Weergegeven resultaten: 1 t/m 19 van 19

Discussie: printen via hub

Member
    iTrader
    0

printen via hub

kan iemand uitleggen hoe ik moet printen via een netwerk
    ik kan perfect op het internet maar als ik in windows kijk naar mijn netwerken zie ik wel een lan netwerk maar ik kan de andere computer niet vinden

Approved 9-lifer sh0s's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    zet werkgroep naam van alle pc'en op zelfde naam

'Mijn computer' > eigenschappen > naam computer > daar zal je het wel zien

Wist ik ook niet tot een week geleden

Approved 9-lifer breez's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    en als dat niet helpt doe je start->zoeken->computers of personen->naam van andere computer

Member Wover's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    printen via hub kan niet, printen in een netwerk wel, en op verschillende manieren:
    - printserver: kost 2ehands Ç15 ofzo en het gaat veel sneller in een groot netwerk, want als ge die taken op ne pc uitvoert die normaal gebruikt dient te worden, gaat daar ni veel van in huis komen
    - gewoon aan pc hangen, sharen (sharenaam etc ingeven) en dan op uw andere pc's printer toevoegen, dan netwerkprinter enz...

Member
    iTrader
    3 (100%)
    'bestand en printers delen' aanzetten

netbios ook, maar weet ik niet zeker

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    telenet wrs en dat met nen switch = veel kans verschillende ip (range) en dus geen netwerk en dus niet printen.

Member presser's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit
    telenet wrs en dat met nen switch = veel kans verschillende ip (range) en dus geen netwerk en dus niet printen.
    Waar haal je dat nu? Telenet Expressnet biedt standaard trouwens 2 ip-adressen, en dan nog, dat doet er allemaal niet toe want alles gebeurt lokaal.

Ik heb vandaag onze nieuwe printer ge´nstalleerd. We hebben 2 pc's, verbonden met een switch. Aan de ene pc hangt een printer. Eerst moet je er voor zorgen dat de pc's elkaar zien, dit doe je met een wizard in Windows XP, echt niet moeilijk.

Zorg er ook voor de de printer al ge´nstalleerd is op de pc waar hij aanhangt. Daarna voeg je een printer toe en volg je de wizard (start -> printers & faxes -> add a printer). In die wizard kies je natuurlijk voor een netwerkprinter. De printer wordt ge´nstalleerd en je kan printen.
    Laatst gewijzigd door presser; 26 april 2005 om 20:15
    Core 2 Quad Q9550 (2.83 GHz @ 3.20 GHz ) | Asus P5Q Pro | 8 GB G.E.I.L. PC6400 | Gigabyte HD6870 | 4 TB Storage | Antec Twelve Hundred | Antec Truepower Trio 550W

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door presser
    Waar haal je dat nu?
    " veel kans verschillende ip (range) "
    als pc's mekaar te zien krijgen in netwerkomgevening, OK, maar anders ...

Member
    iTrader
    0
    dat is het hem just ik zie de andre computer niet en het is al een keer gelukt maar een week later ging het nietmeer

RpR
    RpR is offline
    Member RpR's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Telenet met switch gaat het nooit gaan doordat beide computers een ip van telenet krijgen en dus elkaar niet kunnen zien. Plaats een router en probleem opgelost.

Trouwens beste manier om elkaar snel te zien in netwerk is op beide computer in windows explorer adresbalk dit te type \\{naamvantezoekpc}

dan vind je ze echt snel.

Member
    iTrader
    0
    maar het is al een keer gelukt hoe komt dat dan

iTrader
    1 (100%)
    telenet heeft een aantal ranges, als ge dan het geluk hebt dat beide wel op die moment zelfde range ip krijgen zal eht wel lukken, ook zouden de modems normaal intern verkeer moet kunnen begeleiden ... meestal niet.
    router plaatsen is oplos

Member
    iTrader
    0
    is er geen andere oplossing want ik vindt da nogal stom dat ik als ik wil printen ik da eerst op een memorystick moet zeten en dan naar een andere pc moet gaan

Member Blackend's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Jawel er is een oplossing. Namelijk IPX protocol op beide computers installeren. Dan kunnen ze met elkaar communiceren, los van het IP-adres dat ze krijgen.

Hier thuis heb ik ook telenet en 4 pc's, ze hebben allemaal een Telenet ip en ze kunnen allemaal onderling communiceren. (ze zijn wel niet terug te vinden bij netwerkomgeving dacht ik, maar ik kan er wel rechtstreeks naartoe gaan door bv in verkenner " \\blackend " in te geven.

Hoe IPX protocol installeren? (op beide/alle computers doen!!)
    Start -> Uitvoeren -> configuratiescherm -> netwerkverbindingen

Klik op uw telenet verbinding, klik op eigenschappen.
    In het nieuw venster dat dan openspringt klikt ge op installeren -> Protocol -> (Microsoft?) NWlink IPX verbinding (ofzo)

Ge past alles toe etc, ge sluit alles ff, ge opent terug (dubbelklikken op uw telenetverbinding en dan weer eigenschappen). Daar zouden 2 optiekes bijgekomen moeten zijn. Ge vinkt ze beiden aan en ge dubbelklikt op NWlink IPX/SPX/Netbios-compatibel transportprotocol. En bij nummer van Intern Netwerk geeft ge bv voor pc1 : 0000000001 en voor de andere 000000002 (zoek zelf hoeveel nullen het moeten zijn)

Doe dit op beide pc's en vervolgens zou ge door in verkenner \\<computernaam> te doen, kunnen connecteren. Als de printer op pc1 geshared is zou ge die daar moeten tussen zien staan en moet ge rechtermuisklikken op die printer en Printer toevoegen selecteren.

(als dees geen rep puntje verdient dan weet ik het niet meer ze )

iTrader
    0
    een streekgenoot btw :o

Member
    iTrader
    0
    ik zalt straks is proberen (ps:hoe doe ik da met da reppunt

iTrader
    0
    op dat lichtblauw knopke links van 'bad post' klikken en dan 'ik ben het er mee eens, karma++' :]

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door presser
    Waar haal je dat nu? Telenet Expressnet biedt standaard trouwens 2 ip-adressen, en dan nog, dat doet er allemaal niet toe want alles gebeurt lokaal.

Ik heb vandaag onze nieuwe printer ge´nstalleerd. We hebben 2 pc's, verbonden met een switch. Aan de ene pc hangt een printer. Eerst moet je er voor zorgen dat de pc's elkaar zien, dit doe je met een wizard in Windows XP, echt niet moeilijk.

Zorg er ook voor de de printer al ge´nstalleerd is op de pc waar hij aanhangt. Daarna voeg je een printer toe en volg je de wizard (start -> printers & faxes -> add a printer). In die wizard kies je natuurlijk voor een netwerkprinter. De printer wordt ge´nstalleerd en je kan printen.
    2 ip's, ik dacht 4? of is dat expressnet plus

anyways wij hebben thuis een hub, en ik print op de printer van men broer via het netwerk. gaat perfect. btw beide computers staan hier op Windows 2000.
    Laatst gewijzigd door FmTx; 5 augustus 2005 om 11:40

Member
    iTrader
    0
    tis gelukt en ik zie die andere computer zelfs via netwerklocaties
    Laatst gewijzigd door saaner; 5 augustus 2005 om 17:36

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten