Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
    Member Unnamed's schermafbeelding
    iTrader
    0

Thuisnetwerk mysterie

Ik heb net een nieuwe computer willen aansluiten aan mijn thuisnetwerk.

We hebben 1 computer verbonden met het internet, en diezelfde computer is ook verbonden met een hub. (Of met andere woorden: Die computer moet aanstaan, zodat de andere computers een internetverbinding zouden hebben).

Goed, ik heb dus overal patch cables, aangezien elke computer met de hub is verbonden.

En nu heb ik een nieuwe computer proberen te verbinden met een oude patch cable die ik had. Hier is dan ook mijn mysterie:

Als ik mijn computer met een patch cable verbind met de hub, is er geen reactie van het netwerk. Als ik echter de patch cable rechstreeks verbind met de hoofdcomputer, heb ik wel internet. Als ik een crossover cable gebruik om rechstreeks te verbinden, krijg ik geen connectie. En als ik de crossover cable gebruik om te verbinden met de HUB, krijg ik ook geen connectie.

Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk?

Member EagleEye's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    En met een gewone niet crossover cable van je computer naar de hub wel verbinding? of niet

Member Unnamed's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Awel ja. Een 'gewone' kabel is een patch kabel. Daarmee zou je twee computers niet mogen kunnen verbinden. Die patch kabels zijn er om een computer met een HUB te connecten. Het is juist die crossover die gebruikt wordt om twee computers te verbinden.

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    euh, uwen uitleg, ben nie mee ... ge hebt een pc aan internet en een hub maar die pc moet aanstaan voor internet te krijgen op hub?
    leg eens uit hoe alles verbonden ligt?

modem - hub - pc's?
    modem - pc - hub - pc's?

Approved 9-lifer amdr's schermafbeelding
    iTrader
    23 (96%)
    2de optie...Mss is u kabel kapot.
    Of het slotje van Hub waar ge kabel insteekt...

Member EagleEye's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Unnamed
    Awel ja. Een 'gewone' kabel is een patch kabel. Daarmee zou je twee computers niet mogen kunnen verbinden. Die patch kabels zijn er om een computer met een HUB te connecten. Het is juist die crossover die gebruikt wordt om twee computers te verbinden.
    I'm perfectly aware of that.

Maar ik vraag mij af

En nu heb ik een nieuwe computer proberen te verbinden met een oude patch cable die ik had. Hier is dan ook mijn mysterie:

Als ik mijn computer met een patch cable verbind met de hub,
    Die "een nieuwe computer" , is dat dezelfde als "mijn computer"?

En "een oude patchcable" , is dat dezelfde als "een patch cable" in de volgende zin? of gewoon alle straight UTP kabels?

Member orez's schermafbeelding
    iTrader
    7 (89%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Unnamed
    Awel ja. Een 'gewone' kabel is een patch kabel. Daarmee zou je twee computers niet mogen kunnen verbinden.
    Juist wel.
    Nieuwe netwerkkaarten bevatten detectie als er cross nodig is al dan niet, en gaan zelf gaan switchen. Zodat op nieuwere netwerkkaarten je perfect een straight cable kan gebruiken tussen 2 pc's

Member bratislava's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Als ik het goed begrijp heb je in één pc twee netwerkkaarten zitten, waarvan er één naar de modem gaat, en één naar de hub. Correct ?

Als dit bovenstaande het geval is moeten alle netwerkkaarten die verbinding hebben met de hub binnen dezelfde ip-range zitten, bvb 192.168.0.1 , 192.168.0.2 , enzovoorts ... Subnetmask 255.255.255.0

Op alle pc's, uitgezonderd de pc waaraan ook de modem is gekoppeld, moet je als standaard gateway het ip-adres invullen van de hoofd pc (welke dus rechtstreeks aan de modem hangt).

Normaal zou dit bovenstaande moeten werken.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten