Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
    Member Tha Soul's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

PC verbinden met Philips TV

Een collega zou dus graag
    1) een laptop met zijn tv verbinden
    2) zijn desktop met zijn tv verbinden (laptop is nie altijd aanwezig)

De in-en uitgangen van zijn pc/laptop/tv ken ik nie allemaal, we moeten het nog eens tegoei bekijken, ma ik dacht dat het zo was:

tv: scart + s-video + hdmi
    laptop: vga + ?
    pc: vga + s-video (+ mss dvi, ma dacht het nie)

De laptop kan ergens anders aangesloten worden via vga-vga, maar bij hem is dit dus geen optie aangezien hij gene vga heeft op de tv.
    Dus had ik gedacht van s-video naar s-video te leggen, dit zou dan kunnen werken voor zowel de laptop (wrs heeft die ook s-video) als voor de pc.
    Maar is da dan wa degelijke kwaliteit?
    En kunt ge zo ne kabel ook redelijk lang krijgen? (aangezien hem liefst zijne pc zou laten staan en da dan +/- 10-15m van de tv is)
    Indien hij dvi heeft op de pc, zou hem ook ne kabel kunne leggen van dvi-hdmi, ma aangezien die nogal wa geld kosten, denk ik dat 10-15m redelijk duur gaat uitvallen?
    Maar er zijn mss nog andere/beter opties voor zowal laptop als pc? Alle ideen zijn welkom uiteraard, aangezien ik hier weinig (tot geen) ervaring mee heb.

Backup-oplossing zou zijn: oude (budget) pc van hem nemen en die langs tv zetten, ma geen idee wa GraKa daar in zit, dus ook geen idee van de uitgangen. Moesten de vorige dingen hem duur uitvallen en de GraKa van de oude pc geen juiste uitgang hebben, wa is dan een degelijk (liefst niet te dure) GraKa waar hem wel degelijke beeldkwaliteit mee zou halen?

Alvast bedankt!

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    s-video en composiet kan max 1024-768 aan.

meestal hebben die tv's wel een vga poort ...

pc wrs wel een dvi tenzij het onboard zou zijn (en geen recente pc)

laptop, mss hmdi als het een recente is ...

als ge met s-video of composiet zou werken kunt ge ook gebruikmaken van draadloos zendsysteem voor video/tv.

Member Tha Soul's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    ja, meestal hebbe die tv's een vga-poort, ma deze dus nie. (tis ne philips en naart schijnt hebben die da nie)
    En wa bedoelt ge juist met een draadloos zendsysteem voor video/tv? Is da zo een apparaatje waarmee ge signalen van ene tv naar ne andere tv in een andere kamer kunt sturen? En da werkt dan ook op pc?
    Die DVI en HDMi gaat hem dees week es checken, of hem da heeft. Voor laptop zou dit zowiezo het beste/makkelijkst zijn.

In ieder geval al bedankt voor de reply.

Member pc-starter's schermafbeelding
    iTrader
    0
    er zijn ook verloopstukjes als vb DVI > HDMI of VGA (oude model) > DVI op de markt met een kabel.
    En om dit te weten te komen dat de meeste tv's een vga poort hebben moet je eens op de achterkant van de tv kijken he.
    draadloos kan idd. maar zwakke prestaties als je onder de 5mb/sec valt.

iTrader
    1 (100%)
    draadloos zendsysteem is inderdaad wat voor van 1 bron naar een tv te sturen

NOOIT van 1 tv naar een andere maar van een video bron naar een tv.
    videobron = video, dvd, pc, ....

GEE
    GEE is offline
    Member GEE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit Bekijk bericht
    draadloos zendsysteem is inderdaad wat voor van 1 bron naar een tv te sturen

NOOIT van 1 tv naar een andere maar van een video bron naar een tv.
    videobron = video, dvd, pc, ....
    Een pc draadloos versturen ... denk dat er niet veel gaat overblijven van dat signaal.
    Ten andere klopt info niet dat een tv 1024* ... aan kan dat is totaal onleesbaar, je zit al bijna aan het dubbele van wat een normale ingang aan kan (SD).
    Plus flikkeren enz.
    Enige wat een deftig beeld geeft zijn vga en dvi (of hdmi) aansluitingen, met een grote voorkeur voor dvi (en hdmi) ... vga is bij mij ook nooit een daverend succes geweest.

Ook via die composiet en svdeo toestanden worstelen veel met een zwart wit beeld ...

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeeH Bekijk bericht
    Een pc draadloos versturen ... denk dat er niet veel gaat overblijven van dat signaal.
    Ten andere klopt info niet dat een tv 1024* ... aan kan dat is totaal onleesbaar, je zit al bijna aan het dubbele van wat een normale ingang aan kan (SD).
    Plus flikkeren enz.
    Enige wat een deftig beeld geeft zijn vga en dvi (of hdmi) aansluitingen, met een grote voorkeur voor dvi (en hdmi) ... vga is bij mij ook nooit een daverend succes geweest.

Ook via die composiet en svdeo toestanden worstelen veel met een zwart wit beeld ...
    wees gerust ik spreek uit ervaring

bepaalde tv's halen 1024-768, maar de meeste blijven steken op 800-600 op de composiet/s-video ingang.
    signaal versturen van pc of video is evengoed, i kzeg ook niet dat het super is maar het werkt wel.

flikkeren enzo hangt af van de afstand, toestel dat verstuurd, ...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten