De geruchtenmolen begint!
Blijkbaar zouden ze nog voor dit jaar bestemd zijn. En worden de topmodellen voorzien van een volledig nieuwe architectuur.
'Topmodellen Radeon HD 7000-serie krijgen XDR2-geheugen' | Core | Tweakers.net Nieuws
De geruchtenmolen begint!
Blijkbaar zouden ze nog voor dit jaar bestemd zijn. En worden de topmodellen voorzien van een volledig nieuwe architectuur.
'Topmodellen Radeon HD 7000-serie krijgen XDR2-geheugen' | Core | Tweakers.net Nieuws
Hmm, do I hear Santa coming?
XDR geheugen, eerste dat ik daarvan hoor alhoewel het al 3 jaar bestaat, netjes voor de rest.
XDR geheugen wordt gebruikt in de play station 3. (ik heb geen play station 3 en het is ook niet de bedoeling dat ik reclame maak)
PlayStation 3 - Wikipedia, the free encyclopedia
Ik denk wel we het volgende kunnen aannemen voor de 7000 series: PCI Express 3.0 en 28 nm technologie en nieuwe architectuur voor de duurdere kaarten.
Ja, maar gene die het kunnen gebruiken, want de huidige cpu's ondersteunen dat nog niet.
Er zijn bv 1155 mobo's met pci-e 3.0, maar met een sandy bridge cpu kun je enkel 2.0 gebruiken, steek je er binnen een jaar een ivy bridge in, dan zou je pci-e 3.0 moeten kunnen gebruiken.
Laatst gewijzigd door mdgf; 9 september 2011 om 17:05
En er zijn nog maar weinig kaarten, chipsets en cpu's die het ook daadwerkelijk gebruiken. De interfaces lopen blijkbaar erg voor.
Vooral het energieverbruik valt enorm goed mee, volgens de geruchten dan toch ...
[speculaties]Ik denk dat het een strategische zet zal zijn van AMD. Als ik me niet vergis, zit de PCI Express controller niet in de CPU maar in de chipset bij AMx moederborden. Ik heb een vermoeden dat AMD binnen een paar maand met PCI 3.0 moederborden zal uitkomen. Intel gebruiker zullen even moeten wachten tot ongeveer maart 2012, denk ik. Of misschien dat intel zal uitkomen met een nieuwe sandy bridge stepping waarbij een de controller pci express 3.0 zal zijn. (maar dat is natuurlijk wat tegen hun marktpolitiek is)[/speculaties]
Het stroomverbruik van PCI Express 2 & 3 is toch ongeveer vergelijkbaar? Het wattage wordt niet opgetrokken of verlaagd?
Laatst gewijzigd door Davion; 9 september 2011 om 18:27
Hij heeft het over de kaarten héHet stroomverbruik van PCI Express 2 & 3 is toch ongeveer vergelijkbaar? Het wattage wordt niet opgetrokken of verlaagd?.
Die bandbreedte doet er niet toe, mss dat de dual gpu kaarten pci-e 2.1 x8 (x16 never) kunnen verzadigen, maar tests spreken elkaar tegen.Kaarten zullen neem ik aan op 2.0 werken, enkel niet de volledige bandbreedte?
En pci-e 3.0 blijft 100% backwards compatible, net zoals 2.1/2.0/1.1/... (die dus ook forwards compatible zijn met 3.0).
Ja, maar er is quasi niemand die pci-e 3.0 nodig heeft, telt wel als marketing natuurlijk.[speculaties]Ik denk dat het een strategische zet zal zijn van AMD. Als ik me niet vergis, zit de PCI Express controller niet in de CPU maar in de chipset bij AMx moederborden. Ik heb een vermoeden dat AMD binnen een paar maand met PCI 3.0 moederborden zal uitkomen. Intel gebruiker zullen even moeten wachten tot ongeveer maart 2012, denk ik. Of misschien dat intel zal uitkomen met een nieuwe sandy bridge stepping waarbij een de controller pci express 3.0 zal zijn. (maar dat is natuurlijk wat tegen hun marktpolitiek is)[/speculaties]
Ben ik soms de enige die een wrang gevoel krijgt bij het horen van Rambus?![]()
Alle modellen:
http://i.imgur.com/BYbF9.png
Zo'n hd 7870 zou een mooie upgrade zijn voor mijn 4870 denk ik. Nu nog hopen dat hij zeer goede prestaties heeft en +- 150 euro kost. En aangezien de chip kleiner is, zal hem zeker in mijn case passe dn zal die hopelijk lekker stil zijn. Is er al een releasedate voor de 7xxx midrange serie?
Ik zou ook een 7870 willen aankopen,maar gaat wel wat botllenecken.
bottlenecken? Je systeem is toch niet overkill?
Hij bedoelt dat hij denkt dat zijn cpu gaat bottlenecken hé.
Nu een q9450 is zeker niet slecht en gezien hij al overklokt is op 3.2GHz moet dat zeker goed meevallen in de meeste games (tenzij je op een lage resolutie speelt).
nog meer geruchten
Radeon HD 7870 < VideoCardz.com >
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)