Vergeten plaatje , was tussen 2 shoots denk ik, dateert al van tijdje geleden
![]()
Vergeten plaatje , was tussen 2 shoots denk ik, dateert al van tijdje geleden
![]()
Vind persoonlijk weinig aan deze foto Mista Molla.. Beetje te hard geflitst, verder weinig diepgang..
Haja 5D3 lijkt dik ok zn, alleen hebt ge voor minder geld een high res studio camera met een veel betere sensor en dat maakt hem wat duur ^^
Ik blijf 5D2
![]()
Laatst gewijzigd door Strawberry; 2 juni 2012 om 00:56
Ja, prijs is inderdaad duur. De tegenhanger bij Nikon zakt al sneller in prijs wat hem ook een bestseller gaat maken. Ik denk dat Canon zichzelf in eigen voeten gaat schieten als er een hoge prijs word aangehouden. Mensen blijven, denk ik, dan nog liever hangen bij de 5dmk2.
In mijn geval, ga ik natuurlijk ineens naar de D3. Maar dat is nog een tijdje wachten.
er zou mss ook een D600 uitkomen bij nikon. Instap fullframe model voor een 1500 euro...
Knap werk straw!
Thx
denk voor de 1e en 3e te gaan.
![]()
Laatst gewijzigd door Strawberry; 1 mei 2012 om 12:46
Ik heb de ganse avond overdreven met de sluitertijd (en ook met mijn diafragma). Eén van de dingen die ik geleerd heb
Camera & lens: Nikon D50, Nikon 35mm 1.8G. Geen diffuser gebruikt aangezien het plafond op de venue minstens 5 a 6m hoog was. Is dus telkens full-on geflitst, maar wel zo'n 20 a 30cm off-camera.
Voor een eerste keer ben ik vrij tevreden. Ik had op voorhand veel over het onderwerp gelezen en hier thuis wat tests gedaan, maar ik heb toch vooral veel geleerd door het ook effectief te doen (zoals dat meestal wel gaat met fotografie).
Overlaatst als vriendendienst op een feestje in de vooruit gaan schieten. Het was mij wat laat gevraagd en ik had mijn materiaal niet in Gent liggen dus ik heb met materiaal moeten werken waar ik nog nooit mee had gewerkt (canon 500D, normaal werk ik met Sony). Ik heb op één bepaalde foto redelijk wat ruis. Ik kan dit met lightroom wel wegwerken maar dan zien de spotlights er zo raar uit. Iemand een idee?
Vb:
VOOR:
NA:
![]()
Naar wa voor feestjes gaat gij
![]()
Buster Keaton
Een model sturen lukt mij nog niet zo goed precies.
Ik schrik er wel van hoe hard ik deze foto's heb kunnen aanpassen met photoshop. Misschien is dat ook de reden waarom de achtergrond niet hetzelfde is maar ik heb zitten experimenteren met de kleuren dus het is (nog) niet de bedoeling dat al de portretten in mijn reeks gelijk zullen zijn qua kleur en zo.
Die laatste is suuuuper! In 1 shot gedaan?
nein, statiefje en meerdere foto's. Denk niet dat het mogelijk is met 1 belichting. Tenzij ge ambient light killed en flitsen gaat combineren met live lights, maar daar was de tijd niet voor
Hier is de volledige reportage: http://www.driesrengle.be/huwelijksf...ient/caroline/
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)