens het deksel van de coax aansluiting los schroeven, misschien ligt hij daar in het inbouwdoosje in de muur. Succes met je zoektocht ...
    Daar heb ik inderdaad al gekeken. Dat was eigenlijk ook de plaats waar ik hem moest hebben XD ik heb een WD tv live, waarmee ik video's stream naar mijn tv. Nu gebruik ik een 200 mbps kit van belkin, maar dat is ook dikke nest! niks bove ne simpele kabel!

Approved 9-lifer d4_ev1l's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    probeer es te schudden met de kaben en laat iemand rondlopen in het huis. Misschien vind ge hem zo

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door d4_ev1l Bekijk bericht
    probeer es te schudden met de kaben en laat iemand rondlopen in het huis. Misschien vind ge hem zo
    Ik heb vandaag alle dekseltjes losgeschroefd (op die van het wasmachine en de droogkast en enkele hele domme plekken in de living na...) en heb hem nergens gevonden. Ik heb ook al geprobeerd met een stofzuiger hem te vinden (de stofzuiger tegen de buis waar de kabel inzit zetten, volle bak zette en dan luistere), doe ik dat met de kabel die in mijn kamer uitkomt, hoor ik duidelijk gesuis uit de muur komen. Doe ik dat met die 'onvindbare kabel', hoor ik niets. Ook ermee bewegen gaat niet... Dat doet mij een sterk vermoeden krijgen dat hij gewoon ergens ligt vastgegoten.

Maar toch bedankt allemaal!

Member krisse5844's schermafbeelding
    iTrader
    73 (100%)
    Ik weet niet in hoever er nog appartementen rond je zijn ( buren ) , misschien moet je eens kijken bij de buren waar zij overal een aansluiting hebben ?

Member [B]Rocketeer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Misschien een domme opmerking: Gaat deze toevallig niet gewoon naar beneden waar de hoofdtoevoer toekomt van elektriciteit, water, belgacom,...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten