Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 42
    Member boogje's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

hoe uw voeding vervangen + merk?

Ik heb hier een hele tijd geleden een geforce 6800 gekocht, omdat ik mijn geforce4mx440 kaartje beu was. Echter, ik heb slechts een 250 W voeding en ik moet dit upgraden, want de geforce6800 heeft zo'n 350 W-400 W voeding nodig volgens verschillende internetbronnen.

Ik zie ook dat die geforce6800 een molex aansluiting nodig heeft van de voeding, dus daarom moeten die kabels aan de molex connecters toch lang genoeg zijn, want ik heb nu ook wel geen mini-case.

Is het gemakkelijk en vooral veilig om een voeding te vervangen? Om die reden ( dat ik dus schrik had voor mijn pc..) heb ik het zelfs een half jaar niet geriskeert om mijn voeding te vervangen... Kan iemand mij uitleggen hoe je dat doet?

Welk merk van voeding neem ik best? Ik wil ook niet té veel uitgeven aan een voeding. Hoger dan 400 watt is zeker niet nodig denk ik.

Dank bij voorbaat!

Boogje

Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boogje Bekijk bericht
    Ik heb hier een hele tijd geleden een geforce 6800 gekocht, omdat ik mijn geforce4mx440 kaartje beu was. Echter, ik heb slechts een 250 W voeding en ik moet dit upgraden, want de geforce6800 heeft zo'n 350 W-400 W voeding nodig volgens verschillende internetbronnen.

Ik zie ook dat die geforce6800 een molex aansluiting nodig heeft van de voeding, dus daarom moeten die kabels aan de molex connecters toch lang genoeg zijn, want ik heb nu ook wel geen mini-case.

Is het gemakkelijk en vooral veilig om een voeding te vervangen? Om die reden ( dat ik dus schrik had voor mijn pc..) heb ik het zelfs een half jaar niet geriskeert om mijn voeding te vervangen... Kan iemand mij uitleggen hoe je dat doet?

Welk merk van voeding neem ik best? Ik wil ook niet té veel uitgeven aan een voeding. Hoger dan 400 watt is zeker niet nodig denk ik.

Dank bij voorbaat!

Boogje
    een psu plaatsen is echt gewwoon plug and play

bij de oude eerste alle kabels lost maken en zorgen dat ze nergens achter blijven hangen
    dan de voeding eruit halen

nieuwe plaatsen kabels juist aansluiten en voila het werkt

ivm merk:
    enermax,antech,tagan,OCZ,en nog enkele merken waar ik niet op kan komen

maar neem ineens een goede voeding van 500 watt ofzo dan zit ge toekomst gericht ooknog goed

iTrader
    1 (100%)
    Na vervanging heb ik dan een 2,5 Ghz, 1 gig ram en een geforce6800 128mb. Kan ik dan nog min of meer iéts nieuwere games spelen? ( ik bedoel geen Crysis en consoorten..) Alles op low settings en laagste resolutie boeit me niet.

En als ik naar die voeding kijk: die zit precies helemaal vast achter een plaat en ik zie nergens waar je dat kan los doen

Member Zupperman's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Die molexen zijn toch op eender welke voeding lang genoeg zenne

"gemakkelijk en veilig" hangt af van uw eige (on)kunde
    Kheb men voeding zelf pas vervange omdat men noname-shit doorgefikt was, en da was toch geen probleem - das toch allemaal foolproof da ge nix verkeerds kunt aansluite normaal.

Als ge'n 'budget'voeding wilt, kzou voor een LC-Power gaan, kheb er 1tje van 550W gekocht voor €46, dus da valt goed mee, en die zijn goed genoeg.. anders voor een goei merkvoeding zoals hierbove vermeld zal het wel meer as 100€ uitkome ze

edit; ge schroeft die los vanachter aan uw pc
    Pay no mind I'm doing fine
    I'm breathing on my own
    I'm here, and I'm on the mend my friend.

iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Na vervanging heb ik dan een 2,5 Ghz, 1 gig ram en een geforce6800 128mb. Kan ik dan nog min of meer iéts nieuwere games spelen? ( ik bedoel geen Crysis en consoorten..) Alles op low settings en laagste resolutie boeit me niet.

En als ik naar die voeding kijk: die zit precies helemaal vast achter een plaat en ik zie nergens waar je dat kan los doen
    offcourse zit de PSU vast met schroeven

en crysis kunt ge mss zelfs vergeten voor op low en een degenlijk frame rate met die kaart nog

Approved 9-lifer Triple0's schermafbeelding
    iTrader
    46 (100%)
    da zijn schroefkes achteraan in uwe pc

voeding vervange is heel makkelijk, ge moe wel zien, bij mij was da zo, om soms wel hard genoeg te trekke bij de voeding van het moederbord (die da heel groot is)

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benny Bekijk bericht
    offcourse zit de PSU vast met schroeven

en crysis kunt ge mss zelfs vergeten voor op low en een degenlijk frame rate met die kaart nog
    Ah,k. En btw; ik hoef geen Crysis. Ik heb ook wel door dat dat gewoonweg serieuze overkill zou zijn voor dat oud kaartje . Maar F.E.A.R, en Far cry opt hoogste moet toch lukken?

Bon, ik zal dan eens ff sparen voor een goede kwaliteitsvoeding van ongeveer 100 euro, want ik wil wel iets deftig ^^

iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Ah,k. En btw; ik hoef geen Crysis. Ik heb ook wel door dat dat gewoonweg serieuze overkill zou zijn voor dat oud kaartje . Maar F.E.A.R, en Far cry opt hoogste moet toch lukken?

Bon, ik zal dan eens ff sparen voor een goede kwaliteitsvoeding van ongeveer 100 euro, want ik wil wel iets deftig ^^
    fear zukt ge kunnen en far cry zeker en probeen eventueel de kaart op ultra speeds te krijgen

iTrader
    1 (100%)
    Okidoki.
    Laatst gewijzigd door boogje; 16 september 2007 om 20:35

Member Kvothe's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    FEAR op hoogste settings kan je vergeten, Far Cry op max zal ook net niet lukken imo.

iTrader
    1 (100%)
    Vreemd, de verkoper zei nochtans dat far cry opt hoogste bij hem lukte

iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloodraven Bekijk bericht
    FEAR op hoogste settings kan je vergeten, Far Cry op max zal ook net niet lukken imo.
    Vreemd, de verkoper zei nochtans dat far cry opt hoogste bij hem lukte
    far cry zal nog lukken zenne op 1024*768 moet het zeker gaan :S

iTrader
    1 (100%)
    Far cry op low kan ik met mijn geforce4mx440 vloeiend spelen zonder nog maar 1 fps drop ofzo, dus ik vermoed dat deze 6800 die véééél krachtiger is wel wat verbeteringen gaat hebben tegenover dienen oude brol dat ik nu heb

Approved 9-lifer exCite's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    1 tip, koop GEEN LC-Power.. ik heb er eentje gehad, elentriek doorgestoten, en men moederbord meegepakt.. kheb nu een Antec en daar benk dan weer heel tevreden over!

iTrader
    1 (100%)
    Bedankt voor de raad.

is deze : http://www.loveno.be/product/10475/C...-with-PFC.html wat deftig? Die dat er nu insteekt is ook een chieftec..

Approved 9-lifer exCite's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    dan zou ik zelf eerder de deze aanraden:

http://www.loveno.be/product/12200/A...-430W-ATX.html

Member PineMangoes's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Deze dan:

http://www.loveno.be/product/12199/A...-380W-ATX.html

380W is makkelijk voldoende. De Basiq is ook 'n optie maar maakt nogal wat lawaai naar ik gelezen heb.

iTrader
    1 (100%)
    Thx eXite, maar ik ga voor PineMangoes zijn optie! thx alletwee. Past deze voeding wel in mijn pc of zijn alle voedingen even groot?

Crew Member Davion's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Past normaal ja, die hebben een standaard grootte, alleen de eecht zware voedingen (700W+) zijn langer

iTrader
    1 (100%)
    Vreemd, iemand waarschuwt me dat ik een andere ventilator ofzo moet zetten in mijn pc als ik een straffere voeding neem, anders verbrand het? oO Wat bedoelt ie juist? Is er iets van waar?

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten