Pagina 10 van 61 EersteEerste ... 678910111213142060 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 136 t/m 150 van 905

Discussie: Foto's 2012

Approved 9-lifer Djesmin's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gromme Bekijk bericht
    Terwijl ik de foto's door LR3 haal ziet het er al niet goed uit. Ik lijk maar nooit de nodige scherpte te krijgen.... Maar als ik mijn max iso neem om een aanvaardbare sluitersnelheid te krijgen, dan verlies ik zowizo aan kwaliteit.
    Ik heb liever een bruikbare meer noisy-ere foto dan een met lagere iso die langs geen kanten scherp is...
    Er zijn programma's die de ruis nog iet of wat onderdrukken, maar een wazige foto scherp maken is zo makkelijk niet. Natuurlijk, als de hoge iso echt brol is is dat wel pech..
    It's an impossible decision. I'll just have to hope that when I flip the coin it somehow explodes and kills me.

Approved 9-lifer Gromme's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Mijn 40D presteert op vlak van iso niet meer echt goed vanaf 800.

Get off my shoes, de groep die het voorprogramma van The Subways verzorgde.
    Laatst gewijzigd door Gromme; 26 februari 2012 om 21:04

Crew Member LunchBox's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als je geen statief hebt is't uiteraard moeilijk om die iso naar beneden te halen, maar als het wel kan op statief.. dan toch liever een lagere iso en langere sluitertijd waardoor er minder ruis is. Scherp is zowieso dé beslissende factor, want aan een ruisloze onscherpe foto heb je ook niks. Voor iets dat beweegt is dat natuurlijk weer wat moeilijker.

Hetzelfde met overdreven DOF natuurlijk, als je alles op 2.8 gaat schieten omdat je dat licht nodig hebt dan is het wazige in de non-focus-area ook niet meer te recupereren.

iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Ja, maar bij optredens kan je uiteraard moeilijk met statief werken. :-)

iTrader
    11 (100%)
    Ja, 'k had het uiteraard over optredens, dat je de iso altijd zo laag mogelijk zet spreekt natuurlijk voor zich

Gromme, 'k vind die 2e echt leuk, maar dat had ik op Facebook al duidelijk gemaakt

Nog een vraagje voor u (en andere mensen die ook optredens fotograferen) De microfoon dat nogal vaak in het beeld zit, stoort u dat niet? Ik betrap mezelf erop dat ik de mensen in de foto altijd probeer te fotograferen als ze zover mogelijk van de microfoon zijn, zodat die niet of zo weinig mogelijk in het beeld moet. Of vind je die erbij horen? Vooral als de microfoon voor het gezicht zit stoort het mij.. Ik denk dat ik misschien nog teveel in 'portret-mode' denk ipv muziekoptreden-mode
    Laatst gewijzigd door Djesmin; 26 februari 2012 om 21:37
    It's an impossible decision. I'll just have to hope that when I flip the coin it somehow explodes and kills me.

iTrader
    0
    Toen ik typte was de laatste foto een stel bloemen Uiteraard op een optreden kan je moeilijk met een volledig statief gaan sleuren. Maar een monopod.. wordt dat niet gebruikt bij het fotograferen van optredens?

iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Heb dat al gehoord maar tot nu toe nog nooit iemand zien gebruiken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djesmin Bekijk bericht
    Ja, 'k had het uiteraard over optredens, dat je de iso altijd zo laag mogelijk zet spreekt natuurlijk voor zich

Gromme, 'k vind die 2e echt leuk, maar dat had ik op Facebook al duidelijk gemaakt

Nog een vraagje voor u (en andere mensen die ook optredens fotograferen) De microfoon dat nogal vaak in het beeld zit, stoort u dat niet? Ik betrap mezelf erop dat ik de mensen in de foto altijd probeer te fotograferen als ze zover mogelijk van de microfoon zijn, zodat die niet of zo weinig mogelijk in het beeld moet. Of vind je die erbij horen? Vooral als de microfoon voor het gezicht zit stoort het mij.. Ik denk dat ik misschien nog teveel in 'portret-mode' denk ipv muziekoptreden-mode
    Je hebt natuurlijk niet graag dat een micro voor het gezicht hangt, maar soms heb je ook echt geen keuze als wanneer de zanger/es constant tegen die micro plakt. Het is meestal afwegen in hoeverre de micro een storend element is.

The Subways:

iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LunchBox Bekijk bericht
    Toen ik typte was de laatste foto een stel bloemen Uiteraard op een optreden kan je moeilijk met een volledig statief gaan sleuren. Maar een monopod.. wordt dat niet gebruikt bij het fotograferen van optredens?
    UTUTUT, GE MOEST MAAR MEE ZIJN!

Mja dan nog, de meeste beweging zit (in een energiek optreden) bij de personen op het podium zelf. Of ge daar nu een monopod of tripod voor gebruikt of niet, ik denk niet dat dat veel uitmaakt. Als het een rustig, traag concert is met niet teveel gespring/gedans zou dat waarschijnlijk wel zijn nut hebben. Maar ik vind het sowieso al een gedoe om met een camera en middelgrote lens in het publiek te staan, laat staan dat ge daar nog een statief/monopod moet meesleuren.. En bij de fotografen die voor het podium mogen heb ik dat toch ook nog niet gezien..
    Wachten en investeren in een 5DMIII hé! *high iso hopes*

Member FurtiveDuck's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Is den lykmeraid (banned) ier nog ergens? Vond z'n foto's interessant.

iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FurtiveDuck Bekijk bericht
    Is den lykmeraid (banned) ier nog ergens? Vond z'n foto's interessant.
    Is gepermbanned dus vermoed van niet? Wel jammer, we kunnen hier wel wat meer volk gebruiken!

Vorige week ook nog eens een optreden gaan doen, niet helemaal tevreden maar wel het een en ander geleerd dus valt al bij al nog mee

Mijn favoriet:

De rest staat *op mijn blog!*

Member -Panda-'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djesmin Bekijk bericht
    Vorige week ook nog eens een optreden gaan doen, niet helemaal tevreden maar wel het een en ander geleerd dus valt al bij al nog mee

De rest staat *op mijn blog!*
    Vond dit uw mooiste, heb hem even wat ge-denoised:

Origineel:

Laatst gewijzigd door -Panda-; 27 februari 2012 om 12:25
    BAM - BOO - YA

iTrader
    0
    aardig denoise resultaat

iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Panda- Bekijk bericht
    Vond dit uw mooiste, heb hem even wat ge-denoised:

Foto

Origineel:

Ruisloze foto
    Thx 'k Vind zijn pose hier wel tof maar de kleuren staan mij niet aan, kreeg ze maar niet juist. Welk programma gebruik je voor de denoisification?

Member Emphyrio's schermafbeelding
    iTrader
    0

Asrock 870 Extreme3 // AMD x4 II955 AM3 3200 // GTX 680 // Antec H2O 920 // Corsair Vengeance 16GB // Asus Xonar D2 // ModxStream 700W ATX2 // SSD Crucial CT128M4SSD2 // Aerocool Sixth Element White Edition //
    Battlestar Galactica: You Will Be Missed! So Say We All! (2004-2009)

iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Enkele foto's die ik heb genomen tijdens het optreden van The Subways.

De rest kan je vinden op: The Subways – Het depot. | EMBLEMATA

Pagina 10 van 61 EersteEerste ... 678910111213142060 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten