Pagina 13 van 46 EersteEerste ... 39101112131415161723 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 241 t/m 260 van 905

Discussie: Foto's 2012

Approved 9-lifer Faun's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Softbox op een fuif? Waar ga je die zetten misschien?
    En 1/10 gaat nooit lukken, minstens 1/50 is een vuistregel voor geen bewegingsonscherpte.

Approved 9-lifer Djesmin's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Faun Bekijk bericht
    Softbox op een fuif? Waar ga je die zetten misschien?
    En 1/10 gaat nooit lukken, minstens 1/50 is een vuistregel voor geen bewegingsonscherpte.
    Hij zegt dat hij gaat inflitsen, dus die 1/10 zou geen probleem mogen zijn. Die 1/50 of 1/30 regel geldt trouwens voor bewegingsonscherpte als je zonder statief fotografeert, dus beweging van jezelf uit, maar daarmee zal je geen bewegende (dansende) mensen scherp krijgen natuurlijk. Maar zoals gezegd, met die flits zal het wel lukken.

Ik alleen ook niet waar die softbox zou gezet worden.. Je hebt zo van die kleine softboxjes om op je camera/flits te zetten, maar lijkt me lomp. Gewoon een diffuser en een iets van bouncer zou genoeg moeten zijn.

Approved 9-lifer Faun's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Had over z'n flits gelezen

eS
    eS is offline
    Approved 9-lifer eS's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Onlangs zelfs wat geëxperimenteerd op feestje met tamron 18-50 2.8 en de standaard pop-up flash (nog aant sparen voor speedlite 430) met zelfgemaakt diffuserke op. Relatief lange belichtingstijden (1/10 tot zelfs 0.3/4s) om genoeg sfeerlicht binnen te krijgen, waardoor ge naast het door de flits gefixeerd beeld een ghosting/motionblur effect krijgt, wat imo wel bijdraagt aan de sfeer die je in een partyfoto wil. Die 35mm lijkt mij hier trouwens ideaal voor, gewoon manueel scherpstellen op 1 à 2m voor u en voetzoom gebruiken om snel genoeg te zijn.

Als ik mij niet vergis heeft dresse hier een tijd terug ook eens een reeks gepost van de dansvloer op een huwelijk, waarbij hij gebruik maakte van 2 externe flitsers op statief (of ge zoiets wilt riskeren op een echte fuif in een andere vraag natuurlijk)

Member felixdraait's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Haja sorry guys, ik bedoelde een diffuser, geen softbox

Ook vergeten te vermelden: het gaat over een 35mm op een crop sensor. Ik heb hier thuis al geprobeerd en de afstand die ik moet nemen om meerdere personen te fotograferen valt nog mee, maar neem voor de zekerheid wel mijn 18-55 mee voor mocht het echt te druk zijn.

Twee flitsen op een statief is geen optie, ik heb het materiaal er niet voor...

Op de meeste plaatsen zie ik voor deze techniek dat wordt aangeraden om f/4-f/8 te houden, maar ik vond persoonlijk nog grotere diafragma's mooiere resultaten geven.

iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door felixdraait Bekijk bericht
    Haja sorry guys, ik bedoelde een diffuser, geen softbox

Ook vergeten te vermelden: het gaat over een 35mm op een crop sensor. Ik heb hier thuis al geprobeerd en de afstand die ik moet nemen om meerdere personen te fotograferen valt nog mee, maar neem voor de zekerheid wel mijn 18-55 mee voor mocht het echt te druk zijn.

Twee flitsen op een statief is geen optie, ik heb het materiaal er niet voor...

Op de meeste plaatsen zie ik voor deze techniek dat wordt aangeraden om f/4-f/8 te houden, maar ik vond persoonlijk nog grotere diafragma's mooiere resultaten geven.
    Ja, je kan wel schatten wat van instellingen ongeveer je kan gebruiken maar je zal toch op het moment zelf nog moeten zien wat kan en wat niet. Laat zeker wat resultaat zien dan (als het gelukt is toch )

Member Mista Molla's schermafbeelding
    iTrader
    13 (88%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door felixdraait Bekijk bericht
    f/8 is een studio-diafragma ze, het nut (en de haalbaarheid daarvan die quasi onmogelijk is met een popupflash) zie ik niet in van dit op een feestje te gebruiken...

Member -Panda-'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wat ik van Pasen vind...

iTrader
    11 (100%)
    Tof idee Panda, maar de bewerking is niet mijn ding. Rare kleur en die halo rond dat konijn zit daar ook niets te doen voor mij.

Zeg, er is hier al dikwijls sprake geweest van een soort foto-wedstrijd achtig iets. Ik zou zoiets wel zien zitten - al is het maar om mezelf gemotiveerd te houden. Ook tof om elkaars visie te zien. Hoe zouden we zo iets kunnen aanpakken?
    Een poll met een onderwerp, eens het onderwerp gekozen is een deadline opstellen om de foto's in te sturen. Misschien werken met een anonieme galerij dan, om dan te kunnen stemmen? Een beetje het belgiumdigital-principe als ik mij niet vergis. Nuja, 't is maar een idee he Als er wat interesse voor is wil ik mij daar wel wat mee bezighouden, maar ik heb wel niet de al de nodige know-how vrees ik.

Approved 9-lifer ZombieRobots's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb die de laatste keer wat proberen organiseren tot de goesting weg was. Eenvoudigste is gewoon (moest gij het willen organiseren):

- Ge kiest zelf een onderwerp (daarvoor een poll gebruiken kost toch maar tijd) en laat mensen in de vote-ronde -naast hun stemmen voor de foto- suggesties geven voor het volgende onderwerp

- Ge opent een "Battle" thread waarin je het onderwerp zet, de deadline voor de inzending en een e-mailadres naar waar de mensen hun foto/link van foto kunnen sturen.

- Ge uploadt de foto's naar een webspace met een neutrale naam (dus niet foto_van_djesmin.jpg) en post ze in een "Vote" thread.

- Ge bedenkt een puntensysteem. (Makkelijkste is mensen voor een top 3 laten stemmen en dan nr 1 drie punten geven, nr 2 twee en nr 3 één punt.)
    All you need for a movie is a gun and a girl.

- Jean-Luc Godard

iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ZombieRobots Bekijk bericht
    Ik heb die de laatste keer wat proberen organiseren tot de goesting weg was. Eenvoudigste is gewoon (moest gij het willen organiseren):

- Ge kiest zelf een onderwerp (daarvoor een poll gebruiken kost toch maar tijd) en laat mensen in de vote-ronde -naast hun stemmen voor de foto- suggesties geven voor het volgende onderwerp

- Ge opent een "Battle" thread waarin je het onderwerp zet, de deadline voor de inzending en een e-mailadres naar waar de mensen hun foto/link van foto kunnen sturen.

- Ge uploadt de foto's naar een webspace met een neutrale naam (dus niet foto_van_djesmin.jpg) en post ze in een "Vote" thread.

- Ge bedenkt een puntensysteem. (Makkelijkste is mensen voor een top 3 laten stemmen en dan nr 1 drie punten geven, nr 2 twee en nr 3 één punt.)
    Thx, 'k ga er nog eens over nadenken. Als er niet veel animo voor is organiseer ik wel iets voor mezelf

Weet iemand trouwens waar ik aan ontwikkel-chemicaliën, papier etc kan geraken? Ik heb het oude doka-materiaal van mijn nonkel/papa gevonden en ga daar deze zomer mee werken, maar geen idee waar ik al het ontbrekende materiaal vinden. FotoGuy in Brussel zal wel het een en ander hebben maar dat is nogal ver. Vroeger had je in Gent de Focilux maar dat is nu ook al gestopt en ik denk niet dat de overkopers (Art&Craft) nog zo'n dingen verkopen. Alle hulp is welkom!

Member Emiel Goelen's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Kies een onderwerp en een deadline en ik doe mee aan je gekke plan, Djesmin.

Member jm188's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    ik wil ook wel meedoen

iTrader
    11 (100%)
    Cool cool cool, 'k zal er dan voor kijken!
    Laatst gewijzigd door Djesmin; 13 april 2012 om 22:48 Reden: Stom voorstel, 'k moet eerst nog eens goed nadenken

Member hatchet's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djesmin Bekijk bericht
    Thx, 'k ga er nog eens over nadenken. Als er niet veel animo voor is organiseer ik wel iets voor mezelf

Weet iemand trouwens waar ik aan ontwikkel-chemicaliën, papier etc kan geraken? Ik heb het oude doka-materiaal van mijn nonkel/papa gevonden en ga daar deze zomer mee werken, maar geen idee waar ik al het ontbrekende materiaal vinden. FotoGuy in Brussel zal wel het een en ander hebben maar dat is nogal ver. Vroeger had je in Gent de Focilux maar dat is nu ook al gestopt en ik denk niet dat de overkopers (Art&Craft) nog zo'n dingen verkopen. Alle hulp is welkom!
    Fotoshop at Dampoortstraat

Member 50Euro's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Hey, ben compleet nieuw in de fotografie... Maar heb mij meteen canon 550d gekocht. Ik wil ook wel meedoen kwestie dat er iemand de laatste is.

Damn man, moet zoveel lezen over fotografie en photoshop zal ik ook moeten leren.

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
    Als je je wil verdiepen in fotografie raad ik je aan een boek door te nemen over
    compositie, de basics van fotografie, e.d.
    Enige tips van goeie boeken?

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Strawberry Bekijk bericht
    Is die foto nu zo getrokken of is dat achteraf bewerkt?

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 50Euro Bekijk bericht
    Is die foto nu zo getrokken of is dat achteraf bewerkt?
    uiteraard bewerkt.

Member hatchet's schermafbeelding
    iTrader
    0

Maldegem

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten