Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
    Member
    iTrader
    31 (90%)

Geluid van pc naar versterker

Beste,

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Ten 1e heb ik een ander vraagje/ Ik kocht een versterker (vooral voor audio bedoelt (heb al home cinema onkyo ergens anders) en bij vandenborre vroeg ik draden om van laptop,mp3 speler en cd speler en tv naar versterker te gaan.

Zij raden me monstercables aan, zou het beste zijn, maar kosten wel 30 a 40 euro. Zijn die effectief beter dan die van 9 en 16 euro van andere merken?

Ok, dan de hoofdvraag. In de ruimte (12 op 6 meter) heb ik in de 4 hoeken elk 1 box hangen van art of sound.(vergelijkbaar met bose, maar beter volgens mij). Nu van mijn apparte cd receiver naar de versterker en naar de boxen heb i uitstekende klank. Van mijn mp3 (naargelang kwaliteit mp3) heb ik meer dan redelijke klank (kan ik nog met leven) maar van de laptop naar de boxen toe= slechte klank= NIETS of nauwelijks bas en te scherp. Klinkt niet zuiver en soepel. Is wel een gewone goedkope dell laptop. Toen ik en sony vaio aansloot was het al stukken beter, maar nog niet 100% tevreden.

Hoe is dit op te lossen? Dj's gebruiken toch ook laptops?

Moet ik ook iets speciaals doen als ik met pc dj werk vanop een laptop naar versterker toe? Zou wel enkel met de songs op de laptop werken in pc dj.

Graag veel hulp, want zit met een feestje tegen dit weekend.
    GamerTag: ShakerTrain

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    monstercable is gewoon duur omwille van het merk, uiteraard rade ze dat aan, is grotere inkomst voor hun

simpele kabel van paar € is meer dan genoeg.
    settings in geluidskaart eens aanpassen

Member
    iTrader
    31 (90%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit Bekijk bericht
    monstercable is gewoon duur omwille van het merk, uiteraard rade ze dat aan, is grotere inkomst voor hun

simpele kabel van paar € is meer dan genoeg.
    settings in geluidskaart eens aanpassen
    Jah dacht ik al. Die vent maar pushen om die te kopen, terwijl ze zoveel andere hadden, hij zei mij dat het merkbaar veel beter zou zijn. Jah, dus mooi int zak laten zetten, ja swat. Tes nu zo. Voor mijn tv raden ze me die ook al aan terwijl ik een even goed beeld heb met een 6x goedkopere draad.

Hoe pas ik die instellingen aan? In configuratie en geluid? En dan bepaalde opties kiezen? Dus als ik wat pruts zou ik deftig geluid kunnen krijgen met mooie bass?

Approved 9-lifer Vitabis's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    het ligt toch nie aan die aansluiting van uwe laptop he?
    slecht contact ofzo?
    is het me koptelefoon beter geluid of ook zo slecht?

Member kristofb's schermafbeelding
    iTrader
    195 (100%)
    Die uitgang van je laptop is een simpele headphone jack, helemaal niet bedoelt om prachtig geluid uit te krijgen voor verdere versterking. Als je het echt deftig wilt hebben vanop je laptop koop je best een externe (usb) geluidskaart. (Wat sommige laptop-dj's dus ook gebruiken)

Member
    iTrader
    31 (90%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kristofb Bekijk bericht
    Die uitgang van je laptop is een simpele headphone jack, helemaal niet bedoelt om prachtig geluid uit te krijgen voor verdere versterking. Als je het echt deftig wilt hebben vanop je laptop koop je best een externe (usb) geluidskaart. (Wat sommige laptop-dj's dus ook gebruiken)
    Heb eens gebeld naar sony centre en eens een audio verkoper. En die zeiden me dat ik het hoofdvolume niet hoger mocht zetten van de laptop dan 80. En de lage en hoge tonen wat moest bijregelen. Zou meteen al beter klinken Volgens hem maakte het niet echt uit of je nu een laptop had van 1000 euro of 400 euro. Versterker zorgt voor het geluid wist hij te zeggen. Ook zei hij dat zo een externe kaart niet zozeer nodig was. Wel is er de mogelijkheid om meer te regelen via zo een kaart. Wat is een goeie kaart en niet te prijzig, want heb net versterker + dure kabels gekocht.

Wat ik nu ook heb, mijn mp3's staan op een externe harde schijf en soms heb je zo ééns een kort gekraak in de boxen door die harde schijf denk ik. Hoe is dit op te lossen?

Approved 9-lifer Loccufier's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    DJ's gebruiken externe geluidskaarten

Member
    iTrader
    31 (90%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
    DJ's gebruiken externe geluidskaarten
    Maar, hmmm die prijzen varieren heel erg, gaat van 18 euro tot 700 euro?!

Is eigenlijk gewoon voor thuisgebruik, privéfeestjes met pc dj enz... Is nu niet dat ik ergens op een groot feest moet draaien of laat staan in een club.

Maar wil wel geluid die meer naar mijn cd geluid kan gaan, heb veel te weinig bas en veel klanken gaan de mist in, is allemaal minder soepel en zuiver. Tes gewoon pijnlijk als je erna terug een cd in de cd receiver stopt. Dan merk je het verschil en dan heb ik het nog niet gehad over het af en toe minimale gekraak door de externe harde schijf?

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    beetje met de settings spelen moet ge er wel wat beters uitkrijgen

hangt af wat de settings zijn die ge kunt aanpassen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten