Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
    Approved 9-lifer /\quila's schermafbeelding
    iTrader
    0

Q: GSM > Hoe lang batterij opladen bij nieuwe koop

Hoi,

Toen ik vroeger mijn eerste gsm heb gekocht, hebben ze mij aangeraden om hem eerst 24 uur aan te sluiten op het stroomnet. Dit was een gsm met batterij op nikkel basis.
    Nu heb ik vandaag een nieuwe gsm gekocht, maar in de winkel zeiden ze niets over het eerste opladen, ook stond er niets van in de handleiding. Is het nog altijd nodig om de gsm (lithium batt) 12 of 24 uur op te laden?

Waarom was/is het eigenlijk beter om die de eerste keer zo lang op te laden?

Grtz

"Beat the machine that works in your head"

Member
    iTrader
    0
    Laat hem gewoon eens nen dag (24u) opladen. Waarom is dit nodig? Omdat bij de eerste keer dat je hem oplaad zijn capaciteit wordt bepaald, dus als je hem volledig oplaadt, zal je capaciteit groter zijn, en dus de batterij een langere speelduur hebben.

Normaal gezien staat een gelijkaardige uitleg in de handleiding dus RTM als je meer wilt weten.

Member Xeromem's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik heb m'n gsm direct aangezet zonder hem te laden

Approved 9-lifer /\quila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Icon-C

Normaal gezien staat een gelijkaardige uitleg in de handleiding dus RTM als je meer wilt weten.
    Ik weet dat het vervelend is als mensen dingen vragen die in de handleiding staan, maar dit staat wel echt niet in de handleiding :/ Vroeger trouwens ook niet. Dit komt uit beide handleidingen:
    De capaciteit van een nieuwe batterij wordt pas optimaal benut nadat de batterij twee of drie keer
    volledig is opgeladen en ontladen.
    != 24 uur opladen. Maar zal hem 24 uur laten insteken ; )

K wou gewoon iets gedetailleerder weten waarom precies.

Grtz

"Beat the machine that works in your head"

Member Xeromem's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De capaciteit van een nieuwe batterij wordt pas optimaal benut nadat de batterij twee of drie keer
    volledig is opgeladen en ontladen.
    bij mij staat er exact hetzelfde

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Toen ik mijne T610 kocht moest ik em een uur of 8 laten opladen. Maja da verschilt van merk tot merk, het beste is em idd 24laten opladen, zo zijde zeker da get goed ebt gedaan

Member simpele duif's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    en moogt ge er dan eigenlijk al mee bezig zijn terwijl hij de eerste keer oplaadt?
    dus een beetje kijken wat je er allemaal mee kan, spelletjes en ringtones testen enzo?

want kga straks achter een nieuwe gsm (T630) en kzie het niet zitten om daar nog 24 uur af te blijven

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Normaal nie, ma mij zus heeft den haare een uur laten opladen en dan wa ze als spellekes aant spelen, bellen, ringtones, dus in principe kan et nie zoveel kwaad. Ze heeft em nu een jaar en der is nog niks aan de batterij

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten