Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
    Member HappyMan's schermafbeelding
    iTrader
    0

[Prob] Power switch @ Pll mobo

Uhm... moest iere voor een tante van me ne wreed oude pc formatten en der nen xp opzetten..... tgaat em iere over nen Pll 400 Mhz... zit nu wel 160 meg ram in... dien xp draait daar wel op (mits nen tragen boot... maja). maar nu ben ik toch een probleem tegen gekomen..... als ik de pc afsluit, geeft em op het einde da scherm van "u kunt nu uw comp. uitschakelen". Ik druk op de power knop.... er gebeurt NIX...ik hou die knop ingedrukt..... en hij valt uit... maar als ik em terug los laat... gaat em al terug aan... maw: Ik krijg dien bak nie uit... tenzij ik die knop ingedrukt houd vlak na em terug boot..... maar das nie echt gezond... any advice?? Jumpersettings ofzo??? in den bios vinnek ook nix van power down on "...."
    So what they call me "The HappyMan".... Aint nothing nice about me!!

Member joerynauwelaers's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik heb da ook gedaan met ne PI en geloof het of ni het werkte (redelijk "ok" zelfs). En ik had net hetzelfde probleem ("normaal" afsluiten ging niet) ik heb wa zitte proberen enzo.. maar niks hielp. Die oude machientjes zijn ontworpen voor Win98 en ni voor den XP, ik ga ervan uit dat het afsluiten bij Win XP wel iets anders gebeurt en dat het moederbord of chipset van die oude pc da niet ondersteunt. (denk ik) don't shoot me if i'm wrong.

iTrader
    0
    ge zegt dat er nix hielp... hoe hebt ge da dan nu in orde gekregen??? of is het nie in orde???

iTrader
    2 (100%)
    this ni in orde, wanneer ik afsluit komt er op het scherm u kunt de pc nu afsluiten. Dan druk ik dus 5sec op die "start" en dan valt ie uit ik denk da ge da ni softwarematig kunt oplossen. (again: don't shoot me if i'm wrong)

Crew Member Davion's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Raar HappyMan, normaal blijft hij uit, maar probeer eens het volgende, klik rechts op het Bureablad, Eigenschappen, tabblad Schermbeveiliging, Onderaan button Energie, mits wat chans staat der nu in da nief kaderke da opent een tabblad genaamd 'APM' (Advanced Power Managament), daar vinkte alles aan, en ge reboot eens.

iTrader
    0
    zit nu wel op nen andere comp.. maar hem de vinkjes gevonden die ge bedoeld.. gaan nu direct eens kijken of ik da op dien ouwen bak ook vind.. in ieder geval al bedankt

iTrader
    0
    zoals ik al verwachte.... andere opties als men broer zenne pc.... dien APM staat er wel bij... maar der staat maar 1 vinkje.... "APM inschakelen"

zal eens zien wa da geeft....

REBOOTING.....

iTrader
    0
    Davion man... gij kent echt uwe shit ze.... It works fine.... Merci

iTrader
    7 (100%)
    - Np Kweet het alleen maar omdak zelf met mijn oude PC dat probleem heb gehad
    - Btw: Bij modernere PC's staat dat tabblad niet meer (Het kon dus dat dat op de PC waar ge nu op zit niet stond, gewoon er info)

iTrader
    0
    stond der idd nie... maar wel zo iets in den aard van "geavanceerde instellingen".. en daar stonden vinkjes van "powerswitch pc off" enzo van die shit

soit... it works.. tante zal content zen... merci voor de hulp.. einde thread.

iTrader
    7 (100%)
    Np

iTrader
    2 (100%)
    Moet ik ook eens proberen bedankt dan maar

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten