Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 40 van 154
    Member
    iTrader
    8 (100%)
    Ik ben er ook zeker geen expert in, heb me ook maar vlug een analoog cameraatje gezocht om mee op reis te nemen en ben toen uiteindelijk op een Yashica Electro 35GT (35mm Rangefinder) gebotst. Reviews van alles in die Yashica Electro reeks waren toch steeds vrij lovend.
    Ben er zelf ook wel tevreden mee; vrij goedkoop, goeie lichtsterke lens en de lichtmeting is altijd spot-on.

Member Strawberry's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Leica M natuurlijk, anders kunt ge u filmkes beter rechtstreeks de vuilbak in gooien

Als het niet uitmaakt is het moeilijk want er zijn er gewoon heeeeeel veel goede

Wisselbare lenzen? Spiegelreflex? Autofocus?
    35mm of 120 is wel een gigantisch verschil ... zowel in gebruik als resultaat

Olympus, yashica, contax, voigtlander, nikon, canon, pentax, ricoh, minolta enz ... leica

35mm heeft vaak iets ruuw, maar het is makkelijk en de cameras zijn goedkoop

middenformaat zit ge snel boven de 500 voor een body, maar de betere systemen zijn killer, meer detail dan fullframe dslr

Member Bosvos's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Ik wil de kosten wel zo laag mogelijk houden, laten we dus maar beginnen met een budgetoplossing. Maar dat is het probleem net, er zijn zoveel goedkopere camera's te vinden dat het moeilijk is om de goeie er tussenuit te vissen.

Ik ben wel content van het gerief waarmee ik momenteel 120 mee schiet, maar die dingen zijn net iets te oud en gebruikt om regelmatig te gebruiken imo. Dus een recente camera van dat type zal waarschijnlijk iets te duur zijn.

Ik vermoed dat een 35mm rangefinder nog het goedkoopst zal zijn uit het hele rijtje... Als ik bij de bekendere merken blijf die jij daar onder opnoemt kan ik niks verkeerd doen? Of zijn er toch nog camera's waar ik best van wegblijf (buiten de namaak dan)?

edit: een SLR valt nu ook wel te vinden tegen een redelijke prijs, maar ik sleur al genoeg met mijn digitaal gerief
    Laatst gewijzigd door Bosvos; 10 juli 2012 om 21:57
    | Last.fm |

iTrader
    0
    Als je iets tegenkomt zou ik er toch wat over opzoeken.
    Er zijn veel cameras met "moeilijkheden" batterijen die moeilijk zijn, lichtmeters die vergaan, schuim en lijm die oplost na 50 jaar enz ...

De leukere dingen zijn denk ik toch rangefinder cameras of nieuwere met autofocus, om het compacter te houden. Anders is het meestal scale focus, zoals op de lomo.

Er zijn analoog wel erg compacte spiegelreflexen zoals olympus OM.

http://2.bp.blogspot.com/_vI0kN05trm...us+OM-2n+b.jpg

Wordt vooral ebay en net cruizen :P

Mss beginnen bij de rangefinders met fixed lens zoals de yashica elektro, canonet enz ... olympus 35? Als je een goeie vindt is dat meestal wel leuk spul

Tegenwoordig is alles wel "cult" en veel duurder dan 5 jaar terug

Member Mista Molla's schermafbeelding
    iTrader
    13 (88%)
    Bij wie mag ik eens langs om negatieven te scannen in de omgeving Antwerpen?
    Eens zien of zo'n scanner de investering waard is

Member
    iTrader
    8 (100%)
    Ge moogt gerust eens tot Lier komen met wat negatieven. Stuur maar ne PM als je zou willen afspreken.

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Strawberry Bekijk bericht
    middenformaat zit ge snel boven de 500 voor een body, maar de betere systemen zijn killer, meer detail dan fullframe dslr
    Naar mijn mening heb je al erg goede systemen voor veel minder, heb paar maanden terug een mamiya RZ67 gekocht voor 280euro in perfecte staat.
    Deze zijn geweldige camera's naar mijn mening, net als de mamiya 645. Die kun je voor nog minder vinden. Denk dat ik nu jaartje terug zo eentje had gekocht voor 200 euro.

Enkel is inderdaad het probleem dat ze in belgie veel vragen. Ik was in keulen naar fotobeurs geweest en daar waren prijzen veel beter als hier.

Met wat tijd te nemen kun je ook koopjes doen op ebay. Enkel uitkijken.

En er zijn veel goede cameras maar ze hebben de naam gewoon niet.
    Heb zelf een hasselblad 500CM gehad en deze had altijd problemen. Terwijl andere goedkopere camera's me nog nooit in de steek hebben gelaten.
    En soms ook haast zelfde resultaat in scherpte, enz.

Geluk hebben bij deze oude bakken is er ook vaak bij denk ik

iTrader
    0
    Laatst gewijzigd door Strawberry; 10 augustus 2012 om 17:33

Member
    iTrader
    8 (100%)
    Ook net aan een nachtelijke scanmarathon begonnen

Crew Member LunchBox's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Die laatste zijn zo van die poses waar'k niet van hou Joeri, zeker als het model ze niet spontaan uitvoert. De eerste daar gaat ze niet echt door haar haar zoals ze dat natuurlijk zou doen, en de tweede daar ligt haar pols gewoon op haar hoofd zoals dat quasi nooit in een normale situatie zou gebeuren.

Als ik 2s moet nadenken en zoiets heb van "wtf, why?" dan stoort zoiets me in een foto. Kan persoonlijk zijn ze Van beide poses bestaan voorbeelden die wel werken, dus het heeft ook met de naturel en de specifieke situatie te maken.

Member
    iTrader
    8 (100%)
    Mja, als je elke onnatuurlijke houding uit het fotografiewereldje moet gaan weren ben je lang bezig hoor
    Portfoliomateriaal is het natuurlijk zeker niet (zelden of nooit met dat werk op film. Is gewoon iets waar ik me de laatste maanden wat mee amuseer als de boog wat minder gespannen moet staan), waren gewoon de eerste scans.

Anyway, nog wat

iTrader
    0

Laatst gewijzigd door Strawberry; 18 augustus 2012 om 16:58

iTrader
    0

Laatst gewijzigd door Strawberry; 10 augustus 2012 om 17:37

Member
    iTrader
    17 (95%)
    De 1ste foto van je 1ste post en de 2de foto van je 2de post vind ik echt prachtig
    Retro koersfietsen en onderdelen te koop: http://www.2dehands.be/listuser/4815...all&locale=all

iTrader
    0
    thx

Laatst gewijzigd door Strawberry; 18 augustus 2012 om 17:10

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Heerlijk! En herkenbaar
    "Hookers and drunks instinctively understand that common sense is the enemy of romance." - Sebastian Horsley

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Ik volg Fotografie/Film aan de kunstacademie in Brugge (secundair). We maken enkel gebruik van analoge fotografie en zitten zo'n 4 uur per week in de DOKA
    Nu ga'k naar het 6de en zal er wss wat meer digitaal tussen zitten ook.
    Het is alleszinds een boeiende richting.
    The real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes, but in having new eyes.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Niemand geeft er een moer om wat ge doet, als uw foto's maar goed zijn Welkom en post gerust scans van uw analoge foto's!
    "Hookers and drunks instinctively understand that common sense is the enemy of romance." - Sebastian Horsley

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thorfin Bekijk bericht
    Ik volg Fotografie/Film aan de kunstacademie in Brugge (secundair). We maken enkel gebruik van analoge fotografie en zitten zo'n 4 uur per week in de DOKA
    Nu ga'k naar het 6de en zal er wss wat meer digitaal tussen zitten ook.
    Het is alleszinds een boeiende richting.
    Ej ik ga ook volgend jaar naar het zesde in die richting! twinz

Anyways, Ik heb gisteren een tokina 17mmm 3.5 lens gekocht voor op mijn canon a-1 voor slechts 50 euro in uitstekende staat.

Ik ben ook van plan om een Olympus XA camera te kopen want dat is een van de kleinste kleinbeeldcameras ooit en heeft daarbij nog eens een zeer scherpe lens.

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hatchet Bekijk bericht
    Ej ik ga ook volgend jaar naar het zesde in die richting! twinz

Anyways, Ik heb gisteren een tokina 17mmm 3.5 lens gekocht voor op mijn canon a-1 voor slechts 50 euro in uitstekende staat.

Ik ben ook van plan om een Olympus XA camera te kopen want dat is een van de kleinste kleinbeeldcameras ooit en heeft daarbij nog eens een zeer scherpe lens.
    Serieus? Nice!
    Zo te zien kent ge al serieus wat van fotografie
    The real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes, but in having new eyes.

Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten