Weergegeven resultaten: 1 t/m 19 van 19
    Member
    iTrader
    0

Hoeveel Watt voeding heb ik nodig?

hoi ik heb een vraag. ik heb mijn pc nu 3 jaar en is toe aan wat vernieuwing.
    nu is mijn vraag hoeveel watt voeding heb ik nodig met de volgende setup?

Behuizing : Antec 900 V3
    Moederbord : Crosshair IV Formula (AMD 890FX)
    Processor: AMD Phenom II X4 970 CPU Black eddition 3,5 Ghz
    Geheugen:GeIL 16 GB DDR3-1333 Quad-Kit Black Dragon (GB316GB1333C9QC)
    Grafische kaart: Asus EAH4980 1GB
    2x HDD : Hitachi hdp725052GLA360 500 GB
    1x LG dvd/cd reader
    1x dvd/cd brander writemaster

Muis: Logitech G5 gaming mouse
    Toetsenbord : Logitech G19

Beelscherm : samsung syncmaster 2253bw
    Speakers: logitech Z-2300

heb het beelscherm en de speakers ook maar vermeld maar die hebben een extrene voeding. maar voor de zekerheid.

zou het erg waarderen als jullie mij zouden kunnen helpen. want wil dalijk niet met teveel watt opgescheept zitten want dat loopt nogal in de papieren

bij voorbaat dank!

Member GTXpower's schermafbeelding
    iTrader
    4 (83%)
    Corsair VX550W
    /
    Antec High current gamer 520W

Zijn alletwee 60-70 eur & 80+ eff

Corsair VX450 moet ook nog lukken, maar dan heb je weer kans dat je je voeding terug mag updaten als je je grafische kaart eens moest upgraden.. En trouwens, energierekening gaat ni hoger zijn door een zwaardere voeding hoor. Alsk het goe begrijp

Member
    iTrader
    23 (100%)
    Met 550 ~ 600 W heb ge ruimschoots voldoende.
    Ik ben nogal ne grote fan van corsair voedingen.

Member
    iTrader
    0
    Bedankt voor de snelle reactie!

ik heb nu op het moment een 650 W voeding van coolermaster uit de 80 plus series. deze zou dus die setup makkelijk kunnen voorzien?

Member GTXpower's schermafbeelding
    iTrader
    4 (83%)
    Jup.

Member
    iTrader
    0
    oke hartelijk bedankt!

Member Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Die grafische kaart die hebt ge toch al mag ik hopen? Dus niet nieuw gaan kopen hé!!

Member mdgf's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Die grafische kaart die hebt ge toch al mag ik hopen? Dus niet nieuw gaan kopen hé!!
    Ik hoop dat dat inderdaad geen systeem is dat je nieuw wilt kopen, want anders is dat gewoon brol (met alle respect) (zowel graka als cpu, voor de rest hangt het er van af wat je met je pc wilt doen (16GB ram)).

Member
    iTrader
    0
    Grafische kaart en HDD's en branders heb ik nog. die grafische kaart heb ik nu denk een jaar denk ik. weet nie precies. die kan de spellen toch nog wel goed aan?

wat ik nieuw wil kopen zijn
    moederbord , Processor , geheugen
    welke CPU raden jullie mij dan aan?

en dat geheugen kan ik nu goedkoop krijgen dus dacht waarom niet

Member Wanted's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    goedkoop of niet het is weggesmeten geld om zoveel geheugen te steken. Maar da's u eigen keuze natuurlijk.

Member
    iTrader
    0
    hmja voor het geld kan ik het niet laten. maar welke cpu is dan beter?

ik doe vooral gamen dus heb niet zozeer een 6 core nodig. dus dacht dat ik beter een quad core met hoge kloksnelheid kon pakken voor gamen.

iTrader
    1 (100%)
    Een i5 2500k is véél sneller dan die 970 en zal niet veel schelen in prijs en is een stuk beter te overclocken (als je echt niet wilt overclocken neem dan de gewone i5 2500).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pronage Bekijk bericht
    hmja voor het geld kan ik het niet laten. maar welke cpu is dan beter?
    ik doe vooral gamen dus heb niet zozeer een 6 core nodig. dus dacht dat ik beter een quad core met hoge kloksnelheid kon pakken voor gamen.
    Voor de miljoen x duizendste keer: KLOKSNELHEDEN VAN PROCESSOREN ZEGGEN (zo goed als) NIKS.

Dit komt doordat verschillende processoren oa. een verschillende architectuur hebben, wat het appels met peren vergelijken maakt.
    Wil je weten hoe goed een cpu is, zoek dan benchmarks op.

Qua ram geheugen: nog zo'n mythe: MEER RAM =/= BETERE PC, als het een game pc is dan zal je ongetwijfeld nooit meer dan 4 GB gebruiken, dit betekent dat je resterende 12GB niks, maar dan ook niks doet (het zit er gewoon, je pc wordt er niet sneller van, het is 100% (niet eens 99%) weggesmeten geld).
    maar gezien de lage prijzen kan je momenteel evengoed 8 GB kopen (qua toekomstgerichtheid), meer is gewoon onnozel, als je je geld kwijt wilt geef het dan aan mij .
    Gewoon 4/8GB van de goedkoopste 1333mhz ram nemen is de boodschap.

Als je je graka al hebt dan is die zeker nog goed genoeg om te houden natuurlijk .

Member
    iTrader
    0
    he zat ff helemaal verkeerd te kijken. 2500K is bijna overal uitverkocht of met een zeer lange levertijd. welke CPU is nog meer erg geschikt voor gamen ? en welk Mobo zou ik daar bij kunnen nemen voorkeur gaat uit naar Asus
    Laatst gewijzigd door Pronage; 10 februari 2011 om 20:21

Member
    iTrader
    0
    wil denk toch voor AMD gaan want intel is nogal wat duurder.

Approved 9-lifer Oli4V's schermafbeelding
    iTrader
    88 (99%)
    Tones heeft ze nog met hopen, maar dan zijt ge verplicht zo'n mobo te nemen met die scheve p67 chipset, normaal op 14 feb worden de gefixte uitgebracht, tegen dat die in de winkel zijn, pakwet week of 2 later zou het in orde zijn

en gewoon 8gb kit kopen met 2x 4GB, 4gb is genoeg, maar 8gb is ook handig vooral als je links en rechts wat een virtuele machine vlot wilt draaien

Member
    iTrader
    0
    dus je raad aan dat ik wacht tot begin maart met het kopen en dan voor de i5 2500K te gaan?

Wat is anders een goed moederbord? ( met eventueel ook de nodige eye-candy aangezien mijn kast open is)

)
    want wil nu echt een systeem dat de games lekker draait en wat een lange tijd meekan.
    Laatst gewijzigd door Pronage; 10 februari 2011 om 20:48

Member
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pronage Bekijk bericht
    dus je raad aan dat ik wacht tot begin maart met het kopen en dan voor de i5 2500K te gaan?

Wat is anders een goed moederbord? ( met eventueel ook de nodige eye-candy aangezien mijn kast open is)

)
    want wil nu echt een systeem dat de games lekker draait en wat een lange tijd meekan.
    Ik zou de raad opvolgen en wachten met een intel te kopen totdat ze goede moederborden leveren van de P67 chipset.

Het is beter van iets langer te wachten voor iets goeds dan direct iets te kopen waar ge mss later spijt van zult hebben.

iTrader
    1 (100%)
    Heeft iemand een bron van gefixte mobos in winkel begin maart? Intel zegt wel van de chips gereed te hebben op de 14e, maar ik betwijfel of je 2 weken later al een gereviseerd mobo zult kunnen krijgen.
    schijnt inderdaad zo te zijn

Maar sowieso moet je je daar niets van aantrekken, koop het gewoon nu en als je gewoon maakt dat je enkel de S-ATA III uitgangen gebruikt (2 op goedkope mobos, 4 op dure) dan is er geen enkel "rsisico". Bovendien is er maar een kleine kans dat de S-ATA II poorten falen.
    Dan wissel je gewoon je mobo in binnen enkele weken/maanden als het een probleem is.
    Maar mocht het echt blijken dat er binnen de maand nieuwe mobos te krijgen zijn dan kan je natuurlijk evengoed wachten.

Maak dan dat je een mobo hebt dat crossfire ondersteund en een psu die 2x4890 aankan en steek er 1 bij als je er één goedkoop tweedehands kan kopen.
    Laatst gewijzigd door mdgf; 11 februari 2011 om 11:59

Member
    iTrader
    0
    oke bedankt voor de info!

ik heb besloten te wachten op de nieuwe mobo´s en voor de i5 2500k te gaan. en pak dan denk deze mobo ASUS P8P67 Deluxe.

wat voor psu zou ik nodig hebben als ik 4890 in crossfire zet met de i5 , 16gb geheugen(kost voor mij evenveel als 8g) en ASUS P8P67 Deluxe mobo?

en met een 4890 is het gewoon 500 w?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten