Pagina 14 van 61 Eerste ... 410111213141516171824 ... Laatste

Discussie: Foto's 2012

The 3vil Genius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pudmeister Bekijk bericht
    Hoezo, die afbeeldingen worden toch vanzelf verkleind tot een goede breedte voor het forum?

The 3vil Genius, hebt ge die foto van op het strand zelf gemaakt of...? Zeker een goede scherptediepte, hoe het lichaam in focus is en de omgeving out of focus Zelf je diafragmawaarde gekozen, of heb je dit aangepast in PS? Want een goede scherptediepte maken lijkt me zeer moeilijk in PS, dat programma weet toch niet welke objecten dichtbij en welke ver staan van je lens?
    hier de originele foto:
    ALIENWARE M17x | Intel® Core™ i7 820QM | 4GB DDR3 | ATI CrossFire 4870 | 17" 1920x1200 |
    1TB (2x 500GB) HDD raid 0 | Cryo LX Cooler | Razer Orochi | Orion Backpack | Alien TactX Headset | Alienware Moblie Users Steam Group | My New Car: Citroen DS3 |
    Vantage score: ..... | 3DMark 06 score: ..... |

Mista Molla's schermafbeelding
    iTrader
    14 (89%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The 3vil Genius Bekijk bericht
    next time i will resize so so you can STFU
    bij mij past de eerste afbeelding trouwens op mijn scherm.
    Bij mij past die op mijn 1920*1200 scherm natuurlijk ook , maar that's not the point. als iedereen foto's post op originele grootte gaat die forum binnen een half jaar 30 seconden nodig hebben om elke pagina te laden, en dat is zeker niet aangenaam, dermee dat we vragen om alle foto's te resizen . Voor verticale foto's mag je tot pakweg 1000 px gaan en horizontale zo'n 800px

Cheers!
    (Was overigens niet kwaad bedoeld )

iTrader
    14 (89%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joeri Bekijk bericht
    Eindelijk nog wat nieuws kunnen afwerken van m'n recentste shoot:

En ook eindelijk vandaag een negatiefscanner kunnen gaan lenen. Had op dat shootje dat +40 jaar oude ding dat ik onlangs gekocht heb eens meegepakt, hier met Kodak T-Max 400
    Gotta LOVE Tmax 400. Hoop dat met heel dat faillissementsgedoen van Kodak deze niet op de helling komt te staan. Den 100 is ook wel lekker, nix ruis, LOVE IT

iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
    Gotta LOVE Tmax 400. Hoop dat met heel dat faillissementsgedoen van Kodak deze niet op de helling komt te staan. Den 100 is ook wel lekker, nix ruis, LOVE IT
    Zal allicht steeds moeilijker te verkrijgen zijn, maar lig er niet echt van wakker, ik werk veel te weinig analoog om me echt fan van een bepaalde film te noeme

Djesmin's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
    Idd, ik ben ook echt fan van de Tmax, vooral 400. 'k Heb nog een lading zitten in de frigo, maar 'k hoop toch dat ze nog lang beschikbaar blijft.
    It's an impossible decision. I'll just have to hope that when I flip the coin it somehow explodes and kills me.

Poepoei's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)

Laatst gewijzigd door Poepoei; 16 maart 2012 om 13:53
    flickr | PSN: Pannepot

LunchBox's schermafbeelding
    iTrader
    0
    @The 3vil Genius: Ik vond het opgeklopte contrast op uw foto erg storend. Alsof er een grote onweerswolk over haar benen hangt. In het origineel zie ik dat niet terug, dus die vind ik beter. Je hebt bij de edit haar huidtonen helemaal verbrandt en dat lijkt me niet de bedoeling.

el shorty's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djesmin Bekijk bericht
    Idd, ik ben ook echt fan van de Tmax, vooral 400. 'k Heb nog een lading zitten in de frigo, maar 'k hoop toch dat ze nog lang beschikbaar blijft.
    Afwachten hoe het afloopt na het chapter 11 en dan eventueel wat extra film inslaan. Vroeger altijd Tmax 400 (of 100) gebruikt. Maar ik heb geen analoog toestel meer...
    * blub*

iTrader
    14 (89%)
    Quick LR edit. Vindt het spijtig dat de bewerkingsmogelijkheden nog zo summier zijn. vooral de local adjustment tools snijden het toch nog net niet waardoor voor grotere projecten PS toch nog nodig is. Ik weet dat het niet de bedoeling is van LR, maar ik moest toch een reden hebben om te zagen

iTrader
    0
    @Poepoei, knappe foto's hoor, zeker voor met extension tubes getrokken te zijn. Krijg zin om weer de bossen in te trekken met macrolens. Die zebraspin vind ik echt schoon, beetje meer dof had wel gemogen maar vind hem zo ook goed te pruimen

iTrader
    1 (100%)
    Gisteren eens gaan shooten in een verlaten elektriciteitscentrale. Eigenlijk m'n eerste ervaringen met Urban Exploration. 'k kan er niet echt enkele foto's uitkiezen omdat 'k vind dat de set meer een indruk geeft dan enkele foto's apart. Ik vond het alvast een héél aangename ervaring om zo terug te gaan in de tijd.

Verlaten elektriciteitscentrale | Lermytte Maarten

iTrader
    14 (89%)
    Graaf, waar is da ergens?

iTrader
    11 (100%)
    In Zwevegem toevallig?
    It's an impossible decision. I'll just have to hope that when I flip the coin it somehow explodes and kills me.

iTrader
    11 (100%)
    @Poepoei: Bakkes toe heeft gelijk wat de DOF betreft, ze mag ook niet te klein zijn. Bij de derde foto stoort het mij niet eigenlijk maar bij de 2e was het beter geweest als het volledige beestje scherp zou zijn imho.

@krulle3:
    Ik heb al veel urbexfoto's gezien en op den duur zijn die allemaal hetzelfde. 'k Heb al lang niets vernieuwend of echt WAUW meer gezien in dat genre. Das eigenlijk geen commentaar op uw foto's, maar in het algemeen

Misschien als de mogelijkheid er is eens proberen werken met off camera flash? De foto's waar je nu flits gebruikt heb zijn wat 'plat'..
    De abstracte foto's vind ik wel tof, zoals -3 -11 en -13. Bij 11 zou ik de voorgrond, het gat dus, in het midden gezet hebben, zodat het functioneert als een soort kader.

Mijn inbreng: Een paar weken geleden ben ik met een vriend die snowboarder is naar de bergen getrokken om er wat foto's te maken van hem in actie.. Dit zijn enkele van mijn favorieten.

De rest staat *hier*

Critics are appreciated!
    Laatst gewijzigd door Djesmin; 24 maart 2012 om 15:39

iTrader
    1 (100%)
    @Djesmin

Ik doe vooral evenementen en daarom dat 'k ook eens wat anders wou proberen omdat daar uiteindelijk veel staat bij creatief zijn met flits en sluitertijd. Voor mezelf was het alvast een belevenis om eens wat meer aandacht te schenken aan positionering tijdens het fotograferen. Mensen die niet zo vertrouwt zijn met Urbex vonden het alvast machtige foto's wat natuurlijk ook niet onbelangrijk is want wat voor ons 'normaal' is, is voor anderen van een andere planeet bij manier van spreken.

Inderdaad, eigenlijk m'n eerste keer dat 'k m'n SB-700 had thuis gelaten. Weer het bewijs dat je een flitser wel altijd bij de hand moet hebben.

Nu over jou foto's:
    Bij de twee foto's mis ik net wat meer levendigere kleuren, de derde is echt machtig door die zon. Had afgelopen zomer ook zo een foto genomen aan zee. Leopold 1 standbeeld De Panne | Lermytte Maarten

Pagina 14 van 61 Eerste ... 410111213141516171824 ... Laatste

Regels voor berichten