Weergegeven resultaten: 1 t/m 18 van 18

Discussie: Affiche check

Member BramVanroy's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Affiche check

Hallo

Naar jaarlijkse gewoonte heb ik weer een affiche gemaakt voor mijn jeugdvereniging. Het thema / verhaal draait rond Schots en Scheef. De rest wijst zichzelf wel uit. Wat zijn verbeterpunten vinden jullie? Wat ik zelf al weet: het rood mag leesbaarder.

http://www.denotenbalkers.be/affiche...2012-small.png

Bedankt voor jullie tijd!

Member FurtiveDuck's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Is op zich wel een leuke affiche. Persoonlijk vind ik de grijsruimte tussen de tekstblokken eigenlijk een beetje storend. Op die manier lijkt het een beetje op een website en al helemaal niet op een samenhangend geheel.

Ik veronderstel dat je dat stofje als achtergrond gebruikt hebt om de link te leggen met "Schots"? Of sla ik de bal hier compleet mis? Zou wel leuk gevonden zijn natuurlijk.

Zelf zou ik wel de uitlijning van de facebook / twitter toestanden een beetje aanpassen. Die van twitter valt er compleet uit. Waarom niet gelijk met die van Facebook? Heel die shizzle met facebook en twitter en dergelijke snap ik niet echt goed hoor. Is natuurlijk volledig persoonlijk maar zo'n shizzle zou 'k echt niet op een affiche willen zetten. Past er gewoon niet bij. Niemand kijkt daar toch aan, behalve de huismoeder die net internet ontdekt heeft natuurlijk.

Member Sheldon Cooper's schermafbeelding
    iTrader
    124 (98%)
    Pfff, sorry maar dit is geen goede affiche. Het is saai om naar te kijken, die omlijning van de tekst is iets wat je best niet doet. Het bovenste staat teveel naar boven, teveel ruimte tussen al uw tekst. Dan voor één of andere reden een witte lijn daarop, die 90% opacity van die blokken. Uw Twitter en Facebook-icoontjes zijn veel te nadrukkelijk aanwezig. Ze staan ook raar in het beeld.

Het beeld is ook gewoon niet interessant, misschien wat meer nadenken om "schots" in uw affiche te steken dan gewoon het motief van een kilt. Just my two cents

iTrader
    1 (100%)
    Bedankt voor jullie meningen! Het probleem is vooral dat ik iemand ben met weinig creativiteit. Ik had daarom aan iemand anders gevraagd om een affiche te ontwerpen maar die heeft haar ontwerp niet kunnen afwerken wegens tijdgebrek. Daarom moet ik nu tussen alles door nog iets ineen boksen en zonder creativiteit kom je in de designwereld niet ver!

@FurtiveDuck: Ik ben van 'nature' meer een webdeveloper/-designer dan een ontwerper, dus dat kan wel eens goed zijn! Ik heb altijd moeite om een affiche mooi op te vullen, vandaar die grijze blokken. Ik weet niet goed hoe ik de affiche anders kan vullen!

Dat stofje is inderdaad voor het Schotse

De uitlijning kan ik inderdaad nog aanpassen. Ik had ze rechts uitgelijnd, daarmee. Maar jouw idee is misschien wel beter ja. Over of het nodig is om dergelijke zaken op een affiche te zetten is redelijk persoonlijk. Onze jeugdbeweging heeft nog allemaal jeugd, met ouders die ook al wel eens op sociale media zitten en die willen ons wel volgen op die manier. Vandaar dat het er ook op staat! Bedankt voor je reply.

@Sheldon Cooper: ik kan me vinden in je commentaar. Zoals ik reeds zei: opvulling vind ik zo moeilijk! Als ik nu een degelijke grafisch ontwerper was zou ik nog iets kunnen tekenen, maar daar heb ik het kunne niet voor. Waarom wordt tekstomlijning afgeraden? Ik gebruik het redelijk vaak omdat tekst anders gewoon niet zo duidelijk is. Kan je een alternatief geven wat wel goed zou werken? Over de sociale media: zie hierboven. Ook jij bedankt voor je reply.
    Laatst gewijzigd door BramVanroy; 4 maart 2012 om 19:13

Member Saint's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Vooral "Schots en scheef" moet veel harder opvallen. Je hebt plaats dus ik zou het op 2 lijnen zetten zodat je het groter kan zetten.
    Aandachtstrekker >= titel > waar, wanneer, prijs > website > twitter, etc.

Die harde grijze/witte balken snijden u affiche in delen wat mij niet interessant lijkt eens dat je affiche tussen andere affiches gaat hangen.

Witruimte kan zeker geen kwaad. Zomaar opvullen werkt meestal averechts.
    Ik zou ook niet zo kort tegen de rand werken. Zorg maar voor afloop, anders snijden ze je affiche nog korter tegen de tekst af.

Teken een belachelijk slechte dronken Loch Ness op de affiche.
    Doet iemand van uw vereniging een geïmproviseerde kilt aan, een saxofoon in zijne mond waar iemand anders bier zit in te gieten.
    Kan toch heerlijk fout zijn ... als je een jongere doelgroep wilt bereiken? Eens brainstormen met uw vereniging als jezelf wat vastzit, zullen wel leuke ideeën uitkomen.

Nuja, tijd en middelen natuurlijk .

iTrader
    124 (98%)
    Hehe, de hele kwestie van grafisch ontwerp is zorgen dat alles leesbaar is zonder dingen als tekstomlijning te gebruiken en er vlakken achter te zwieren ^^

Dit kan je doen door je kleur van je tekst te laten variëren met de achtergrond of het groot genoeg zetten. Communicatie is de boodschap

Member syndrom's schermafbeelding
    iTrader
    86 (97%)
    Hoh ik wil niet cru zijn omdat je me geholpen hebt met men site probleem. Maar ik vind het eigenlijk echt niet goed. Het is niet dat grafisch ontwerpers altijd alles zelf gaan uittekenen ofzo.

en social media icoontjes staan echt gewoon veel te groot.

Probeer wat hierarchie in je typo steken, wat is belangrijk, wat is minder belangrijk.

iTrader
    1 (100%)
    Any better? http://www.denotenbalkers.be/affiche...2012-small.png (zelfde link, dus mogelijk even hard refreshen)

iTrader
    124 (98%)
    Nee, niet echt. Ik zou gewoon eens opnieuw beginnen. Kijk eens wat meer naar andere affiches voor je begint. Je moet meteen iets hebben dat opvalt, dat mensen aantrekt om te kijken. Het blijft allemaal wat op de vlakte.

Uw typografie zit ook compleet fout. Centreren, dan weer niet centreren. Ook uw lettertypes zien er te goedkoop uit + uw sociale media onderaan is veel te groot. Als je perse die achtergrond wil behouden, zet dat motief in de letters van uw SCHOTS. Scheef staat al scheef, natuurlijk wat cheap maarja.

Meer proberen en experimenteren. Print het eens uit en hang het een dag boven uw computer ofzo, dan ga je sneller merken wat er scheelt.

Approved 9-lifer kows's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    weten de mensen eigenlijk waarvoor ze moeten betalen?
    alsk die affiche zie weet ik niet waarover het gaat (kveronderstel een tentoonstelling ofzo?)

iTrader
    86 (97%)
    en smijt dat rood weg, rood op groen of vice versa is echt not done.

iTrader
    1 (100%)
    Okay

@Sheldon Cooper: Sociale media nog altijd te groot? Het lijkt me redelijk onmogelijk om deze kleiner te krijgen en toch leesbaar te houden! :o

Ja, typografie, ik heb sommige dingen met elkaar uitgelijnd en andere dan weer niet. Inderdaad niet echt consequent. Zoals ik reeds zei kan ik wel blijven proberen, maar er gaat nooit iets goeds uitkomen. Zeker niet binnen de tijdspanne dat ik nu nog heb (de affiche zou deze week zeker gedrukt moeten worden).

@kows: het is eerder een lokaal evenement. De mensen weten waar dit over gaat ja. Misschien moet ik wel meer het muzikale er laten doorkomen, wat dat is niet duidelijk.

@syndrom: okay :' Ik dacht dat dat wel leuk was omdat dat stofje ook groen en rood is.

iTrader
    86 (97%)
    welk formaat moet die affiche eigenlijk zijn?

iTrader
    124 (98%)
    Hoe groot moet het eigenlijk zijn?

edit: oops, zelfde moment

iTrader
    1 (100%)
    Vanwaar die vraag? A3.

iTrader
    124 (98%)
    omdat je dan beter kunt inschatten hoe groot/klein iets kan zijn. Zoals die social media stukjes.

Member Pudmeister's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Tja ik vind het rood precies ook een beetje vloeken... Rood en groen zijn nu eenmaal kleuren die zich moeilijk laten combineren als achtergrond/voorgrond. Misschien voor een neutralere achtegrond gaan (bv wit of zwart), en dan zowel rood als groen in de voorgrond plaatsen?

Member FurtiveDuck's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Vind de affiche nu eigenlijk wel veel beter. De witruimte in het midden is nu wel nog meer storend. Voeg het gewoon samen. Kijk hoe het eruit ziet.

We weten ondertussen dat je geen ontwerper bent, maar niemand is een ontwerper zonder er wat werk in te steken. Dezelfde regel geldt voor de dude die hier enkele straten verden kasseien zit te leggen. Oké, de één heeft meer inzicht, maar zonder ervoor te werken ontwikkel je ook geen verdere kwaliteiten hoor.

Ontwerp elke week zoiets kleins. Steek er niet teveel werk in, zit je vast dan laat je het links liggen... Na een tijdje komt het wel vanzelf hoor.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten