Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Verkeerde voeding?

Approved 9-lifer Midsomer's schermafbeelding
    iTrader
    0

Verkeerde voeding?

Gisteren was het dan eindelijk zo ver en heb ik mijn pc in elkaar gezet, ik ben alleen op een probleem uit gekome.

Als ik de pc opstart krijg ik even het logo van het moederbord te zien word daarnaa zwart (met zo'n typebalkje linksbovenin). Op elke toets die ik druk slatt hij wat regels over zonder iets te typen.
    Maar dat is niet alles, ook de pc zelf doet raar. Ik denk dat alles goed is aangesloten maar als ik de stroomkabe voor de cpu uit z'n slot haal gaat de cpu koeler opeens harder draaien dan als de kabel er gewoon in zit.(mijn moederbord geeft gewoon vier lampjes aan dat de cpu in quad mode loopt dus ik denk niet dat er iets mis is met die onderdelen.

het laatste probleem is dat als ik de schakelaar op de achterkant van de computer uitzet en daarna op de aan-knop vooraan de pc druk, hij voor een of twee seconden aangaat, of soms moet ik meerdere keren proberen om de pc aan te krijgen (schakelaar staat dan wel gewoon op aan)

Specc:
    cm 690 advanced
    msi 770-G45
    Sapphire Radeon 5570
    OCZ ModXStream 500 w
    Samsung F1 1TB
    Scythe Mugen Rev
    Phenom II X4 955

Member
    iTrader
    15 (100%)
    Mja, zou de voeding wel kunnen zijn.

Je hoort geen beep-signalen?
    Heb je eventueel een andere voeding ter beschikking om te testen, waarschijnlijk niet, maar dat zou wel handig zijn natuurlijk...

SXe
    SXe is offline
    Banned
    iTrader
    6 (100%)
    Aan het vermogen van de voeding ligt het in ieder geval niet, want ik heb dezelfde en heb een zwaardere setup.

Member t038682's schermafbeelding
    iTrader
    16 (94%)
    Volgens mij ben je vergeten wat jumpers te steken.... Lees eens goed na in't boekje van je mobo.

iTrader
    0
    hmm, dus net weer eens wat dingen geprobeerd, kabels bekeken en ram schijfjes eruit en er weer in.
    Dus.. ik probeer hem een paar keer aan en uit te zetten maar zonder geluk, totdat ik hem aanzet en ik de pc een beetje optil om te kijken of de fans lopen en opeens schiet ie in de BIOS. Nadat ik klaar was met de settings en uit de BIOS ging was ik weer terug bij af. (Toont tenminste wel aan dat er niets mis is met de hardware). Ik zal nog even kijken of alles goed is qua kabels, want die CPU energie kabel is ook een rare hoor, ik haal het slotje bijna niet eens, misschien dat daar wat mee is.

Ik zal wel wat foto's maken.

Member PROLiTE's schermafbeelding
    iTrader
    6 (88%)
    Jaa, maak even foto's dan zullen we normaal wel kunnen kijken of alles juist aangesloten is.

iTrader
    0
    ik bedenk me net dat ik ook een of twoo schroeven tussen het mobo en de case heb laten vallen en nog niet eruit heb gehaald, ik zal eerst dat maar eens doen.

Platinum Member rafbanaan's schermafbeelding
    iTrader
    137 (100%)
    Bij mij zit daar ook een vijsje is niet erg

Allé hoop ik toch

Approved 9-lifer Pandekip's schermafbeelding
    iTrader
    209 (100%)
    Als ik jou was zou ik die vijsjes er toch van tussen halen. Ook al eens gehad en dan was mijn moederbord kapot .

Platinum Member rafbanaan's schermafbeelding
    iTrader
    137 (100%)
    Nu ge het zegt da vijske is er al uit
    Kwas vergeten dat ik gisteren men case had opgekuist en da vijske lag daar mooi naast men voeding

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten