Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13
    Member EndjA's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

[Help] Pc vind HD niet en kan windows niet installeren

Vandaag een nieuwe HD gekocht(Sata), en is aangesloten met zo'n kabeltje. Nu het probleem zit hem hier: Ik sluit alles aan, en dan wil ik windows er op installeren. (Bios staat dus nog niet op die HD) En dan komt er op "Bios does not be installed" Waarop ik verder ga en windows wil installeren.

Wanneer hij dan vraagt om de sata drivers. duw ik op F6 en installeer de 2 XP drivers vanuit de diskette. Een beetje later vind hij die HD niet.

Mobo AK86-L
    Proc 3200+
    2 * 512 Ram

Kan iemand mij helpen?
    grtz

Crew Member Davion's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Ge moet u HDD aansluiten op de VIA aansluitingen (Southbridge), en dan moet ge die PRomise controller, die nu van de BISO klaagt uitschakelen, dat doedde in de BIOS ergens bij Onboard zo, gewoon disablen, dan gewoon zien dat je de juiste F6 driver hebt, de VIA VT8320 ofzoiets op de CD is dat.

FEW
    FEW is offline
    Member FEW's schermafbeelding
    iTrader
    67 (97%)
    een bios in een harde schijf flashen?
    over welke bios gaat het? die van uw moederbord ofwa?

hebt ge 2 kabels aan uw hd aangesloten? voedingskabel en de andere?

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FEW
    een bios in een harde schijf flashen?
    over welke bios gaat het? die van uw moederbord ofwa?

hebt ge 2 kabels aan uw hd aangesloten? voedingskabel en de andere?
    Ja die hangen er alle bei aan.
    Grtz

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Davion
    Ge moet u HDD aansluiten op de VIA aansluitingen (Southbridge), en dan moet ge die PRomise controller, die nu van de BISO klaagt uitschakelen, dat doedde in de BIOS ergens bij Onboard zo, gewoon disablen, dan gewoon zien dat je de juiste F6 driver hebt, de VIA VT8320 ofzoiets op de CD is dat.
    Die driver staat niet op diskette? Ik heb hier de VIA VT8237 op diskette, deze gebruikte ik ook dus op voor mijn oude hd.

Nu nog zoeken waar die via aansluitingen zitten.
    En bios aanpassen.

iTrader
    2 (100%)
    Het lukt mij nog altijd niet op die HD aan de praat te krijgen, ze is goed aangesloten maar wordt niet herkent.

Grtz

iTrader
    7 (100%)
    Indien ze op de VIA is aangesloten moet het werken normaal met die driver die je daar zegt.

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Davion
    Indien ze op de VIA is aangesloten moet het werken normaal met die driver die je daar zegt.
    Ja ze is daar op aangesloten. Hij vind de Hd nog steeds niet. Iemand anders een oplossing?

Bedankt alvast.

Approved 9-lifer Lashknife's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    1
    is in uw bios sata enabled? (met keep ata) (of bv enhanced mode) zodat ge max aantal schijven mogelijk kunt gebruiken?

kheb hier een msi mobo dat de sata schijf ziet en als primair kan benaderen, maar kheb ook een aopen mobo dat wél de sata kan zien, maar als ik er windows op install, vind hij die mbr ni na de reboot en begint hij weer van dvd te booten (en kheb fs alles gedaan qua fixboot, fixmbr, enkel sata erin en geen ata schijven, etcetera, whatever you can think of i did it and otherwise soz )

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lashknife
    is in uw bios sata enabled? (met keep ata) (of bv enhanced mode) zodat ge max aantal schijven mogelijk kunt gebruiken?

kheb hier een msi mobo dat de sata schijf ziet en als primair kan benaderen, maar kheb ook een aopen mobo dat wél de sata kan zien, maar als ik er windows op install, vind hij die mbr ni na de reboot en begint hij weer van dvd te booten (en kheb fs alles gedaan qua fixboot, fixmbr, enkel sata erin en geen ata schijven, etcetera, whatever you can think of i did it and otherwise soz )
    Ja in mijn BIOS staat sata Enabled. (maar Keep ata staat er niet hoor) Ik had een HD en die is stuk gegaan. En heb een nieuwe gekocht en wil daar dus windows op installeren wat hij dus niet doet.

Eerst komt er een melding van press tab... wanneer ik da doe gebeurt er niets. dan komt er: "Bios does not be installed" click "g" to continue.

dus klik ik g en dan wil ik windows installeren, SATA drivers van Diskette geinstalleerd en dan vindt hij die HD niet.
    groetjes

Member Private Winters's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Komt uit u manual :

Adjusting Your Hard Disk
    Except its original 2 sets of parallel IDE, this motherboard does come with the support for the latest Serial ATA hard disk. If you
    are unable to find your newly installed Serial ATA hard disks on your operating system after you have had installed them on, the
    problem mainly lies in the BIOS setting. You may simply adjust BIOS settings to have them work properly.
    After having properly installed your hard disks, you may directly get into the BIOS setting screen for adjustment. You may simply
    press “Integrated Peripherals �� On-Chip IDE Device �� VIA-OnChip IDE Device��OnChip SATA” to either enable or disable
    SATA interface.

iTrader
    7 (100%)
    Onchip VIA moet zeker Enabled staan

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Private Winters
    Komt uit u manual :

Adjusting Your Hard Disk
    Except its original 2 sets of parallel IDE, this motherboard does come with the support for the latest Serial ATA hard disk. If you
    are unable to find your newly installed Serial ATA hard disks on your operating system after you have had installed them on, the
    problem mainly lies in the BIOS setting. You may simply adjust BIOS settings to have them work properly.
    After having properly installed your hard disks, you may directly get into the BIOS setting screen for adjustment. You may simply
    press “Integrated Peripherals �� On-Chip IDE Device �� VIA-OnChip IDE Device��OnChip SATA” to either enable or disable
    SATA interface.
    Stond enabled. Maar het probleem is opgelost, blijkbaar was het de drivers van de diskette.
    Bedankt voor al jullie snelle reply's

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten