Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: usb printserver

tca
    tca is offline
    Member
    iTrader
    0

usb printserver

Heb een router/usb-printserver geplaatst tussen mijn TN modem en mijn PC, heb mijn USB printer aangesloten op de router ipv op de PC.

PC kan surfen, geen probleem ... maar printen: De taken komen in de queue, en verdwijnen, zonder dat er ergens een fout komt. De printer was geinstalleerd voordat ik de router plaatste, en de printer staat op.

Soms zegt ie wel "Use Printer Offline", maar voor mij is dat niet duidelijk of dat een bericht of een bevel is.

Dus, nergens een foutbericht, ook niet op de printer. What's goin on ? Ik heb aan de printercondiguratie nog niets gewijzigd.

Router = US Robotics 5461
    Printer = HP PSC
    OS (PC1) = w98se

Op mijn laptop (waar ik ook de HP drivers installed had, voor de router), reageert ie identiek (OS=W2K)

Kraanvogel Cranox's schermafbeelding
    iTrader
    80 (100%)
    Moet je de printer niet als netwerkprinter instellen ?

Approved 9-lifer TiZon's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Je moet op een apparte manier je printer toeveogen.

lees je handleiding, bij ALLE USR's staat stap voor stap hoe je ze moet instellen op de ckient-pc.

tca
    tca is offline
    Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TiZon
    Je moet op een apparte manier je printer toeveogen.

lees je handleiding, bij ALLE USR's staat stap voor stap hoe je ze moet instellen op de ckient-pc.
    neen, de 6 bladzijden tellende documentatie vermeld niets over printersetup, vandaar dat ik de vraag hier stel

tca
    tca is offline
    Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cranox
    Moet je de printer niet als netwerkprinter instellen ?
    is mogelijk

Member hendrik_huggie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    -staat je printerserver geactiveerd in je routerke? enable/disable
    -als jeje cd(van je printerserver) in steekt kan je dan niet enkel een printerpoor aanduiden.
    -als ik het goed versta was je printer daarvoor ook al geinstaleerd-> dubbel klik op je printer en naar de eigenschappen zoeken. en i pl v rechtstreeks naar je printer te sturen moet je het naar een poort sturen(je standard IP adres van je router, waar jeje settings kan veranderen)
    - of wat je ook nog kan is een nieuwe printer toevoegen, maar dan via IP adres of lokale poort.

is moeilijk uit te leggen. ik doe mijn best

Approved 9-lifer TiZon's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Je moet je printer ZO intallen.
    Ze gaan er daar van uit dat je hem hebt geinstalled met de cd dacht ik.

Anders maak je een printer aan, hij gaat zeggend at er geen p&p-printer is , dan zet je hem op deze poort: 1631 en het ip van je router.

tca
    tca is offline
    Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TiZon
    Je moet je printer ZO intallen.
    Ze gaan er daar van uit dat je hem hebt geinstalled met de cd dacht ik.

Anders maak je een printer aan, hij gaat zeggend at er geen p&p-printer is , dan zet je hem op deze poort: 1631 en het ip van je router.
    Thanks, dat ziet er idd al beter uit qua oplossing ... ik heb nu wel een probleem om die printer opnieuw te installeren, maar ik zal dit proberen. Hij stond gewoon lokaal opgezet, en ik heb die USB in de router gestoken . Niets kwan zeggen dat er iets verkeerd was (enkel dat Offline gedoe), maar hij wilde niets printen, en de jobs verdwenen toch uit de printer-queue (wat normaal is ... als hij effectief print).

tca
    tca is offline
    Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hendrik_huggie
    -staat je printerserver geactiveerd in je routerke? enable/disable
    -als jeje cd(van je printerserver) in steekt kan je dan niet enkel een printerpoor aanduiden.
    -als ik het goed versta was je printer daarvoor ook al geinstaleerd-> dubbel klik op je printer en naar de eigenschappen zoeken. en i pl v rechtstreeks naar je printer te sturen moet je het naar een poort sturen(je standard IP adres van je router, waar jeje settings kan veranderen)
    - of wat je ook nog kan is een nieuwe printer toevoegen, maar dan via IP adres of lokale poort.

is moeilijk uit te leggen. ik doe mijn best
    Is automatisch actief op de router, lampje brandt van zodra de USB van de printer in de router komt ... De URL die de router geeft, waar je kan kijken voor de printer-status (op poort 16xx) : kan je niet op connecteren, geeft direct standaard browser fout.

Heb geen CD van printserver ingestoken, de router (dat is het toestel, de printserver is extra functionaliteit op de router), vereist geen CD om te installeren.

De settings van de printer kan ik niet meer wijzigen, de volledige printersoft is al weg, de printer is weg uit mijn lijst van printers, en een re-install van de software lukt niet. Dus, geen printer meer, en ik moest blijkbaar enkel die poort wijzigen

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten