Beste,
Heb vandaag een nieuwe Zalman CPU cooler geinstalleerd.
Ik wil mijn PC opstarten (na de Zalman geinstalleerd te hebben) en na BIOS kreeg ik een error: "het bestand system32/DRIVERS/pci.sys is beschadigd of werkt niet meer,gelieve op R te drukken om te herstellen via de CD van Windows XP Home" (foutmelding was ongeveer zoiets)
Steek CD erin,hij blijft meermaals hangen bij 'DLL Debugger" (foutmeldingen die ik typ kunnen onvolledig zijn want ik heb ze niet allemaal onthouden). Ik kreeg nog verschillende andere foutmeldingen (die allemaal op .sys eindigden)
Heb dan eens RAM eruit gehaald (heb in totaal 1500MB RAM). Met 256MB starte hij terug gewoon normaal op in Windows XP Home. Heb dan terug PC afgelegt en men latjes er terug ingestoken (1500MB RAM in totaal) en heb ze er toevallig als Dual Channel ingestoken,voordien zaten ze dus blijkbaar niet in Dual Channel.
Mijn PC heeft vóórdat die nieuwe Zalman Cooler geinstalleerd is maanden aan een stuk overgeklokt geweest van een Intel 2.4Ghz naar een 2.8Ghz.
Wanneer ik die nu laat opstarten op 2.8GHz start men PC niet op (blijft hij ergens hangen) of loopt hij na een periode van tijd gewoon vast waar dit vroeger niet zou gebeurd zijn.
Nu vraag ik mij af hoe dit komt,
Is het door de hoeveelheid koelpasta die ik erop heb gedaan?
Is het omdat er nu sprake is van Dual Channel? (Waarin verschilt dit van GEEN dual channel (hoe het dus vroeger was) merkbaar in games ofzo?)
Is het door deze nieuwe CPU Cooler?
Bedankt voor de hulp!

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren