Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 22
    Member
    iTrader
    0

Pc maakt veel herrie

Heej ik wilde weten wrm als ik bij iemand anders kom bijvoorbeeld en hun pc staat aan hoor je die computer bijna niet en als je bij mijn de computer gebruikt lijkt het net alsof er een of ander stofzuiger aan staat..
    weete jullie wat ik meot doen om mijn Pc bijna geluidloos te make?? en hoeveel zou het ongeveer kostte danku..

Member =Slim=Shady='s schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Ik had dit vroeger ook, maar met de aankoop van een nieuwe case (Antec P180) is dit veel verbeterd. Ik kan nu mijn fanspeed regelen en er zitten tenminste al fans in

Approved 9-lifer Hazz's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    koopt u een paar stille fans met een goeie luchtverplaatsing

Member
    iTrader
    0
    wat zijn fans??

Banned D-1337's schermafbeelding
    iTrader
    34 (97%)
    koelers

Member
    iTrader
    0
    oo in het engels fans :P ik d8 al moet ik een fanclub in me pc duwe ofzo :P.. haha maaruh hoeveel kost ongeveer een goeie koeler of heb je daar meerdere voor nodig?

Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gurtej
    oo in het engels fans :P ik d8 al moet ik een fanclub in me pc duwe ofzo :P.. haha maaruh hoeveel kost ongeveer een goeie koeler of heb je daar meerdere voor nodig?
    ge hebt er op zijn minst 2 nodig in en outtake

Crew Member Davion's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Idd, goeie fans of case kopen

Approved 9-lifer nigel555's schermafbeelding
    iTrader
    0
    heb fan van 8€ gekocht onlangs, werkt prima, je kan natuurlijk duurdere vinden.

Member
    iTrader
    0
    waar voldoet een goeie case of een goeie fan aan??
    ik bedoel als je naar een auto kijkt kijk je naar bouwjaar en of de motor goed is enzo... en als je game pc wilt kijk je naar b.v. de grafische kaart.. waar moet ik naar kijke als ik een goeie case of goeie fans koop..

iTrader
    7 (100%)
    Naar het merk, Antec/Enermax/AOpen/Arctic Cooling zijn goed
    Voor de fans Antec/Enermax/Nexus/etc...

www.silentpcreview.com

Member
    iTrader
    0
    oo ok dus je hoeft alleen op merk en prijs te lette ik d8 misschien geeft de ene zoveel lucht :P... etc. en als ik nu nieuwe fans neem dan moet ik de oude natuurlijk verwijdere tog??? anders maaktie nog steeds veel geluid :P is het verwijdere van fans gewoon een kwestie van drade los en schroeve eruit offe?? kan iemand me een link geve met 1 goede case en met 1 goede fan.. ofzo want dan weet ik ongeveer hoe ik moet zoek .. plz

Member
    iTrader
    0
    en als ik nu nieuwe fans neem dan moet ik de oude natuurlijk verwijdere tog??? anders maaktie nog steeds veel geluid :P is het verwijdere van fans gewoon een kwestie van drade los en schroeve eruit offe?? kan iemand me een link geve met 1 goede case en met 1 goede fan.. ofzo want dan weet ik ongeveer hoe ik moet zoek .. plz

SRRY DAT DIT ER 2x STAAT SRRY SRRY!!

Member uni1313's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Voor meer info www.silentpcreview.com .
    Het eerste wat je moet doen is de oorzaak van het lawaai vinden. Meestal maakt het kleinste koelertje (40mm fan op mobo of gpu-fan) het meest lawaai. Elke component met een fan kan de oorzaak zijn van je probleem.

Ook een grote bron van lawaai kan de cpu-fan zijn. Als deze van minderwaardige kwaliteit is en veel stof bevat zal hij harder moeten draaien met meer lawaai als gevolg.
    Verwacht geen mirakel oplossing door je pc in een andere case te stoppen, als de oorzaak de cpu-fan is zal dit geen enkele oplossing zijn voor je probleem.
    Voor goede stille componenten www.zalman.co.kr

Geef ook eens meer info over je systeem. Maak je echter geen illusies een stille pc zal je geld kosten. Een goede Zalman cpu koeler kost al snel € 50,00 maar dan heb je wel één van stilste koelers op de markt.
    Gigabyte GA-990FXA-UD3, AMD FX-8350 Black Edition, Corsair Vengeance 1600-16GB, HIS 3870 Iceq3, Samsung 840 Basic 250GB, Corsair Obsidian 550D, Corsair 620W PSU

Member
    iTrader
    0
    50 euro is niet heel duur... maar is het cker dat het aan de koeler ligt die lawaai dus als ik die koeler neem dat het dan meteen stil word.. of KAN het ook aan iets anders ligge.. en is het gegarandeert dat die van 50 het doet??
    mijn pc gegevens:
    AMDAthlon 3000+ 64bit
    1 Gb Ram
    Geforce 6600GT Nvidia
    Ennuhm.. mijn hardeschijf is 120 GB en is gigabit nvidia ( kan dat??)
    en mijn geluids kaart is ook van Nvidia
    Mijn pc draait op 230V
    En ik weetcker dat het aan de koeler ligt want als ik er achter ga met me oor hooor ik al die herrie :P
    THNQ! als je meer info moet ff zegge

iTrader
    7 (100%)
    - U 6600GT kan ook lawaai maken
    - HD is 120GB
    - Gigabit nVIdia heeft niets met HDD te zien maar is u netwerkconnectie.
    - Alle PC's in Europa draaien op 230V, het is het WATTAGE, niet het VOLTAGE dat telt .

Member
    iTrader
    0
    hahah dankuwel .. en achter mijn koeler staat brushless dc fan...

Member
    iTrader
    0
    ik heb trouwns een paar van die zalman koelers gesien.. maaruh er is er 1 van 26 euro en 1tje van 49 ik begrijp dat die van 49 euro beter is maar misschien zit ik gewoon bij een dure winkel te kijke en zijn die van 26 en 49 euro gewoon hetzelfde :P welke type zouden jullie mijn aanrade?

iTrader
    7 (100%)
    - Brushless DC fan's zijn ALLE fan's, dat staat voor borstelloze gelijkstroommotor

Member uni1313's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gurtej
    ik heb trouwns een paar van die zalman koelers gesien.. maaruh er is er 1 van 26 euro en 1tje van 49 ik begrijp dat die van 49 euro beter is maar misschien zit ik gewoon bij een dure winkel te kijke en zijn die van 26 en 49 euro gewoon hetzelfde :P welke type zouden jullie mijn aanrade?
    Ik wil je niet beledigen maar ik heb niet de indruk dat je veel kennis hebt van het werken met hardware in je pc. Als je weinig tot geen ervaring hebt begin dan niet zelf te prutsen aan je pc maar laat het door iemand doen die de nodige ervaring heeft. Je kan jezelf veel problemen besparen.

Persoonlijk raad ik de CNPS9500 LED van Zalman aan, dat is het laatste nieuwe model en zeer goed. Het eerste wat je moet doen is de oorzaak van je lawaaiprobleem lokaliseren. Alles die een fan heeft in je pc kan de oorzaak zijn!!! Probeer eerst eens de kleine fans te testen => houdt met je vinger de fan enkele seconden tegen => wees voorzichtig!!! Schakel ook cool and quiet in op je pc.

Laat ons ook eens weten welke case je hebt. Sommige kasten hebben veel te veel casefans die op hoge snelheid draaien.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten