Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
    Approved 9-lifer renaat13's schermafbeelding
    iTrader
    0

Personen fotograferen met flits

Iemand die me kan helpen met volgende vraag. Ik doe het vrij zelden maar af en toe fotografeer ik ook mensen. (Meestal vrienden, kenissen bij gelegenheden). Nu is mijn vraag wanneer ik dit binnen doe en dus gebruik maak van een flits dan wordt deze soms te fel geweerkaatst op de gezichten. Iemand die mij een tip kan geven over hoe ik zorg dat ik met de (externe) flits genoeg licht krijg zonder dat de flits een te felle weerslag heeft op het gezicht.

(Toestel:
    Olympus E420 met FL-36)

Member skampy's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    flits lichter instellen of flits naar boven richten.

iTrader
    0
    Bedankt. Dan zal ik eens moeten zoeken. Naar boven richten zorgt er dan weer voor dat ik licht te weinig heb.

Member MeRCeNaRy's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renaat13 Bekijk bericht
    Bedankt. Dan zal ik eens moeten zoeken. Naar boven richten zorgt er dan weer voor dat ik licht te weinig heb.
    Straf, als het in een ruimte is waar de plafond niet 5m boven u staat moet normaal de hele omgeving verlicht zijn

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Een bouncecard kopen of maken

Member jm188's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    ja zoals joeri zegt, je kan ook googlen op DIY flash diffusor

Crew Member dresse's schermafbeelding
    iTrader
    0
    op TTL en tegen het plafond richten in combinatie met een kleine bouncecard om catchlights in de ogen te krijgen en de oogkassen op te vullen met wat licht. Als ge een deftige externe flits hebt dan lukt dat zelfs tegen een 5m hoog plafond. (toch als ge ervoor zorgt dat u camera ook veel licht binnenkrijgt. Hoge iso, lage f en trage sluiter dus)

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MeRCeNaRy Bekijk bericht
    Straf, als het in een ruimte is waar de plafond niet 5m boven u staat moet normaal de hele omgeving verlicht zijn
    Foto's worden zelden binnen genomen dus zelden een plafond . Bedankt voor de reacties zal eens testen (wat of hoe) met jullie tips.

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Iemand die me kan helpen met volgende vraag. Ik doe het vrij zelden maar af en toe fotografeer ik ook mensen. (Meestal vrienden, kenissen bij gelegenheden). Nu is mijn vraag wanneer ik dit binnen doe en dus gebruik maak van een flits dan wordt deze soms te fel geweerkaatst op de gezichten. Iemand die mij een tip kan geven over hoe ik zorg dat ik met de (externe) flits genoeg licht krijg zonder dat de flits een te felle weerslag heeft op het gezicht.
    Foto's worden zelden binnen genomen dus zelden een plafond . Bedankt voor de reacties zal eens testen (wat of hoe) met jullie tips.

Anyway, bouncecard werkt buiten ook, maar in ieder geval proberen zoveel mogelijk natuurlijk licht binnen te krijgen dan (hoge iso, lange sluitertijd, groot diafragma,...)

eS
    eS is offline
    Approved 9-lifer eS's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Je kunt op ebay massa's verschillende diffusers vinden voor echt geen geld, zoals bv deze: lambency flash diffuser | eBay (is een kloon van de vrij prijzige gary fong diffusers).

Ben momenteel aant wachten tot die puffer pop-up flash diffuser toekomt. Ik
    verwacht er geen wonderen van, maar voor die €5 kunde niet echt sukkelen (voor wat snelle sfeerbeelden op feestjes enzo, in afwachting van het budget voor een degelijke flits).

Crew Member dresse's schermafbeelding
    iTrader
    0
    als er geen plafond is, of iets anders om tegen te bouncen: Hoe verder van uw camera uw licht en hoe groter het oppervlak, hoe beter. Voor buiten als het echt te donker is om available light te shooten gebruik ik dit: ExpoImaging - Rogue FlashBenders , en meestal dan nog met een cord om men flits van de camera te halen..

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joeri Bekijk bericht

Anyway, bouncecard werkt buiten ook, maar in ieder geval proberen zoveel mogelijk natuurlijk licht binnen te krijgen dan (hoge iso, lange sluitertijd, groot diafragma,...)
    Wel ik zei wat ik bedoelde. Ik neem zelden een foto met een externe flits binnen; als ik het al eens deed was het gezicht altijd veel te fel verlicht. Ik denk dat ik voor gisteren slechts 25 foto's nam met externe flits binnen. (Voornamelijk neem ik foto's van racewagens, zelden personen). Gisteren daarentegen fotografeerde ik op een feest. Daarmee dus de vraag (en mss de verwarrende uitleg) Bedankt voor de tip ivm de flits het naar boven richten. Ik was wel verrast over hoe veel 'zachter' het licht wordt bij gebruik van het plafond. Dus nog maal bedankt.
    Laatst gewijzigd door renaat13; 22 juli 2012 om 22:55
    Nichts und niemand kann mich aufhalten...
    http://www.race-art.tk/ (Truckracing Zolder online)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten