Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 27

Discussie: UPS = Noodvoeding?

Member Darkness's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

UPS = Noodvoeding?

Hello all,

Omdat hier regelmatig de stroom uitvalt en ik de laatste keer op een haar na ontsnapt ben aan het verplicht zijn een nieuwe harde schijf te kopen zou ik graag een soort van noodbatterij hebben zodat ik nog verder kan werken en eventueel geldig afsluiten wanneer de stroom weer eens uitgevallen is. Ik denk dat deze noodvoedingen UPS heten, maar ik ben er niet zeker van.

Op deze pagina http://www.overclocking.be/?page=sho...7a30fe64787f&= vind ik een aantal UPS'en. Kan ik hier mee verder werken wanneer er een stroominterruptie is of wanneer de stroom uitvalt? Zoja, welke kan ik dan het beste nemen?

Thnx

Member bollie69's schermafbeelding
    iTrader
    13 (81%)
    ik neem aan, hoe duurder des beter de kwaltiteit en langer hij op noodstroom kan werken, maar ook hoe duurder hoe leger de portomonee.

neen, lees is een paar revieuws daarvan via google ofzow.

btw de site van loveno ligt plat,(tforum ook )

Member ***ARF***'s schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    kzou voor den deze gaan.
    1 zwaarder en ge zit ineens aan de 270€
    me den diene komt ge wel ff toe, aangezien het de bedoeling is om u tegen stroompieken/pannes te beschermen en ni da ge nog kunt gamen als de stroom plat ligt.

waarom geen van mustek
    dunno, kzijn ni voor da merk

stond een tijd geleden een artikel over UPS'en in de netwerk en daar kwamen die pulsars wel vrij goed uit.

iTrader
    1 (100%)
    Kan ik die ups'en gewoon als een soort van batterij tussen het stopcontact en de voeding steken en als dan de stroom uitvalt gewoon doorwerken?

tnx

Member bollie69's schermafbeelding
    iTrader
    13 (81%)
    ja idd, daarvoor dient het ook hé.

ma lang kunt ge daar niet op werken hoor, gewoon je boel bewaren en afsluiten of je moet al één van die duurdere gaan nemen.

Lan
    Lan is offline
    Member Lan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    2 beste merken zijn: Merlin-Gerin en APC.
    Je steekt die gewoon in een stopcontact en dan gebruik je de stopcontacten op de ups voor pc en monitor.

Er zijn verschillende soorten van ups. Gewone en line-active. Line active gaan altijd zelf hun stroom aanmaken en hebben dus ook beste kwaliteit. De gewone bewaken die gewoon en in geval van uitval nemen ze naadloos over.

Voor een gewone pc (of zelfs server) heeft het geen zin een line-active te nemen. Hoe zwaar (welke kVA moet je nemen)? Vermenigvuldig je totale wattage van pc + scherm met een factor 2. Dit is wat je moet nemen als backup.

Neem een versie met usb aansluiting. Zodanig zal de ups uw pc afsluiten als de batterij bijna leeg is (typisch na 5 tot 15 minuten).

Mijn voorkeur: Merlin Gerin type Ellipse 650Va voor een gewone pc, 800Va voor een zeer zwaar systeem. Zie vb. http://www.redcorp.com/superstore/di...Backup+%26+UPS

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lan
    2 beste merken zijn: Merlin-Gerin en APC.
    Je steekt die gewoon in een stopcontact en dan gebruik je de stopcontacten op de ups voor pc en monitor.

Er zijn verschillende soorten van ups. Gewone en line-active. Line active gaan altijd zelf hun stroom aanmaken en hebben dus ook beste kwaliteit. De gewone bewaken die gewoon en in geval van uitval nemen ze naadloos over.

Voor een gewone pc (of zelfs server) heeft het geen zin een line-active te nemen. Hoe zwaar (welke kVA moet je nemen)? Vermenigvuldig je totale wattage van pc + scherm met een factor 2. Dit is wat je moet nemen als backup.

Neem een versie met usb aansluiting. Zodanig zal de ups uw pc afsluiten als de batterij bijna leeg is (typisch na 5 tot 15 minuten).

Mijn voorkeur: Merlin Gerin type Ellipse 650Va voor een gewone pc, 800Va voor een zeer zwaar systeem. Zie vb. http://www.redcorp.com/superstore/di...Backup+%26+UPS

waar heb je die voeding gekocht? bij redcorp of ergens anders?

ik weet niet hoeveel Va men pc is, het enige dat ik weet is dat er een voeding van 300 W insteekt. is dan die voeding van jou voldoende?

thnx alot!!

Member W3sl3y's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Is dit model ook aan te raden?
    http://www.tones.be/shop_product.php?idx=100085

Member ***ARF***'s schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    eerst en vooral een dikke pluim da ge de search hebt gebruikt

ziet er niet slecht uit
    kvraag mij enkel af waarom het zo goedkoop is
    het is ook een pak kleiner da bv de pulsar reeks
    en vergeet die 30min maar hoor
    pak maar een dikke 5minuten
    ik heb zo een pulsar 650 en die doet houd het 10minuten uit
    terwijl die toch een pak zwaarder is

maar ondertuusen heb je natuurlijk wel je pc veilig kunnen aflsuiten
    let er wel op dat van de 8 stopcontacten er maar 4 back-up power hebben
    de overige 8 hebben enkel bliksembeveiliging

probeer het gewoon, ik denk niet dat je er mee in't zak gezet kan zijn,
    zeker niet voor die prijs
    wat ook handig is op lans is dat je geen last hebt als de stroom even uit valt
    of dat je scherm staat te trillen door de "slechte" stroom (bij een crt toch)

en was er ook niet iets dat je tot 7dagen na verkoop, van die verkoop mag afzien ofzo?
    Laatst gewijzigd door ***ARF***; 21 juni 2005 om 12:38

Member wisco's schermafbeelding
    iTrader
    0
    op die technische fiche ( http://www.mgeups.com/download/doc_i...proct474nl.pdf )staat dat daar loodbatterijen inzitten. en dat er een bescherming is tegen diepontlading. wat wil dat eigenlijk zeggen. want daar staat ook op dat die batterijen constant opgeladen worden. waarom moeten die dan vervangen worden?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***ARF***
    eerst en vooral een dikke pluim da ge de search hebt gebruikt

ziet er niet slecht uit
    kvraag mij enkel af waarom het zo goedkoop is
    het is ook een pak kleiner da bv de pulsar reeks
    en vergeet die 30min maar hoor
    pak maar een dikke 5minuten
    ik heb zo een pulsar 650 en die doet houd het 10minuten uit
    terwijl die toch een pak zwaarder is

maar ondertuusen heb je natuurlijk wel je pc veilig kunnen aflsuiten
    let er wel op dat van de 8 stopcontacten er maar 4 back-up power hebben
    de overige 8 hebben enkel bliksembeveiliging

probeer het gewoon, ik denk niet dat je er mee in't zak gezet kan zijn,
    zeker niet voor die prijs
    wat ook handig is op lans is dat je geen last hebt als de stroom even uit valt
    of dat je scherm staat te trillen door de "slechte" stroom (bij een crt toch)

en was er ook niet iets dat je tot 7dagen na verkoop, van die verkoop mag afzien ofzo?

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    loodbatt is type van batt (bvb autoaccu's zijn loddbatt)
    bescherming diepontlading is dat batt die te laag zaken (te verontladen) levensduur berperking krijgen of nie mer opladen.
    ct opladen wil zeggen ,dat ze ct op netspanning worden geladen terwijl de netspanning aanwezig is en overnemen zodra net weg valt
    batt hebbn beperkte levensduur en moeten daar door vervangen worden na x tijd, auto batt is na een aantal jaar dienst.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit
    loodbatt is type van batt (bvb autoaccu's zijn loddbatt)
    bescherming diepontlading is dat batt die te laag zaken (te verontladen) levensduur berperking krijgen of nie mer opladen.
    ct opladen wil zeggen ,dat ze ct op netspanning worden geladen terwijl de netspanning aanwezig is en overnemen zodra net weg valt
    batt hebbn beperkte levensduur en moeten daar door vervangen worden na x tijd, auto batt is na een aantal jaar dienst.
    maar op die fiche staat dat die max 4u beschermt tegen diepontlading. dat snap ik niet want uwe pc kan bij stroomonderbreking maar 30min blijven aanstaan. en aangezien die batterij constant word opgeladen .

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    pc zal te weinig krijgen en uitvallen of via com/usb poort signaal krijgen om af te sluiten, andere zaken (geen pc) zullen gewoon blijven vermogen vragen en dan is dit van toepassing ... (denk ik althans)

Member S.Clause's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wisco
    maar op die fiche staat dat die max 4u beschermt tegen diepontlading. dat snap ik niet want uwe pc kan bij stroomonderbreking maar 30min blijven aanstaan. en aangezien die batterij constant word opgeladen .
    Ik vind het ook maar raar. Dus als er stroompanne is en je slaagt erin om er net genoeg stroom uit te trekken da die loodbatterijen aan hun break voltage zitten da ge dus dan maar 4 uur hebt om die terug onder spanning te zette of da bakske is kapot ... maar stroompannes kunnen toch wel gemakkelijk langer dan 4 uur duren.
    Och ja ... tzal hierop neerkomen: when the lights go out, het boeltje zo rap mogelijk afsluiten en alles deconnecteren van da bakske.

iTrader
    0
    maar ik zou zo iets willen zonder vervangbare batterijen. meer zo iets als oplaadbare batterijen. die zich dus oplaad als dat ding in het stopkontakt steekt. valt de stroom uit dan kan die ne bepaalde tijd verder op noodstroom. als de stroom dan terug is laad dat ding zich weer automatisch op.

Member S.Clause's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wisco
    maar ik zou zo iets willen zonder vervangbare batterijen. meer zo iets als oplaadbare batterijen. die zich dus oplaad als dat ding in het stopkontakt steekt. valt de stroom uit dan kan die ne bepaalde tijd verder op noodstroom. als de stroom dan terug is laad dat ding zich weer automatisch op.
    Omdat batterijen net als meeste andere dinges na aantal cycli kapot gaan (idd eerst degradatie etc) en loodbatterijen zijn daar geen uitzondering in. Daarom hebben ze der vervangbare in gestoken zodat je alleen de batterijen in zou moeten vervangen en niet gans da kaske. (das hoe ik het begrijp)
    Maar die batterijen zullen in princiepe wel heel lang meegaan, allé als er bij u nie wekels de stroom uitvalt ofzo dus wrs zul je die nie eens ooit moeten vervangen.

Member W3sl3y's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Op die fiche staat bij installatie: "uitsluitend op geaard stopcontact" wat gebeurt er als je dat gebruikt op een stopcontact dat niet geaard is?

Member tmagus's schermafbeelding
    iTrader
    6 (88%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wesley18
    Op die fiche staat bij installatie: "uitsluitend op geaard stopcontact" wat gebeurt er als je dat gebruikt op een stopcontact dat niet geaard is?
    kweenie waar da gij in welke eeuw da gij leeft,

maar tegenwoordig is in iedere huis wel de stopcontacte geaard ze..

Member Wg_Flow's schermafbeelding
    iTrader
    0
    duurder is niet altijd beter! onthouden mannen

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmagus
    kweenie waar da gij in welke eeuw da gij leeft,

maar tegenwoordig is in iedere huis wel de stopcontacte geaard ze..
    Mijn pc staat noodgedwongen ook op een stopcontact zonder zu atm

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten