Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    Approved 9-lifer Roald's schermafbeelding
    iTrader
    56 (100%)

WiFi ontvangst verbeteren

Sinds kort is onze internet setup grondig veranderd thuis. Op het gelijkvloers staat een een Apple Airport Extreme (N) router. Op het eerste (en enige ) verdiep staat een vaste PC met een Wi-Fi PCI kaart er in: Sitecom PCI Card 300N-XR WL-181 XR. Op deze PC staat Windows XP ge´nstalleerd. Na een moeilijke installatie:het bevestigingsstuk voor achterin de case was te lang dus heb ik daar een stukje af van moeten doen, waardoor het natuurlijk minder stevig hing en nu met plakband mee binnenin de case hangt, zodat het niet zo rap zou eruit gaan. Al lijkt het me normaal ook wel stevig genoeg te steken in die PCI poort. Ik probeer het nu wat sneller te laten werken...

Op dit moment geeft het hulpprogramma van de PCI kaart aan dat er een singal strength is van +- 50 %. Dit is dan opgesplitst in de aparte signal strength van de drie antenna's, wat nogal sterk varieert. Ook zie ik een noise strength die eveneens sterk varieert. Ten slotte staat er nog een Link Quality van 80 Ó 90 %. Ik zie ook steeds 4 van de 5 balkjes gevuld staan. De computer geeft aan dat de snelheid 104 Mbps is (via Windows XP).

Als ik mijn snelheid test via speedtest kom ik op slechts 1,25 Ó 2 Mbps, wat ik wel bedroevend laag vind. Aan de router kan het niet liggen, want we hebben ook een MacBook die wel een respectabele snelheid haalt (op dezelfde afstand ongeveer).

Ik vraag me af wat ik hieraan kan veranderen, want ik had gelezen dat dit wel een goed kaartje was, dus ik neem aan dat daar het probleem ook niet echt ligt. Kan ik de antenne's op een bepaalde manier zetten, is het eerder een softwarematig probleem, ... Alle mogelijke oplossingen zijn welkom

Member
    iTrader
    15 (100%)
    Probeer eens in jouw router in te stellen dat hij enkel en alleen wireless n kan verzenden (dan wordt het signaal nog beter), al lijkt een snelheid van 104 Mbps al vrij goed. Let dan natuurlijk wel op als je met een ander toestel wireless g ofzo gebruikt zal die natuurlijk geen signaal meer krijgen.

Een andere mogelijkheid zou natuurlijk zijn om de kaart eens te testen met een andere computer, maar op dezelfde locatie...

iTrader
    56 (100%)
    Een andere computer is helaas niet mogelijk omdat we geen andere hebben. En g moet blijven aanstaan, voor een laptop die daarbij werkt.

Andere mogelijkheden? De afstand is eigenlijk vrij klein, zo'n 5m of zo iets schat ik (router staat niet vlak onder PC) en het zijn houten plafonds. Dus de snelheid zou toch hoger moeten zijn?

Member Dracozirion's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb ook een probleem met wireless. Als m'n vrienden hier zijn hebben ze volledig ontvangst, zelfs boven nog. Ik daarintegen, met m'n Atheros AR5005GS ontvang ik nog maar 4 blokjes en ik zit zo'n 3m van de router af. Ik pik ook het signaal niet op van mijn buren wat anderen wel doen. Drivers zijn up-to date. Waar zou dit aan kunnen liggen?
    Laatst gewijzigd door Dracozirion; 24 augustus 2010 om 17:54

iTrader
    56 (100%)
    Ik heb de PC naar beneden verplaatst (zelfde ruimte als router) en de internetsnelheid is nu wel goed. Hier dan maar laten staan zeker...
    Welke speedtest is trouwens het betrouwbaarst, speedtest.net of die van telenet?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten