|
|
#43 (permalink) | ||||
|
Tuurlijk, het is hun eigen technologie (alhoewel ze het opgekocht hebben van Ageia) en het werkt enkel op hun eigen Geforce kaarten. Logisch dat ze er mee uitpakken, want als mensen er van gebruik willen maken moeten ze een Nvidia kaart kopen, en dat is weer goed voor de verkoopcijfers.
Of er veel toekomst inzit is een andere vraag, ATI werkt samen met verschillende ISV 's om physics open-source naar games te brengen, dit zal via OpenCL of DirectX11 gebeuren, zal dus ook perfect werken met Nvidia hardware. AMD Announces Open Physics Initiative Designed to Bring New Levels of Realism to Gaming, Simulations, Popular Applications Laatst gewijzigd door Mette2; 6 maart 2010 om 08:17 |
||||
|
|||||
|
|
#44 (permalink) | ||||
|
ik vraag me af of hier iemand echt special 2x GTX 480 koopt om op Nvidia special 3 schermen to runnen
eventueel nog met 3D ![]() bv Plasma tv's is hoe dan ook superieur beter dan LCD tv's en toch staat LCD tv voor ![]() Laatst gewijzigd door SuperstarDragon; 7 maart 2010 om 05:00 |
||||
|
|||||
|
|
#45 (permalink) | |||||
|
Citaat:
.plus alle nadelen die er nog aan verbonden zijn aan de GTX480 immense warmte dus hij zal wel snel verslijten en met het energie verbruik gaat ge uwe lach ook ni kunnen inhouden.... |
|||||
|
||||||
|
|
#46 (permalink) | |||||
|
Citaat:
physX is idd een verkoopsargument. En het aantal games dat ervan gebruik maakt is idd laag, maar toch zijn er enkele toppers die ervan gebruik maken (Batman, Mirror's Edge, Just Cause 2, ...). Het levert idd visueel spektakel op. Je kan het eigenlijk gewoon als een extraatje (zoals eyefinity van ATI) zien als je een nVidia kaart koopt, niet meer, niet minder. Het is alvast geen nadeel. |
|||||
|
||||||
|
|
#47 (permalink) | ||||
|
Nee, maar PhysX van Nvidia is wel een gesloten platform, en zo houden ze de technologische ontwikkeling voor PC-gaming tegen imo, een van de weinige voordelen die je nog hebt tov een console.
Voorlopig zijn physics effecten nog perfect te berekenen door de CPU, kijk maar naar Havok, maar in de toekomst zal de GPU die rol (al dan niet gedeeltelijk) overnemen, maar dan wel hopelijk via een open platform, zodat iedereen er van kan genieten, het zal ook veel gemakkelijker zijn voor game-developers. Ik hoop daarom dat AMD kan waarmaken wat ze in dat persbericht zeggen. |
||||
|
|||||
|
|
#48 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Dat het de technologische ontwikkeling tegenhoudt snap ik niet goed. Er zijn voldoende alternatieven voor physics-engines, en sommige game-engines hebben hun eigen physics-engine (Crysis, Red Faction, FarCry2). Daar kan ik je niet helemaal volgen. Uiteindelijk zijn het de game-ontwikkelaars die bepalen welke engine ze gaan gebruiken/ontwikkelen, en niet nVidia of ATI. Zels games gesponserd door de twee giganten, zullen ook op de kaarten van de concurrentie draaien. Alleen wat meer eye-candy bij de ene dan bij de andere. Technologische evolutie wordt niet tegengehouden door concurrentie, maar gestimuleerd. |
|||||
|
||||||
|
|
#50 (permalink) | ||||||
|
@medalofkoen : ik bedoel gewoon dat Nvidia zich alleen maar focust op hun eigen physics software, mooi dat ze dat kunnen versnellen op de GPU, maar de andere softwarebedrijven krijgen daar de kans niet voor, en IMO hou je dan als hardwarebedrijf de ontwikkeling tegen (softwarematig).
Citaat:
Citaat:
EDIT : dit lees ik vandaag : http://www.tcmagazine.com/comments.p...=33107&catid=6 Laatst gewijzigd door Mette2; 8 maart 2010 om 09:17 |
||||||
|
|||||||
|
|
#57 (permalink) | ||||
|
Het gaat me niet echt over het feit dat gamedevelopers geld krijgen om PhysX van Nvidia te gebruiken en/of ze een marketingdeal maken met Nvidia... in het artikel is het gewoon interessant te lezen hoe AMD hier over denkt en wat hun reactie er op is, vooral het tweede gedeelte van het artikel dus. Ik ben benieuwd wat ze op GDC gaan tonen.
|
||||
|
|||||
|
|
#59 (permalink) | ||||
|
Geforce GTX480 zal waarschijnlijk maar 480 Cuda Cores hebben ipv 512 : GeForce GTX 480 has 480 cores, AIBs confirm - Bright Side Of News*
en voor 6 April zal je ze nergens in de winkels vinden : GTX 400 Series; Date pushed back | ShaneBaxtor.com |
||||
|
|||||
|
|
#60 (permalink) | |||||
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|