Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 22
    Member
    iTrader
    7 (100%)

PC vindt headset niet

ik heb een nieuwe headset gekocht voor men oude pc (win 98), omdat degene die ik voor die pc gebruikte (logitech usb headset) langs 1 kant niet meer werkte.
    De nieuwe die ik heb gekocht is een Logitech Internet Chat Headset (http://www.logitech.com/index.cfm/pr...CONTENTID=6339), werkt met windows 98 en hoger. Hij wordt, in tegenstelling tot men vorige, niet via usb maar gewoon via 2 draden aangesloten. 1 voor de microfoon (roze) en 1 voor het geluid (zwart).
    Het probleem is nu dat men pc hem niet vindt, er zijn zogezegd 'geen afspeel- en opnameapparaten aangesloten'. Deze headset heeft echter geen stuurprogramma's nodig.
    Mijn geluidskaart werkt ook nog, want de andere headset werkt nog wel (aan 1 kant dan toch)

Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Ik heb er echt geen enkel idee van

Member ComputerVISTA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    je geluidskaart is niet geinstalleerd, of foutief. Een update doen dan van je driver van de geluidskaart.
    "Waarom geen diesel?": Omdat de verwarming bij ons in een afzonderlijke ruimte staat, niet in de garage.

Member
    iTrader
    7 (100%)
    en waar kan ik zien welke geluidskaart ik heb? ik weet niet veel van pcs

Crew Member Davion's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Een USB headset heeft zijn eigen geluidskaartje, eens opnieuw detecteren of installeren moet soelaas bieden.

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Het is geen usb headset.. dat is die kapotte.
    Deze http://www.logitech.com/index.cfm/pr...CONTENTID=6339 moet niet geinstalleerd worden.
    Dus, weet iemand waar ik kan zien welke geluidskaart ik heb?

Member GhO$T's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    als je gewone boxen aan u geluidskaart hangt komt er dan wel muziek uit? Indien wel ligt het probleem waarschijnlijk niet bij u geluidskaart maar ergens bij een instelling van windows.

Ik heb een eind geleden net hetzelfde probleem gehad (wel in windows xp) en na héél lang zoeken bleek het uiteindelijk ergens 1 banale instelling te zijn die ik gewoon moest aanvinken om alles werkend te krijgen.

http://games.telenet.be/forum/showth...hlight=Headset

dit was mijn topic, misschien heb je er wel iets aan...

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Nee, dat is het ook niet. Bij jou detecteerde hij de headset, bij mij niet. Geen geluid en geen microfoon..

Member AccuCore's schermafbeelding
    iTrader
    11 (87%)
    ik vermoed niet dat uw headset deze keer GEDETECTEERD hoeft te worden!
    een usb headset is iets anders he omdat(zoals davion zegt) deze een eigen geluidskaartje aan boord heeft! deze ANALOGE headset moet je aansluiten op uw geluidskaart! als uw geluidskaart niet is ingesteld of geïnstalleerd zal deze niet werken!

maar das ni echt een oplossig voor uw probleem he maar daar ganek ook men best voor doen(alhoewel win98 ni echt mijn ding is/was ) ganek toch moeite doen here goes:
    start menu
    configuratie scherm
    systeem
    hardware
    aparaatbeheer
    hier ga je al de aangesloten geïnstalleerde en niet geïnstalleerde hardware zien staan! hier zou je dan een apparaat moeten zien staan met audio of zo in de naam(of toch iets dat verwijst naar een geluidskaart....mss staat in de naam het woord SOUND of iets dergerlijks...je moet maar kijken en zien of je het vind!)
    eens je deze hebt gevonden moet je daarop dubbelklikken en dan DRIVERS installeren of zoiets nemen!

i hope this works(hmmmm na dit fff nagelezen te hebben zijn dit blijkbaar winXP stappen.... ik hoop dat dit een beetje overeenkomt met win98!)
    Drive hard enough...You only live once
    TrackMania Nations

Member
    iTrader
    7 (100%)
    ik ben naar apparaatbeheer gegaan, en het enige wat ik daar zie wat iets te maken zou kunnen hebben met de geluidskaart is:
    ? PCI Communication Device
    ? PCI Multimedia Audio Device

er staat bij beide een vraagteken, en het kan geen stuurprogramma's vinden bij windows update..

Is men geluidskaart dan toch niet goed geinstalleerd? Want sinds dat men pc geformatteerd is heb ik eigelijk alleen nog maar via men USB headset geluisterd, niet via boxen ofzo. Hoe kan ik deze dan toch goed installeren?

iTrader
    11 (87%)
    je moet weten welke geluidskaart je hebt! das het begin!
    euhm...zit het op uw moederbord zel? of is het een toegevoegde pci kaart?(ik weet ni hoever ge bezig ze me pc's dus ff int heel simpel = waar moet je uw koptelefoon aansluiten? in een kaartje dat onderaan in uw pc zit? of zit het meer in de buurt van uw toetsenbord en muis aansluiting?)
    TrackMania Nations

Member
    iTrader
    7 (100%)
    men muis en toetsenbord is helemaal vanboven op de achterkant van men pc, de koptelefoon moet ik aansluiten iets onder het midden vanachter..

iTrader
    11 (87%)
    damned man hoe moetek da nu uitleggen

er zijn verschillende ingangen en uitgangen he?(koptelefoon/micro/lijn in/....???)
    staan deze horizontaal of verticaal?
    TrackMania Nations

iTrader
    7 (100%)
    Check Apparaatbeheer (Rechts op Deze Computer > Eigenschappen > Tab Hardware, Apparaatbeheer) eens, welke soundkaart hebde nu ? Da staat daar.

iTrader
    11 (87%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S4MUS
    ik ben naar apparaatbeheer gegaan, en het enige wat ik daar zie wat iets te maken zou kunnen hebben met de geluidskaart is:
    ? PCI Communication Device
    ? PCI Multimedia Audio Device

er staat bij beide een vraagteken, en het kan geen stuurprogramma's vinden bij windows update..

Is men geluidskaart dan toch niet goed geinstalleerd? Want sinds dat men pc geformatteerd is heb ik eigelijk alleen nog maar via men USB headset geluisterd, niet via boxen ofzo. Hoe kan ik deze dan toch goed installeren?
    davion ge bedoeld toch dit he? ik kan daar ni uit opmaken wa er insteekt zenne?
    TrackMania Nations

Member
    iTrader
    7 (100%)
    ze staan horizontaal

en Davion, wat Accucore zegt klopt. Ik zie daar niet welke ik heb.

iTrader
    7 (100%)
    Oei dan niet, maar uit zijn uitleg denk ik dat hij een PCI insteekkaart heeft (iets onder het midden), daarom da ge moet weten welk em juist heeft zitte voor de drivers

iTrader
    11 (87%)
    allee tis dus een pci kaartje(aangezien ze horizontaal staan!)
    heb je tijdens het boten van uw systeem al eens gezien of daar iets opkomt van audio kaart?(euhm....komt da er eigenlijk wel op? ik dacht vroeger van wel mo ben nimeer zeker )
    anders even uw kast opendoen en kijken wat er op het kaartje staat he! das dan de eenigste manier
    TrackMania Nations

Member
    iTrader
    7 (100%)
    hm ik heb hem heropgestart en dacht dat ik het gevonden had, maar bij google search blijkt dit men harde schijf te zijn
    ik ga dan nu maar ff de case openen om te kijken welke geluidskaart het is.

iTrader
    11 (87%)
    pc liefst dan ook ff afzetten he
    TrackMania Nations

Member
    iTrader
    7 (100%)
    dat wist ik zelf ook wel

Creative Labs CT4810, heb een stofgordijn moeten trotseren om dat te weten te komen!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten