Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 21 t/m 33 van 33
    Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door capsy Bekijk bericht
    Ik had veel slechter tot deze zomer hoor!
    indeed, had eerst een ATI kaartje van 16mb, probeer daar maar eens mee te gamen

heb nu 7600GS van 512mb

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Massman Bekijk bericht
    Jelle, de link die je geeft is van een 2900Pro

http://www.madshrimps.be/?action=get...34&articID=581

In all but one game the HD 2900 XT came out in front (we excluded the Tomb Raider Anniversary Edition as this game engine was unable to stress either card with average frame rates well over 100FPS at 1600x1200-4xAA settings) of the GTS 320Mb, the lead in Oblivion is due to the lack of memory space with on the GTS card. The other games hold a small lead, with only Colin McRae running ~15% faster on the Geforce card.

Looking at prices from different web shops we found that Jetway HD 2900 XT can be yours for €339 while the HIS HD 2900 XT is a little bit more expensive at €357.

Compared to the average selling price of €257 for the Geforce 8800 GTS 320MB we hoped to see larger performance gap between both cards. Luckily ATI’s driver updates for the HD 2900 XT have proven effective at extracting more performance; each month a few FPS more would mean a large gap near the end of the year!
    Dit vind ik een slechte review, waarom? Omdat alles getest wordt op 1600x1200 4xAA 16XAF. De minimum framerates in die games droppen tot 30-40fps, daar ben je niets mee als je wil spelen zonder dat je de framedrops voelt aan je muis.

En de enige reden waarom ze dan nog 30-40 minimum FPS halen is omdat ze in de review alleen maar oude games gebruiken. Waar is "World in Conflict"? Waar is "Lost Planet"? Waar is "Company of Heroes"? Waar is "Bioshock"?

Wie speelt er in hemelsnaam nu nog Quake 4 nu dat Bioshock beschikbaar is?
    En waarom ze in die review DIRT testen op 1024x768 snap ik al helemaal niet aangezien ik het op 1280x1024 met betre framerates kon spelen met mijn AMD 5200+.

1600x1200 4xAA 16xAF is onspeelbaar in de laatste nieuwe games, dus die review trekt op niets...

In een review moeten de resoluties 1024x768 en 1280x1024 er zowiezo tussenzitten.

Hier is een overzicht van DirectX 10 prestaties ( verschillende resoluties, verschillende settings ):
    http://i240.photobucket.com/albums/f...ive_frames.png
    Hietr is een overzicht van DirectX 9 prestaties ( verschillende resoluties, verschillende settings ):
    http://i240.photobucket.com/albums/f...59-722-318.png

En kom aub niet meer af met een review die zo oud is, wat is er mis met de 2 reviews van oktober waar ik naar verwezen heb?

Member phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JelleMees Bekijk bericht
    Dat is niet echt waar hť. Vroeger waren het vooral Source games maar nu vind je op Steam ook games zoals Bioshock, Quake Wars, enz... Zelfs HL2: Episode 2 is niet meer zo'n lichte game als je deze vergelijkt met de vorige 2 delen. Het aantal steam-gebruikers groeit ook nog eens met de dag. Als je alles zo'n beetje bekijkt, en je kijkt dan naar de realiteit ( jouw pc, de pc's van je vrienden ), dan zie je dat het allemaal klopt.

Ik geef het nog 2-3 maanden, en dan staat de 8800 op #3, de 8800GT zal de nodige boost geven volgens mij.
    Dat is wel waar.
    Ik zeg dat dit een vertekende steekproef is omdat dit alleen onder mensen is die steam gebruiken.
    Ja, je vind daar ook andere games, maar dat heeft toch totaal niets met mijn punt te maken?!

Volgens mij heeft de meerderheid van de gamers geen steam.
    Dus, een vertekende steekproef.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phate_13 Bekijk bericht
    Dat is wel waar.
    Ik zeg dat dit een vertekende steekproef is omdat dit alleen onder mensen is die steam gebruiken.
    Ja, je vind daar ook andere games, maar dat heeft toch totaal niets met mijn punt te maken?!

Waar vind je een betere? Steam heeft ondertussen al meer dan 1 miljoen gebruikers, and growing...

Member
    iTrader
    14 (100%)
    Dit vind ik een slechte review, waarom? Omdat alles getest wordt op 1600x1200 4xAA 16XAF. De minimum framerates in die games droppen tot 30-40fps, daar ben je niets mee als je wil spelen zonder dat je de framedrops voelt aan je muis.

En de enige reden waarom ze dan nog 30-40 minimum FPS halen is omdat ze in de review alleen maar oude games gebruiken. Waar is "World in Conflict"? Waar is "Lost Planet"? Waar is "Company of Heroes"? Waar is "Bioshock"?

Wie speelt er in hemelsnaam nu nog Quake 4 nu dat Bioshock beschikbaar is?
    En waarom ze in die review DIRT testen op 1024x768 snap ik al helemaal niet aangezien ik het op 1280x1024 met betre framerates kon spelen met mijn AMD 5200+.

1600x1200 4xAA 16xAF is onspeelbaar in de laatste nieuwe games, dus die review trekt op niets...

In een review moeten de resoluties 1024x768 en 1280x1024 er zowiezo tussenzitten.

Hier is een overzicht van DirectX 10 prestaties ( verschillende resoluties, verschillende settings ):
    http://i240.photobucket.com/albums/f...ive_frames.png
    Hietr is een overzicht van DirectX 9 prestaties ( verschillende resoluties, verschillende settings ):
    http://i240.photobucket.com/albums/f...59-722-318.png

En kom aub niet meer af met een review die zo oud is, wat is er mis met de 2 reviews van oktober waar ik naar verwezen heb?
    Tom's hardware reviews zijn altijd bagger.

WIC performance. HD 2900XT ligt amper achter op de GTX, 't verschil is 1-2 frames.

Bioshock performance. HD 2900XT ligt weer amper 3 frames per seconde achter op de GTX.

Snap eigenlijk niet dat mensen altijd die kaart lopen afzeiken. Presteert beter dan de GTS, minder dan de GTX, maar kost net zoveel als de GTS. Prijs/performance van de kaart is dus zeer goed.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PineMangoes Bekijk bericht
    WIC performance. HD 2900XT ligt amper achter op de GTX, 't verschil is 1-2 frames.
    Guru3D, ja, dat zijn pas goede reviewers, ze benoemen de pagina's nog niet eens, testen in oude games en ze overclocken nooit... Die Guru3D review klopt langs geen kanten aangezien mijn framerate 2x zo hoog is als die van de Ultra!

En Techspot...geloofwaardiger dan Tomshardware? Sure...

Waarom zeg je van TomsHardware "bagger" reviews? Ze hebben zeer lang ATI zitten promoten toen de 1950 kaarten sneller waren dan die van Nvidia, dus het zijn geen Nvidia fanboys...

Member
    iTrader
    14 (100%)
    Guru3D, ja, dat zijn pas goede reviewers, ze benoemen de pagina's nog niet eens, testen in oude games en ze overclocken nooit...

En Techspot...geloofwaardiger dan Tomshardware? Sure...
    Euh, voor zover ik weet is WIC vrij nieuw .

En zoek maar es op, Tom's hardware is al een hele tijd niet meer de referentie die ze ooit geweest zijn. Check trouwens voor de gein es de WIC scores van de XT in die review. Die dateren nog van voor de optimalisaties die ATi in z'n drivers had doorgevoerd, en stroken dus absoluut niet met de cijfers die andere reviews weergeven. Zelfde voor de Bioshock performance.

Soit, we hebben deze discussie al gevoerd, en 't zal weer op dezelfde manier eindigen.

Banned
    iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phate_13 Bekijk bericht
    Dat is wel waar.

Ik begrijp je redenering niet. Een steekproef is Šltijd een selectie (hier: gebruikers van Steam) uit een bepaalde populatie (hier: alle gamers). Pas als je kan aantonen dat de eigenschappen die zijn afgeleid uit de selectie niet gelden voor de populatie, los van de foutenmarge, heb je een poot om op te staan. Een mogelijk punt van kritiek dat met zou kunnen aanvoeren om aan te tonen dat dat zo is, is dat Steamgebruikers vooral uit een bepaald segment van gamers komen, maar dat is ab-so-luut niet het geval. Met Steam kan je games spelen als Peggle, Bejeweled, Counter-Strike 1.6, maar ook Bioshock, Half-Life 2: Episode 2, etc. En dat bedoelde JelleMees.

Member
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SimonL Bekijk bericht
    Ik begrijp je redenering niet. Een steekproef is Šltijd een selectie (hier: gebruikers van Steam) uit een bepaalde populatie (hier: alle gamers). Pas als je kan aantonen dat de eigenschappen die zijn afgeleid uit de selectie niet gelden voor de populatie, los van de foutenmarge, heb je een poot om op te staan. Een mogelijk punt van kritiek dat met zou kunnen aanvoeren om aan te tonen dat dat zo is, is dat Steamgebruikers vooral uit een bepaald segment van gamers komen, maar dat is ab-so-luut niet het geval. Met Steam kan je games spelen als Peggle, Bejeweled, Counter-Strike 1.6, maar ook Bioshock, Half-Life 2: Episode 2, etc. En dat bedoelde JelleMees.
    Je kan inderdaad een hele pak games draaien via Steam, maar de overgrote meerderheid gebruikt 't programma slechts voor Source games, wat de steekproef imo wat kan vertekenen. Qua grootte is er natuurlijk geen probleem, meer dan groot genoeg om de CLT theorie toe te passen.

Alles hangt natuurlijk af van de onderzoeksvraag. Als de vraag is: waar speelt de gemiddelde gamer mee, dan geeft een steekproef uit deze populatie een verkeerd resultaat, wegens bovengenoemde redenen. Beter zou zijn een conditionele vraag te stellen, bvb. waar speelt de gemiddelde counter-strike speler/bioshock speler/etc. mee. Dan wordt 't natuurlijk wel een veel arbeidsintensiever onderzoek, maar zal 't resultaat wel dichter bij de waarheid liggen. Kan me niet voorstellen dat iemand met bvb. een FX graka de nieuwste games nog draait.

Approved 9-lifer
    iTrader
    15 (100%)
    Tis ook nie de bedoeling geweest van Valve om de rekenkracht van alle gamers te testen, maar om die vna hun klanten te weten te komen zodat ze hun games kunnen afstellen op die systemen (maw zwaardere games als de pc's vna de klanten verbeteren) en in die zin is het zowat het beste resultaat dat je kan hebben
    (\__/)this is bunny, copy bunny into your sig and help
    (O.o )him to dominate the world.
    (> < )

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xtalapocketl Bekijk bericht
    Tis ook nie de bedoeling geweest van Valve om de rekenkracht van alle gamers te testen, maar om die vna hun klanten te weten te komen zodat ze hun games kunnen afstellen op die systemen (maw zwaardere games als de pc's vna de klanten verbeteren) en in die zin is het zowat het beste resultaat dat je kan hebben
    Daarom vind ik Valve ook zo'n goed bedrijf. Ik kan me goed inbeelden dat verschillende developpers zoals Epic en ID Software ook eens een kijkje nemen op de Valve survey, want de games van die bedrijven runnen altijd even goed op trage en betere systemen.

Ik had echt nooit verwacht dat UT3 zo vlotjes zou runnen.

Nu dat Valve meer en meer klanten krijgt, zoals ID Software zullen de gegevens steeds realistischer zijn. Beleave it or not, een platform zoals Steam is de toekomst.

Steam is goedkoper voor de developper ( geen productiekosten ), makkelijker voor de klant ( geen dagen, weken wachten op een bestelling ), je kan het op een externe HD installeren en zo je games op elke PC gamen waar je ook bent, je hebt een friendslist, enz..., enz...

Volgens mij is het goed mogelijk dat Microsoft iets soortgelijks gaat proberen met "Games for windows".

Approved 9-lifer
    iTrader
    15 (100%)
    Ze zijn al bezig met Windows live,
    en ze zijn goe bezig met te mislukken
    (\__/)this is bunny, copy bunny into your sig and help
    (O.o )him to dominate the world.
    (> < )

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xtalapocketl Bekijk bericht
    Ze zijn al bezig met Windows live,
    en ze zijn goe bezig met te mislukken
    MS had hier ook mee moeten beginnen direct bij de 1e Xbox release, niet 5 jaar later.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten