Weergegeven resultaten: 1 t/m 19 van 19
    Member
    iTrader
    1 (100%)

.avi films afspelen op mijn TV via USB?

Ik heb sinds enkele dagen n Samsung LE32D450 TV ( Samsung LCD-TV LE32D450ZF test prijsvergelijking prijs vegelijken Samsung LCD-TV LE32D450ZF - Belgi ).
    Deze beschikt over n USB ingang.. Nu dacht ik bij de aankoop van deze tv dat ik gewoon een usb stickje zou kunnen inpluggen met een mapje er in met een .avi bestandje en een .srt bestandje. Niet dus, blijkbaar ondersteund deze TV dit niet..

Hoe valt dit op te lossen?

Ik weet dat HMDI het makkelijkste is maar ik heb momenteel enkel een desktop en beschik dus niet over een hdmi uitgang op mijn PC..

Nog een bijkomend vraagje: ( niet zo belangrijk )
    Ik heb toch wat moeten prutsen aan mijn instellingen om het beeld scherp te krijgen( standaard was het nogal wazig ).. Heb het nu vrij scherp gekregen maar toch wanneer een persoon beweegt lijkt het alsof mijn tv wat gaat ghosten.. Het beeld is niet zo scherp in de omgeving van het gezicht etc..
    Komt dit door het vrij grote beeld? (32")? Of doordat ik misschien wat te dicht op het scherm zit(2m) dat ik daardoor die illusie krijg..?

Alvast bedankt!

Aap
    Aap is nu online
    Member
    iTrader
    0
    Je kunt proberen om de firmware van de Tv op te waarderen.

Het is mogelijk dat je TV het afspelen van videos vanaf je USB stick niet ondersteunt. Het is ook mogelijk dat het formaat van je videobestand niet ondersteunt is. (in dat geval moet je het omzetten in een formaat dat de TV snapt) Welke foutmelding krijg je?

het is ook mogelijk dat er bij je TV een optie is in verband met bewegende beelden te "versnellen", schakel die optie uit.

Member jm188's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    de codecs dat die tvs zelf kunnen afspelen zijn heel beperkt, redelijk normaal dat het niet werkt dus.

kijk je nu analoge tv? of digitaal (telenet/belgacom?)

analoge tv lijkt gewoon wazig op flatscreen tvs, niets aan te doen.

om uw film af te spelen heb je verschillende oplossingen.
    1 koop een grafisch kaartje voor uw desktop pc met een hdmi uitgang, en sluit u desktop aan op uw scherm.(goedkoopste oplossing)
    2 koop een kleine htpc als mediacenter(duurste oplossing)
    3 koop een media speler zoals bv de Western Digital WD TV Live Media Player
    dat sluit je aan op de tv met hdmi en daar steek je dan je usb stick of harde schijf in
    of je sluit het aan op je netwerk en maakt een network share van je filmsfolder op je pc

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Bedankt voor de reacties..!

Het is een splinternieuwe Tv, dus in feite moet de firmware toch up to date zijn?

Ik zie de film wel degelijk op mijn usb stick staan en kan hem ook afspelen.. Maar als ik hem begin af te spelen komt de melding tevoorschijn: " Videocodec niet ondersteund ''

Nu ben ik aan het zoeken welke codec mijn tv wel ondersteund maar hierover vind ik ook niet veel terug (zelf niet in de handleiding). Wel staat er '' Geniet van de mogelijkheid tot het beluisteren van muziek, bekijken van films en foto's dankzij de USB ingang ''..
    Ik had hier ergens een .VOB filmpje staan , en dat lijkt hij wel af te spelen. Maar na 15 seconden houd hij er blijkbaar ook mee op..

En idd, ik beschik gewoon over een analoge lijn.. Ik heb geen digitale tv op mijn kamer.
    De functie om beelden te versnellen vind ik niet, dus dat zal het probleem niet zijn.
    Ik veronderstel dat het gewoon ligt aan het feit dat ik analoog kijk.. Misschien is een duurdere TV-kabel een oplossing? Nu heb ik gewoon een zwart kabeltje van 1,5m die mss 10 euro kost..

Crew Member Goldrusher's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Op samsung.com staat er enkel MP3 en JPEG.

http://downloadcenter.samsung.com/co...VBEU4A-DUT.pdf
    ctrl-f: Een USB-apparaat aansluiten

Firmware update vind je hier: http://www.samsung.com/be/consumer/t...il&tab=support
    Laatst gewijzigd door Goldrusher; 8 september 2011 om 18:34

Approved 9-lifer rscaboy's schermafbeelding
    iTrader
    84 (98%)
    Volgens deze review is het mogelijk avi bestanden af te spelen. Samsung LE32D450 32-inch Widescreen HD Ready LCD TV: Amazon.co.uk: Electronics

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Ja, ik zie het :/ Wel lame dat ze dit nergens vermelden.. Ik ging er toch gewoon vanuit dat ik films ging kunnen afspelen..
    Is er geen alternatief om dit toch te doen werken? de film converteren naar een of ander formaat?

edit: ik ben wel benieuwd hoe ie dat doet dan..

Aap
    Aap is nu online
    Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door derootn Bekijk bericht
    Ja, ik zie het :/ Wel lame dat ze dit nergens vermelden.. Ik ging er toch gewoon vanuit dat ik films ging kunnen afspelen..
    Waarom ging je er van uit? Een TV is iets doms, veel dommer dan een computer. Een computer kan zeer veel formaten afspelen (vb vlcplayer) terwijl je bij een TV heb je die luxe niet.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Het leek gewoon logisch dat een tv welke usb aansluiting heeft, toch wel filmpjes kan afspelen

In de review is er wel degelijk te lezen dat de tv .avi's afspeelt.. Ik ben eens de firmware aan het updaten ( weet niet of deze up to date is.. ). En zal het daarna nog eens proberen.

edit: Heeft niets uitgehaald, helaas..

Ben wat aan het zoeken en ik ben dit tegengekomen:
    DVI-D to HDMI Adapter - Free Shipping - DealExtreme..
    Is dit misschien een oplossing om mijn pc aan de TV te koppelen en zo films van mijn PC op TV af te spelen? Of is dit slechte kwaliteit, of enige andere reden?
    Laatst gewijzigd door Davion; 8 september 2011 om 21:46

iTrader
    84 (98%)
    Kwaliteit zal wel in orde zijn, maar DVI-D ondersteund geen geluid

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Ik heb een PC/DVI Audio IN (3.5mm jack) ingang op mijn TV, kan ik zo niet het geluid overzetten met een 3.5mm jack to 3.5mm jack?
    Dan heb ik eventueel geluid en beeld op mijn tv, in het slechte geval kan ik nog altijd mijn speakers van mn PC aanleggen

iTrader
    84 (98%)
    Zou moeten lukken.

T-T
    T-T is offline
    Member T-T's schermafbeelding
    iTrader
    70 (99%)
    is die usb aansluiting soms niet voor "service only", dit had ik op mijn vorige tv en was dus niet de bedoeling voor media, wat die "service only" betekende weet ik nog altijd niet en ook niet meer verder naar gezocht nu ik ondertussen een andere tv heb.

en betreft die ghosting, toevallig analoge kabel aka distributie voor tv gebruik ? omdat die pixels veel lager zijn, zelfs lager dan dvd.

Member Sjoepap's schermafbeelding
    iTrader
    123 (100%)
    sluit anders gewoon je pc op je tv aan met VGA. Kwaliteitsverschil tussen vga en dvi/hdmi is voor vele mensen onzichtbaar (voor mij ook)

dan kan je ook het geluid op de pc in aansluiten. Vele tv's geven enkel het geluid van de pc in weer als je de vga ingang gebruikt. Als je de HDMI ingang gebruikt niet.

T-T
    T-T is offline
    iTrader
    70 (99%)
    is dit niet tezien welke grafische kaart je hebt ? mijn redelijke oude hd4850 geeft geluid door via dvi met zo'n dvi/hdmi convertertje omdat de graka een geluidscontroller onboard heeft.

Member Sjoepap's schermafbeelding
    iTrader
    123 (100%)
    inderdaad met de meegeleverde (enkel met de speciale van Ati!) dvi->hdmi adapter kan je via DVI ook geluid meegeven en heb je geen probeem met recente Ati gpu's

maar ik bedoel dat het geluid dat op de pc-ingang binnenkomt via een eenvoudig line in kabeltje enkel te horen is als je de televisie op VGA ingang zet.

T-T
    T-T is offline
    iTrader
    70 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjoepap Bekijk bericht
    inderdaad met de meegeleverde (enkel met de speciale van Ati!) dvi->hdmi adapter kan je via DVI ook geluid meegeven en heb je geen probeem met recente Ati gpu's

maar ik bedoel dat het geluid dat op de pc-ingang binnenkomt via een eenvoudig line in kabeltje enkel te horen is als je de televisie op VGA ingang zet.
    ah, ok daar heb je gelijk in is hier op mijn tv ook zo.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-T Bekijk bericht
    is die usb aansluiting soms niet voor "service only", dit had ik op mijn vorige tv en was dus niet de bedoeling voor media, wat die "service only" betekende weet ik nog altijd niet en ook niet meer verder naar gezocht nu ik ondertussen een andere tv heb.

en betreft die ghosting, toevallig analoge kabel aka distributie voor tv gebruik ? omdat die pixels veel lager zijn, zelfs lager dan dvd.
    in de handleiding staat: voor het geburik van foto's, muziek en films..
    Maar swat, ik denk dat ik beter gewoon gebruik ga maken van de VGA zoals hierboven vermeld.. En dan met een jack to jack kabeltje van mijn pc audio uitgang naar mn TV audio ingang ga.. ( als dit werkt.. ).
    Ik ga dit binnenkort(wegens tijdgebrek) eens testen.
    Zou mss wel zinloos zijn als ik een dvi - hdmi converter koop als ik gwn pc vga -> tv vga kan connecteren. Desnoods kan ik nog altijd mn boxen van mn pc aanleggen.. Kga dit zo snel mogelijk eens proberen

T-T
    T-T is offline
    iTrader
    70 (99%)
    zinloos presies, is minder bekabeling, en is toch nog altijd een tikkeltje beter in beeldkwaliteit
    ale hier toch op mijne tv. (zeker bij een native reso) en of het heel u beeld zal innemen op native reso met vga is ook een vraagteken, is goe mogelijk dat ge met een zwart kader zit.

maar goed je doet ervan da ge wilt he, ik moet er niet op kijken
    Laatst gewijzigd door T-T; 12 september 2011 om 21:24

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten