Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
    Member
    iTrader
    0

CD-rom en DVD rom drive verdwenen

in "Deze Computer" zijn plots m'n cd-rom en DVD-rom verdwenen.
    als ik een cd of dvd insteek wordt er ook niets meer geladen.
    ik ben al in systeem gaan kijken en daar staan ze nog wel onder "DVD-/cd-rom-stations" maar dan met een uitroepteken voor in een geel bolletje.
    mijn cd-rom drive staat er zelfs 3 keer in.
    ik heb al geprobeerd om een nieuwe driver te zoeken via de tab "stuurprogramma", opnieuw opgestart, maar hielp niets.
    ik heb ook al "installatie ongedaan maken" geprobeerd, opnieuw opgestart, windows startte gewoon op zoals normaal en ik kreeg geen melding dat er nieuwe hardware was ontdekt. de drives waren dus ook niet opnieuw ge´nstalleerd.
    en als laatste optie heb ik bij het opstarten op F8 gedrukt en "de laatste juiste configuratie" aangeklikt, maar dat hielp dus ook niet.
    weet iemand hoe ik mijn beide drives kan terugkrijgen en laten werken?

Member klennepette's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Das wel een raar probleem, Als ze beiden op hetzelfde ide kanaal zitten zou je eens kunnen proberen de ide kabel te vervangen.

Ook eens kijken in apparaatbeheer onder IDE ATA/ATAPI-controllers dat daar alles werkt (je IDE kanalen).
    --Blame video games for violence, what are you a fucking retard?--
    Neg's Urban Sports

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    -herstelpunt in windows
    -beide drives in app beeer wissen en rebooten
    -beide drives uit app gooien, pc uit, drives ontkoppelen, booten, terug uit en aansluiten, test
    -...
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

Member
    iTrader
    0
    misschien lag de fout hieraan. ik heb een emulator ge´nstalleerd. en in die instellingen heb ik wat moeten wijzigen ivm waaruit ik iets wilde laten (uit een ISO, vanaf cd-rom, etc...)
    maar ik heb niets verwijdert.

'k heb iets anders geprobeerd om 't op te lossen. via een paar andere sites heb ik wat gelezen over iets wijzigen in het register. zo direct weet ik 't niet meer juist wat, maar 't was wat met upperfilter(s) of upfilter(s) en low(er)filter(s) die ik moest verwijderen.

dit moet je dus NIET DOEN, ook al kwam ik 't op verschillende help-sites tegen.

ik heb nu m'n windows mogen herinstalleren via m'n back up floppy disks omdat ik zelfs niet meer in windows geraakte achteraf na het heropstarten. er was wat verdwenen uit m'n windowssysteem waardoor dit dus niet meer lukte.

de d: schijf staat er ondertussen wel weer bij dankzij 't herinstalleren van windows. de enige miserie achteraf is dat je al je programma's (mediaplayer, office, msn, internet explorer,...) moet herinstalleren of opnieuw configureren... leuke bedoening dus.

Member ShPonGle's schermafbeelding
    iTrader
    113 (100%)
    kwil u niet ontmoedigen mr der was wel een tooltje om dat te fixen
    heb dat ooit ook nog gehad door emulator en dit fixte het:

http://www.dougknox.com/xp/scripts_d...cd_dvd_fix.htm

Member
    iTrader
    0
    laps, ook op tijd

ik ga 't toch maar opslaan je weet maar nooit. 't is wel enkel voor xp, en 'k heb 2000 maar toch bedankt voor de moeite!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten