Pagina 1 van 46 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 905

Discussie: Foto's 2012

Member Strawberry's schermafbeelding
    iTrader
    0

Foto's 2012

Het vervolg op Foto's 2011

Member hatchet's schermafbeelding
    iTrader
    0

Het was de bedoeling dat dit een panorama werd omdat mijn lens niet wijd genoeg is Dat is mislukt door de omheining voor de lens, en toch vind ik hem redelijk geslaagd

Banned
    iTrader
    24 (100%)

zitten de kleuren goed?

Member Mista Molla's schermafbeelding
    iTrader
    13 (88%)
    @hatchet

Wa-ha?-How? Wa is die foto?

iTrader
    13 (88%)

Les Menuires, 2011.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
    @hatchet

Wa-ha?-How? Wa is die foto?
    Het onderwerp is een rivier, een boom en een moestuin. Het probleem was dat ik niet op straat kon gaan staan en daarom heb ik verschillende foto's aan elkaar geplakt om alles erop te krijgen.

Trouwens, lach je mij nu uit?
    Laatst gewijzigd door hatchet; 5 januari 2012 om 22:02

Approved 9-lifer Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    270 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hatchet Bekijk bericht
    Het onderwerp is een rivier, een boom en een moestuin. Het probleem was dat ik niet op straat kon gaan staan en daarom heb ik verschillende foto's aan elkaar geplakt om alles erop te krijgen.

Trouwens, lach je mij nu uit?
    Dat kunt ge zelf toch niet goed vinden?

iTrader
    13 (88%)
    Ik lach je absoluut niet uit, maar ik had moeite te begrijpen of je serieus was of niet over de foto. Aangezien je blijkbaar serieus bent zal ik zal de zaken opsommen die verkeerd zijn

-Lensflare links vanboven omdat je een hoekje zon hebt meegetrokken.
    -Dat hek dat je er nog half doorziet door heel de foto
    -De vierkante krop (hoe kon dit OOIT een panorama worden?)
    -De ondersaturatie van de kleuren
    -De moestuin? is niet te zien, wat te betreuren valt als je doel is een moestuin vastleggen
    -je scherpstelling is foutief
    -...

Moet ik nog doorgaan?

Als je je wil verdiepen in fotografie raad ik je aan een boek door te nemen over
    compositie, de basics van fotografie, e.d.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frado2005 Bekijk bericht
    Dat kunt ge zelf toch niet goed vinden?
    Sowieso is het een mislukte foto door de omheining die het beeld vervormt en de compositie die misschien onaangenaam aanvoelt maar toch vind ik het het licht en de locatie zeer knap (komt misschien ook omdat het in mijn straat is ). Ik wist op het moment zelf wel dat de compositie fout zat en dat de foto gegarandeerd niet ging meetellen voor mijn opdracht en daar kon ik op dat moment weinig aan doen maar ik ben blij dat ik de foto alsnog genomen heb. Nu ben ik misschien de enige die de foto mooi vindt maar toch slaat het nergens op dat ik ermee uitgelachen zou worden. Als je daarvoor de tijd neemt, verantwoord uw mening dan ook want dan help je mij verbeteren eerlijk waar.

iTrader
    0
    Ik lach je absoluut niet uit, maar ik had moeite te begrijpen of je serieus was of niet over de foto. Aangezien je blijkbaar serieus bent zal ik zal de zaken opsommen die verkeerd zijn

-De moestuin? is niet te zien, wat te betreuren valt als je doel is een moestuin vastleggen
    -...

Moet ik nog doorgaan?

Als je je wil verdiepen in fotografie raad ik je aan een boek door te nemen over
    +Ik gebruikte een zonnekapje maar toch kon ik moeilijk een andere positie innemen want anders stond er een dikkere metalen tralies in de weg.
    +Die omheining en de compositie, daar wist ik dus van maar ik zou een flexipod nodig gehad moeten hebben op dat moment om dat op te lossen.
    +Het was nooit de bedoeling om met een breed kader/frame te werken, met een panorama bedoel ik dat er verschillende foto's aan elkaar genaaid zijn.
    +De ondersaturatie snap ik denk maar ik weet niet echt waarom de rechtse kant wel redelijk gesatureerd is en de schaduwen precies zo flets zijn en hoe je dat weet te fixen. Misschien is de het in de schaduwen zo flets door die lens flare ?
    +De moestuin is dat groene netje waar het licht doorgaat.
    +Ik zie niet wat er mis is met de scherpstelling, of bedoel je dat ik die achteraf te scherp verkleind heb?

Approved 9-lifer Mr. Humphries's schermafbeelding
    iTrader
    16 (94%)
    Maar deze tralies staan zoiezo in de weg, het stoort enorm ...
    Als je een probleem niet kan oplossen, en je weet dat dit een probleem in de foto is, waarom vind je hem dan zelf goed?

Vind jij hier iets mooi aan?

Member
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hatchet Bekijk bericht
    +Ik gebruikte een zonnekapje maar toch kon ik moeilijk een andere positie innemen want anders stond er een dikkere metalen tralies in de weg.
    Als de zon in je beeld komt is een zonnekap even nutteloos als een kijkgat in een glazen deur.
    Dus je weet dat de situatie allesbehalve een goeie foto gaat opleveren, maar toch vlug nemen terwijl het in je eigen straat is en dus alle tijd van de wereld zou hebben om er toch iets deftig van te maken? Okay...

+Die omheining en de compositie, daar wist ik dus van maar ik zou een flexipod nodig gehad moeten hebben op dat moment om dat op te lossen.
    Zelfde als hierboven
    +Het was nooit de bedoeling om met een breed kader/frame te werken, met een panorama bedoel ik dat er verschillende foto's aan elkaar genaaid zijn.
    +De ondersaturatie snap ik denk maar ik weet niet echt waarom de rechtse kant wel redelijk gesatureerd is en de schaduwen precies zo flets zijn en hoe je dat weet te fixen. Misschien is de het in de schaduwen zo flets door die lens flare ?
    Correctomundo
    +De moestuin is dat groene netje waar het licht doorgaat.
    Ah...
    +Ik zie niet wat er mis is met de scherpstelling, of bedoel je dat ik die achteraf te scherp verkleind heb?
    Not sure if serious?
    Wees nu eerlijk, vind je dit echt een goeie foto? Als je daar naar kijkt heb je geen enkel rustpunt voor je oog. Het is schreeuwerig druk, heeft een oninteressant onderwerp, de kleurrendering is afschuwelijk,...

Member felixdraait's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mijn nichtje op oudejaarsavond. Spijtig dat ik hem niet scherper gekregen heb, ondertussen heb ik geleerd dat 1/60 echt wel op het randje is

Nog zaken die ik hieruit kan leren?

Member
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door felixdraait Bekijk bericht
    Mijn nichtje op oudejaarsavond. Spijtig dat ik hem niet scherper gekregen heb, ondertussen heb ik geleerd dat 1/60 echt wel op het randje is

Nog zaken die ik hieruit kan leren?
    Dat je focus op 1.8 wel heel erg goed moet liggen. Het grootste deel van de onscherpte is daaraan te wijten. Je focusvlak ligt te veel naar voren.

Crew Member dresse's schermafbeelding
    iTrader
    0
    @hatchet: het is niet omdat ge een reden geeft waarom de foto slecht is dat wij nu zoiets gaan hebben van 'aah, ok, daarom staat dat hek daar, ja dan is het wel een goede foto...'.

Member
    iTrader
    10 (100%)

-...

Moet ik nog doorgaan?

Knap dat jij weet wat verkeerd is... Dit is moeilijk opbouwende commentaar te noemen. Tip: gebruik meer 'ik vind' en doe minder alwetend. Dank u.

Mijn mening: Ik snap wel wat jij mooi vindt. Het licht en de kleuren zijn best mooi. De sfeer die dat met zich meebrengt is hier inderdaad wel goed vastgelegd. Dat gezegd zijnde vind ik het ook geen goede foto omwille van de eerder aangehaalde technische dingen. Zo kan lensflare af en toe mooi zijn, hier is het t. Compositie is rommelig, wat ik op zich meestal niet zo heel storend vind, maar hier is het ook gewoon te druk. Je wil te veel in n foto steken.

De schaduwen en ondersaturatie (minder contrast in feite) krijg je doordat je tegen de zon in fotografeert. Naast de albekende lensflare, brengt dat vaak ook contrastvermindering met zich mee. Dat zie je hier.

http://p.twimg.com/AiaiD9eCEAEqpu7.jpg

Les Menuires, 2011.

Niet slecht, ik houd wel van dat warme en koude in n foto. Wel je diafragma wat dichter knijpen, dan krijg je mooie sterretjes ipv gele vlekken waar er lichtbronnen zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lykmeraid Bekijk bericht
    http://dl.dropbox.com/u/31344021/asdasd.jpg

http://dl.dropbox.com/u/31344021/ssdf.jpg

zitten de kleuren goed?
    Kleuren en contrast zitten zeker goed. Ik vond je eerste wel veel beter dan je tweede. Bij de tweede stoort me de overbelichte zon en kabels. Het rustige idee van een sneeuwlandschap gaat wat verloren.
    Laatst gewijzigd door zoutvat; 6 januari 2012 om 17:16

Member felixdraait's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoutvat Bekijk bericht
    Dat je focus op 1.8 wel heel erg goed moet liggen. Het grootste deel van de onscherpte is daaraan te wijten. Je focusvlak ligt te veel naar voren.
    Ja, daar had ik eigenlijk zelfs geen rekening mee gehouden. Ga er in't vervolg op letten, maar bij zo weinig licht schieten ligt mij nog niet helemaal

Banned
    iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoutvat Bekijk bericht
    Kleuren en contrast zitten zeker goed. Ik vond je eerste wel veel beter dan je tweede. Bij de tweede stoort me de overbelichte zon en kabels. Het rustige idee van een sneeuwlandschap gaat wat verloren.
    Merci voor de commentaar. Ik vind de eerste zelf ook beter

Member
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door felixdraait Bekijk bericht
    Ja, daar had ik eigenlijk zelfs geen rekening mee gehouden. Ga er in't vervolg op letten, maar bij zo weinig licht schieten ligt mij nog niet helemaal
    't is een uitdaging. Heb zelf ook een D50 en 50mm gehad en vond dat ook niet altijd gemakkelijk. De D50 doet het voor zo een oude camera overigens verbazend goed op hogere iso's. Beter dan mijn huidige fuji s5.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Strawberry Bekijk bericht

Technisch heerlijk, ook sfeervol, maar ik mis het verhaal volledig. Ik heb even wat andere foto's van je bekeken en ze zijn allen erg mooi om naar te kijken, ergens intrigerend, maar net niet dt. Probeer eens een verhaal vast te leggen? Wat wil je zeggen met je foto? Je hebt zeker de skills om een goed verhaal in een foto te gieten. Maak daar gebruik van!
    Laatst gewijzigd door zoutvat; 6 januari 2012 om 17:16 Reden: what matt said

Member Matt.'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Geen foto's quoten zoutvat, stoort enorm.

Pagina 1 van 46 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten