Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
    Member
    iTrader
    0

BELGACOM: Ethernet-modem

Ik heb zonet ne nieuwe computer binnegesmeten gekregen. Hierop staat Windows VISTA als OS, dusja... mijn blauwe asus-usb modem kan daar niet op aangesloten worden.

Nu was ik van plan om dan maar een ethernet-modem aan te schaffen.
    Ik herinner me nog dat ik voor die dwaze usb-modem een cdrom kreeg van Belgacom om die boel aan de praat te krijgen.

Heeft die ethernet-modem ook een speciale cd-rom nodig van Belgacom eer ik een verbinding kan maken met het internet of is dit alles niet nodig en kan ik ergens onder VISTA iets vinden om mijn logingegevens in te voeren en een verbinding te maken?

(Heb reeds de ethernet-drivers voor men moederbord geinstalleerd...)

En ja, 'k snap er echt nougabollen van, daar moet gene flame op, enkel een uitleg op kiddy-niveau zodat ik morgen niet 50 euro lichter ben en nog altijd geen verbinding heb met het internet

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    ethernet modem => is inloggen op die modem (surfen naar het ip van die modem) en daar alles instellen
    of er hoort een cdrom bij die de gegevens doorstuurd naar die modem vanuit windows.
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

Approved 9-lifer User_BELGIUM's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bij de Belgacom ethernet modem (ik vermoed B-Box, B-Box2, Sagem of Philips) moet je normaal geen logingegevens invullen
    dat gebeurt aan de hand van een Zero Touch Configuratie dat alles zelf invult.
    In sommige gevallen moet je het echter wel handmatig doen als je geen internet krijgt
    open dan je browser en ga naar 192.168.1.1 waar je normaal een websiteadres intypt.
    Dan klik je op Quick Start links en dan zie je op u scherm een aantal lege kotjes (login, paswoord enz) die je moet invullen die op je Belgacom papieren staan die je moest bijhouden
    de login eindigd wel op @SKYNET, dus niet enkel de fa165651 of wat er ook staat eh maar fa146516@SKYNET
    eens dat dit alles ingevuld is, scroll je naar onder en druk je op Save.
    Kan zijn dat je nog een paar keer op OK moet duwen, hangt af van moden.
    Daarna zou je internet moeten werken.

Je hebt geen CD nodig
    Zorg wel dat alle kabeltjes goed aangesloten zijn eh
    “Ability is what you're capable of doing. Motivation determines what you do. Attitude determines how well you do it.”
    ― Lou Holtz

Member
    iTrader
    0
    Ah... Maar ik koop een gewone ethernet-modem die eigenlijk niet via Belgacom wordt gekocht, dus dan gewoon de boel invullen door te surfen naar dat ip-adres?

Prima, merci

(Ohja, gebeurt de verbinding dan iedere keer ik de pc opstart automatisch of moet ik dat net zoals nu met die usb-modem regelen via shortcuts te smijten in een bepaalde opstart-map?)

Crew Member Davion's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Normaal heeft een Ethernet modem geen gegevens van de PC nodig, dus die verbind automatisch

Approved 9-lifer User_BELGIUM's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nielseke Bekijk bericht
    (Ohja, gebeurt de verbinding dan iedere keer ik de pc opstart automatisch of moet ik dat net zoals nu met die usb-modem regelen via shortcuts te smijten in een bepaalde opstart-map?)
    ne keer die gegevens ingevuld zijn (automatisch of handmatig) blijven die daar in.

(Tenzij er vanuit Belgacom een Zero Touch Configuratie gepushed wordt met andere gegevens)

en @ Davion, dat verbinden gebeurt dus niet altijd automatisch zoals je in mn post hierboven kunt lezen ^^ maar gegevens van de PC zelf heeft hij idd nie nodig

@ nielseke, wat je ook nog moet doen is zorgen dat in u browser geen inbelverbindingen aangeschakeld staan (IE: Extra, Internetopties, Verbindingen)
    “Ability is what you're capable of doing. Motivation determines what you do. Attitude determines how well you do it.”
    ― Lou Holtz

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Davion Bekijk bericht
    Normaal heeft een Ethernet modem geen gegevens van de PC nodig, dus die verbind automatisch
    dat klopt, die verbind automatisch met de pc's maar niet naar internet.
    daarvoor (adsl) hebt ge login gegevens nodig.
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

Crew Member Davion's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Ja idd, maar die moet ge instellen in de router hé, daarvoor heeft hij geen gegevens van de PC nodig hé...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten