Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
    Member ..::Timoke::..'s schermafbeelding
    iTrader
    0

PROB: PC startte eerst vertraagd op,nu helemaal niet meer

Hey,

Ik heb een probleem met mijn PC dat ik zelf maar niet opgelost krijg. Het was al een hele tijd zo dat

als ik de powerknop indrukte, de PC niet meteen aan sprong. Na een tijdje (kon gerust enkele minuten

duren), sprong hij dan automatisch toch aan.

Nog een tijd later werd het probleem erger: ik moest een eerste keer op de power drukken en het maakte

meestal niet uit hoe lang ik wachtte, de PC startte niet. Als ik dan een 2de keer de power indrukte,

duurde het weer even, maar dan startte de PC uiteindelijk wel op.

Nu sinds een week of zo, start hij helemaal niet meer op. Hoe vaak ik ook druk, hoe lang ik ook wacht.

De PC start gewoon niet meer op.

In al die tijd heb ik niets kunnen vinden dat dit zou verklaren.

Ik heb al meermaals:
    -alle draden gecontroleerd
    -aansluitingen front-knoppen (power, reset e.d.) controleren op moederbord, lijkt me ok
    -Ander stekkerblok gezet
    -Ander stopcontact
    -Alle kabels los in de PC, alles terug aangesloten
    -...

Andere onderdelen om te testen heb ik jammer genoeg niet voorhanden.

Mijn specs:
    Case: Thermaltake Kandalf
    Mobo: DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D
    Psu: Antec neopower (welke weet ik niet precies meer)
    Cpu: AMD X2 3800
    Gpu: POV 7800 GTX
    Ram: Corsair XMS, maar het juiste type weet ik niet

Op Internet vind ik hier en daar wel iets over een PC die niet opstart en een mogelijk probleem met de

voeding, maar niets dat volledig overeen komt met mijn probleem. Geen PC die vertraagd opstart of

zoiets.

Ik weet echt niet meer wat ik er nu nog kan aan doen.
    Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en hoe ik het zou kunnen oplossen?
    Mankind's lack of boundaries is both it's greatest limitation and it's grandest achievement.

Approved 9-lifer Rudra's schermafbeelding
    iTrader
    0
    doet hij echt niets meer? of draaien de ventilatoren wel nog, maar start hij gewoon niet op? indien hij echt niets meer doet is je voeding het probleem... Wss heeft die het begeven.

iTrader
    0
    Nee, hij doet echt niets meer op dit moment. De ventilatoren draaien niet. Dat deden ze vroeger ook niet hoor, totdat hij echt aan sprong. Als ik achteraan de aan/uit knop van de voeding af zet, dan hoor ik ook nog wel dat ze echt uit valt.

Member mdgf's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Gewoon eens proberen met een andere voeding dan weet je het sebiet.

Approved 9-lifer Rudra's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ..::Timoke::.. Bekijk bericht
    Nee, hij doet echt niets meer op dit moment. De ventilatoren draaien niet. Dat deden ze vroeger ook niet hoor, totdat hij echt aan sprong. Als ik achteraan de aan/uit knop van de voeding af zet, dan hoor ik ook nog wel dat ze echt uit valt.
    normaal moet je pc dus direct aangaan en ook je ventilatoren nadat je op de aan/uit knop geduwd hebt, dus als hij hier vroeger al problemen mee had zou ik zeggen: slechte voeding en/of te lichte voeding... als ventilatoren al niet draaien na de aan/uit knop te duwen (en dan bedoel ik onmiddelijk na op de knop te duwen) dan wil de voeding het boeltje niet trekken... mss is nakijken hoeveel wattage je voeding juist is door bevoorbeeld je zijpaneel van je pc er af te halen, en dan staat dit normaal vermeld op de zijkant van de voeding.
    Moederbord: Asus P5Q CPU: Intel Core 2 Duo E8400 @3.906Ghz (434 * 9) Vcore: 1.384V 60° CPU-cooler: Scythe mugen 2 Rev. B Voeding: Corsair HX 520W RAM: Corsair 4096 DDR2 800 Twinx (2X2048MB) GPU: Sapphire ATI Radeon HD4870 GPU Clock: 810 Mhz Memory Clock: 1100 Mhz 80° Fan speed: 38% HDD: Samsung 750GB SATA II 7200RPM 32MB Monitor: Samsung 2032BW - 20" TFT 2ms DVI - Black Case: Antec Nine Hundred Gaming Case

iTrader
    0
    De voeding kan het zeker trekken hoor. Heeft in het begin trouwens ook perfect gewerkt met die zelfde configuratie. Ik heb daar toen ook op gelet dat die ruim voldoende zou zijn.
    Maar, ik heb ondertussen een andere voeding weten te vinden om even mee te testen. Ingeplugd in het moederbord, stekker er in, powerknop en hup, de PC start meteen. Lijkt me duidelijk wat het probleem is dan hé. Ik zal maar kijken naar een nieuwe voeding .

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten