Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13
    Member
    iTrader
    0

Helderheid scherm laptop

Heey mensen,

Nu het warme weer al een paar dagen van de partij is heb ik een paar keer geprobeert met men laptop (HP Compaq 6720s) op het teras gaan te ziteen maar ik zie dus echt geen flikker op men scherm.
    Nu als ik binnen ga zitten heb ik geen probleem.

Dus was de vraag of dit door een of andere instelling dit op te lossen valt of je ergens de helderheid van je scherm aan kan passen.
    Of is dit gewoonweg niet mogelijk met een laptop of het model dat ik heb.

Alvast bedankt.
    Fikkie.

Approved 9-lifer vinteg's schermafbeelding
    iTrader
    37 (98%)
    de blauwe fn toets plus dan de functieknop waar een blauw symbooltje opstaat van een helderheids pictogram indrukken en je zou deze moete kunne wijzige. maarja dat wist je wss al. probeer is in je videodrivers of met alternatieve software zoals powerstrip

Member migelle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    hebde een mat scherm of een glanzend scherm? als ge een glanzend hebt wordt da al moeilijk

Member
    iTrader
    0
    @ Vinteg: Die fn totsen had ik idd al geprobeerd maar deze geven geen verschil. Heb nu Powerstrip up and running en op het eerste zicht is het veel belovend. Kan het helaas niet in de zon testen atm bij gebrek aan zonlicht. Ik zal morgen eens weten te zeggen of die powerstrip me geholpen heeft.

@ Migelle: men scherm is zo mat als een patat.

iTrader
    37 (98%)
    die FN toetsen zouden normaal toch moeten werken hoor. is het de originele fabrieksinstallatie?

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Veel schermen zijn simpelweg onleesbaar in volle zon, ook als het scherm in de schaduw staat. Belangrijkste reden is dat uw ogen zich aanpassen aan het felle zonlicht (of weerkaatsing daarvan) waardoor ze pakken minder gevoelig worden voor zwak licht (van uw laptopscherm dus).

Ofwel hebt ge een technologie in uw scherm zitten die ook onder volle zon goed beeld geeft, maar das is zeldzaam bij gewone laptops, ofwel moet ge een zeer straffe backlight hebben. Als Fn + 'brightness up' ni werkt dan is er ni meer licht uit te krijgen. Powerstrip en dergelijke zullen daar niets aan verhelpen.

Das ook één van de dingen die ik niet leuk vind aan mijn huidige laptop, mijn volgende laptop zal dan wss een tablet zijn mét technologie die het beeld deftig houdt zelfs in volle zon. Moet superzalig zijn om zo wa te internetten me een touchscreen op een bankske in den hof of park.

iTrader
    37 (98%)
    transflective schermen zijn idd duur maar zeer handig.
    nuja voor exteeme gevallen kunt ge u zoiets kopen: http://www.laptoptravel.com/images/p...OMPUSHADEl.jpg
    kost 10-15€ en kunt ge opvouwen en makkelijk meepakken in u notebooktas

Member SOInsanePain's schermafbeelding
    iTrader
    0
    haha das echt geen zicht ^^

Member stelly's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SOInsanePain Bekijk bericht
    haha das echt geen zicht ^^
    Moest mijn pc sneller worden door een sticker van Barbie op te plakken en een varken op te laten pissen, ik zou het doen.

Member
    iTrader
    0
    @ Vinteg:
    Uit de fabriek stond er Vista op maar vond deze te zwaar voor de laptop die ik heb. Heb er dan ook een Xp voor gekocht en deze doet het zeer goed.

Nja, die fn knoppen dan, de volume knoppen en voor IE te starten werken wel dus zal deze van helderheid ook wel werken maar zie toch niet echt een verschil.

@Sneax
    Ik weet niet hoe het zou kunnen maar hier werkt die powerstrip toch wel zonder dat ik effect zie van die fn functie.

Ik zit heir nu lekker in't zonneke deze reply te typen. Het is niet perfect maar het is best te doen. vergelijken is ook moeilijk omdqat de voorbije dagen de zon gewoonweg veel feller was dan vandaag, althans hier in de stille kempen..
    Dus kort gezegd is mijn probleem opgelost.

@SOInsanePain,
    Liever geen zicht dan geen beeld. Al denk ik ook niet dat zo'n kap handig is aangezien ik redelijk boven men scherm uitkom met men kop en met zo'n kap redlijk onderuit geschoven moet gaan zitten.

Member stelly's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fikkie Bekijk bericht
    @ Vinteg:
    Uit de fabriek stond er Vista op maar vond deze te zwaar voor de laptop die ik heb. Heb er dan ook een Xp voor gekocht en deze doet het zeer goed.

Nja, die fn knoppen dan, de volume knoppen en voor IE te starten werken wel dus zal deze van helderheid ook wel werken maar zie toch niet echt een verschil.
    Kon ge als koper van Vista geen gratis XP licentie krijgen?

RpR
    RpR is offline
    Member RpR's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stelly Bekijk bericht
    Normaal wel

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stelly Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RpR Bekijk bericht
    Normaal wel
    Ik zou het bijgod niet weten nooit naar gevraagd eigenlijk. Maar dat doet niet echt iets af aan het feit dat het scherm nogal donker was als ik er mee naar buiten liep.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten