Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Netwerkvraagje

Member Cent's schermafbeelding
    iTrader
    0

Netwerkvraagje

Hoi,

ik heb hier een router thuis staan, daaraan hangt een switch.
    Nu zou ik ook graag wireless network hebben naast de kabels (kheb een laptop nu).
    Nu is mijn vraagje, wat hang ik aan die switch? Terug een router(?), een AP ( = duurder of even duur als een router) of een extender ( = goedkoper)?

Groetjes.

Member
    iTrader
    14 (100%)
    Paar mogelijkheden:
    - router vervangen door model met draadloos, switch al dan niet houden
    - van lan-poort van router (die je nu hebt) of van de switch, naar lan-poort van nieuwe draadloze router (met dhcp uitgeschakeld op nieuwe router)
    - acces point kopen en aan router/switch hangen (komt zelfde uit als oplossing hierboven, maar op die nieuwe router heb je soms ook nog lan-poorten)

Persoonlijk zou ik voor tweede oplossing gaan, stel dat die routers wat uit elkaar staan, dan heb je op meerdere plaatsen in huis mogelijkheid voor pc met kabel te hangen, je weet nooit dat er opeens ergens een bijkomt he.

Member Burny's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yankee
    Paar mogelijkheden:
    - router vervangen door model met draadloos, switch al dan niet houden
    - van lan-poort van router (die je nu hebt) of van de switch, naar lan-poort van nieuwe draadloze router (met dhcp uitgeschakeld op nieuwe router)
    - acces point kopen en aan router/switch hangen (komt zelfde uit als oplossing hierboven, maar op die nieuwe router heb je soms ook nog lan-poorten)

Persoonlijk zou ik voor tweede oplossing gaan, stel dat die routers wat uit elkaar staan, dan heb je op meerdere plaatsen in huis mogelijkheid voor pc met kabel te hangen, je weet nooit dat er opeens ergens een bijkomt he.
    that. Volledig mee akkoord.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten