Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 20
    Member killzilla's schermafbeelding
    iTrader
    0

Beeld op tv onscherp

yu,

overlaatst hebben wij bij onze keuken een gratis tv gehad,
    natuurlijk zijn dit geen superdure tv's dus je kunt er niet veel van verwachten.

Het is een philips, kan zo niet op het typenummer komen, zal da opzoeken als het nodig is.

Maar waar het om gaat is, dat het beeld onscherp is als ik mijn laptop er op aansluit, (sony vaio fz31e, aansluiting via hdmi, 720p)

is dit enigsinds op te lossen? want het beeld is gewoon goed als ik de xbox er op aansluit (720p), de tv ondersteund ook 1080p (dmv downscaling?)

Volgens mij ligt het aan de graka van de laptop of de hdmi driver of wat dan ook, want bij de samsung die wij beneden hebben staan is het precies het zelfde probleem,

iemand tips of ideeŽn?

alles is welkom
    <Waar Devastate is, daar is een saaie peet.>
    -lotti

Member Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    57 (100%)
    da is normaal, ligt aan de resolutie van uw tv dacht ik, is hier ook wazig als 'k m'n laptop op tv hang

Member iTrader9's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Zonder enige info over welke tv het gaat, kunenn we geen raad geven. Dus kom pas terug als je weet welke tv hebt. J geeft zelfs geen info of het een LCD of Plasma tv is.

Aansluiten dan via gewone vga kabel desnoods met koppelstukske dvi2vga (dsub) Dan heb je correcte (scherpe) tot op de pixel weergave.
    Resolutie dat je moet instellen zal zeer waarschijnlijk 1360x768 zijn bij een 720 HDReady tv. En zeker geen 1280x720. Of 1920x1080 bij een Full HD tv

Niet elke tv geeft pc resoluties correct weer via hdmi.

als het een Plasma is, vergeet het dan gewoon.
    Laatst gewijzigd door iTrader9; 5 januari 2009 om 02:15

Member Superman!!!!!'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    ...als uwe graka geen hd ready of hd resolutie kan weergeven.... dan gade wazig beeld hebben inderdaad.... en da suckt

iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    da is normaal, ligt aan de resolutie van uw tv dacht ik, is hier ook wazig als 'k m'n laptop op tv hang
    Dit is NIET normaal bij LCD tv's. Beeld moet perfect scherp zijn bij zowel elke HD Ready en Full HD tv's tot op de pixel in zijn juiste native resoluties. Wat jij voorhebt is dat je dubbele pixels hebt waardoor het idd wazig is omdat je tv geen correcte weergave heeft via hdmi.

De enigste oplossing is dan via VGA (dsub) aan te sluiten. Desnoods met koppelstukje dvi2dsub

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superman!!!!! Bekijk bericht
    ...als uwe graka geen hd ready of hd resolutie kan weergeven.... dan gade wazig beeld hebben inderdaad.... en da suckt
    Wow, wat een bullshit kan jij uitkramen. Elke videokaart tot 5 jaar terug kan doodgewone 16:9 resoluties uitbraken. Gelieve geen foutieve info meer te geven en gewoon niet meer in dit topic te replyen, da's al de 2 out of 2 personen die geen bal er van af kennen en wat bullshit uit hun nek lullen.
    Laatst gewijzigd door Davion; 5 januari 2009 om 17:25

iTrader
    0
    Philips 32pfl3312

Philips - breedbeeld Flat TV 32 inch LCD HD ready - 32PFL3312/10 - Flat TV - Televisie - Beeld en geluid
    (ff klikken op specs)

Zoals ge ziet is de resolutie 1366 x 768
    de resolutie die ik ingesteld heb is het zelfde
    (mja scheelt 6 pixels maar soit....)

dan zou dat toch gewoon scherp moeten zijn?

zoals ik al zei is dit probleem bij onze samsung ook zo, en dat ligt niet aan de tv, dat weet ik zeker,

toch de hdmi driver?

Approved 9-lifer Zelete's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Kijk ook eens achter zoomfuncties op uw tv en zorg dat die afstaan. Mijn Samsung stond standaard niet helemaal goed (randen van beeld vielen weg) en toch stond ie op de juiste resolutie.

iTrader
    0
    mja alles staat goed,
    geen zoom of niks,

tzijn vooral scherpe randjes die wazig zijn,
    <- zoals de witte letters hiernaast (of zwart)

en die rode letters van als ge een link geeft zijn gewoon wazig
    Philips - breedbeeld Flat TV 32 inch LCD HD ready - 32PFL3312/10 - Flat TV - Televisie - Beeld en geluid

iTrader
    28 (100%)
    Via de instellingen van uw grafische kaart (ATi, nVidia?) valt er ook niks fine te tunen?

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    resolutie staat op native en frequentie op 60hz?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zelete Bekijk bericht
    Via de instellingen van uw grafische kaart (ATi, nVidia?) valt er ook niks fine te tunen?
    Noppes, bij sony zijn ze zo slim geweest om de graka zo te make dat je hun drivers wel MOET gebruiken, dus ik kan ook geen drivers van bv. guru3d downloaden, met die standaard driver kunt ge nie meer dan uw resolutie wa verandere en de contrast enal....

resolutie staat op native en frequentie op 60hz?
    Jup klopt ook allemaal.

iTrader
    28 (100%)
    Ok. Raar

iTrader
    17 (100%)
    Nee, ik weet wat onze topicstarter bedoelt met wazig beeld. Dit is een vaak voorkomend probleem bij meerdere tv's als je via HDMI aansluit. Dit ben ik ook al tegengekomen bij een vriend.

Hij heeft de juiste resolutie ingesteld op 60 Hz. Hij heeft volledig fullscreen. En toch is het beeld verkeerd. Letters zoals deze die wazig overkomen omdat ze 2 (1.5) pixels innemen ipv 1 etc. Ik ben er zelf van verschoten hoeveel mensen met dit probleem zitten en het zelfs niet doorhebben dat hun beeld "off" is. Op het eerste zicht lijkt je bureaublad juist weergegeven, maar dat is niet. En iedereen gaat er vanuit dat dit normaal is, terwijl dat niet zo is.

Je kan aan de instellingen prutsen wat je wilt van de tv en de videokaart zelf. Is niets gebaat. Zoom levels van tv, catalyst drivers, alles geprobeerd.

Heb er geen directe oplossing voor via HDMI.
    Enigste oplossing dan is analoog aansluiten.
    DVI2dsub tussenstukje en je hebt perfect scherp beeld.
    Laatst gewijzigd door iTrader9; 5 januari 2009 om 20:56

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door killzilla Bekijk bericht
    Noppes, bij sony zijn ze zo slim geweest om de graka zo te make dat je hun drivers wel MOET gebruiken, dus ik kan ook geen drivers van bv. guru3d downloaden, met die standaard driver kunt ge nie meer dan uw resolutie wa verandere en de contrast enal....
    slim bij sony ... nope
    dat is standaard bij ELKE laptop fabrikant, die fabrikant is verantwoordelijk voor de drivers, niet ATI of Nvidia en dat is de reden dat ge niet bij ati of nvidia terecht kunt voor drivers.

ge kunt wel andere drivers gebruiken zoals deze:
    nvidia = NVIDIA & Laptop News | Latest NVIDIA drivers and related news | laptopvideo2go.com
    nvidia en ati = OmegaDrivers.net - Home of the ATI & NVIDIA Omega Drivers. Home

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iTrader9 Bekijk bericht
    Enigste oplossing dan is analoog aansluiten.
    DVI2dsub tussenstukje en je hebt perfect scherp beeld.
    heb wel d-sub op me laptop, maar de tv niet

edit:
    mss voor de duidelijkheid,

kheb 2 opties, mischien wel 3

optie 1: HDMI (blurry ma wel hd)
    optie 2: s-video (.....)
    optie 3: vga kabel (tv heeft geen d-sub aansluiting)
    Laatst gewijzigd door killzilla; 5 januari 2009 om 22:56

Member Superman!!!!!'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    ahja je kan laptop drivers WEL updaten met de officiŽle files, tenminste als je een ATI kaart hebt

--> Mobility Modder - DriverHeaven.net , goed lezen, werkt echt, misschien eens proberen vooraleer je met zulke maatregelen afkomt. Mss dat er voor nvidia ook zoiets bestaat maar kzou het nie weten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superman!!!!! Bekijk bericht
    ahja je kan laptop drivers WEL updaten, tenminste als je een ATI kaart hebt

--> Mobility Modder - DriverHeaven.net , goed lezen, werkt echt, misschien eens proberen vooraleer je met zulke maatregelen afkomt. Mss dat er voor nvidia ook zoiets bestaat maar kzou het nie weten
    btw niet panikeren mocht je op de restart een blauw scherm krijgen waar je OW FUCK van denkt gewoon op het scherm dat volgt "normaal opstarten" kiezen
    Laatst gewijzigd door Davion; 6 januari 2009 om 18:53

Approved 9-lifer DJ-3000s's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Weblogs
    1

Approved 9-lifer vinteg's schermafbeelding
    iTrader
    37 (98%)
    nvidia M drivers voor de 9, 8 en 7 reeks kunde nu ook gewoon op de nvidia site downloaden. geen fabrikanten drivers meer nodig....werd tijd ook

iTrader
    17 (100%)
    Mannekes, nog maar eens, dit probleem heeft geen kloten te maken met de juiste drivers al dan niet. Laptop grafische kaart of gewone grafische kaart. Maakt geen fuck uit. Het probleem ligt gewoon bij de tv en geen enkele driver kan hier een oplossing voor geven.

En ouch dat die tv geen pc ingang heeft (dsub)
    da's echt ouch!

Dan is je enigste mogelijkheid nog via composite. dsub -> composite 'rood blauw groen' De vraag is of er zo'n kabels bestaan.

Gewone vga of s-video -.- vergeet da. Die hebben niet genoeg bandbreedte voor 1360x768@60 Hz. Dan ben je beter af met je wazige letters met HDMI aansluiting.
    Laatst gewijzigd door iTrader9; 6 januari 2009 om 03:53

iTrader
    17 (100%)
    En ik heb de oplossing gevonden.

Manual van je tv napluizen, bij sommige tv's is er maar 1 HDMI poort die pc volledig ondersteunt, HDMI poort 1.

Ten 2de moet je met je afstandsbediening naar de instelllingen van je aansluitingen gaan. Input Label. Dan krijg je een lijst, bijvoorbeeld:

AV1
    AV2
    AV3
    Component
    RGB
    HDMI1
    HDMI2
    etc...

Nu wat de meeste mensen vergeten is dat je per aansluiting kan instellen wat je net hebt aangesloten. Standaard bij je nieuwe tv is die lijst leeg.

Dan moet je duidelijk instellen wat je hebt aangesloten (of wat je gaat aansluiten) Mogelijkheden zijn:

VCR
    DVD
    Set Top Box
    Satellite
    Cable Box
    Game
    PC
    HD-DVD
    Blueray

Bij de meeste apparaten is dit niet nodig. Een ps3/xbox360 dvd speler etc. zullen perfect werken zonder dat je het juiste apparaat selecteert.
    Bij PC dus niet. Hier ben je VERPLICHT PC aan te duiden of je hebt het probleem wat topicstarter heeft. (wazige letters)

Eens dat is ingesteld en de juiste resolutie is ingesteld: 1366x768 of 1920x1080. Alle zoom functies afstaan, overscan/underscan op 0 % staat (ati catalyst) heb je perfect beeld.
    Laatst gewijzigd door iTrader9; 12 januari 2009 om 10:09

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten