Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
    Approved 9-lifer Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)

wil goedkoop d50 + objectief upgraden

Ik zit al meer als 2j met een d50 en als objectieven na verloop van tijd dan 18-55 kitlens, 50 1.8, 55-200 tamron en een tokina 12-24 F4...

qua groothoek zit ik met die tokina wel goed, kitlens ga ook nog maar ik begin mij te ergeren aan die zoomlens. nu leek het mij misschien interessant om gewoon een 18-200 VR nikkor aan te schaffen ter vervanging van men kitlens en zoom. Tis een handige lens en niet zo'n slechte blijkbaar. Ik gebruik men camera amateuristisch en voor men eigen plezier dus niet bijster veel.

Ik dacht qua body eerst aan een D90 maar als ik die tweedehands koop kom ik bijna aan 1000 zonder de verkoop van mn d50 en die 2 objectieven. Ik dacht daarom aan een d80 maar is een die body wel een upgrade van 250-300 2e hands waard? de iso zit nog steeds op 1600 al kan ik nu wel wa winnen met die VR lens, kheb meer pixels (6 begint te weinig te worden) en men scherm is ietske groter geworden al is da ni zooo belangrijk. Heb ik mij nooit ni echt aan gestoord alleszins...

Zou ik dan toch van men hart ne steen maken en een d90 zoeken voor een schoon prijske? nieuwere bodies zijn niet aan de orde vermits ik wil blijven werken met ne interne focusmotor body en ne d7000 is me te duur
    psn :: zjerre
    Playing :: GTA V, The Last of Us, BF3
    Waiting for :: Playstation 4, Watch Dogs, BF4

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Ik denk dat je fout kijkt, een D90 zal je voor veel minder dan 1000 vinden hoor.

Kijk eens op het digital belgium forum, daar worden geregeld D90's verkocht. Zelf ben ik zeer tevreden over mijn D90, ikzelf heb de 18-200 VRII. Soms mis ik wat scherpte, maar zeker een goede beginner allround-lens.

Approved 9-lifer Mr. Humphries's schermafbeelding
    iTrader
    16 (94%)
    Die D90 kan je nieuw aan 600 euro vinden ... Nikon D90 Body | Foto Konijnenberg

Die kit en zoomlens kan je inderdaad vervangen door een 18-200 als je dat zou willen. Anders is een 17-50 2.8 ook wel aan te raden ter vervanging van je kitlens. Deze is toch diegene die ik het eerst vervangen heb bij mijn D50.

Member kornfleek's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hallo,

Heb even mijn post gekopieerd van belgiumdigital:

Ik verkoop mijn Nikon D200 Body.

Na aankoop van de D300s nog bijgehouden als backuptoestel, maar de D200 staat al enige stof te vergaren dus wordt deze verkocht.

Clicks: +/- 2500 dus nog bijna "nagelnieuw"

Nikon D200 Body
    Batterij
    CF kaart van 2GB
    USB-Kabel
    Oplader
    Originele verpakking

Graag had ik hier nog 280 EUR voor gekregen.

Kan afgehaald worden te Zoersel (regio Noorderkempen)

Groeten,

Dries ( dries.fransen at telenet.be )

iTrader
    14 (100%)
    Is een d50 > d200 upgrade de moeite om te doen of niet?

Approved 9-lifer Mr. Humphries's schermafbeelding
    iTrader
    16 (94%)
    Dat is toch wel de moeite. Je zit 2 reeksen hoger + een serie nieuwer.

Approved 9-lifer ThierryM's schermafbeelding
    iTrader
    0
    D50 < D200 < D90 (imho)
    D200 is nog van de generatie Nikons die niet heel erg goed was in hogere ISO gevoeligheden. Wel robuuster dan D90 en heeft ook meer instelmogelijkheden. Ik vind persoonlijk de DXXX reeks al heel groot en lomp voor een amateurcamera.

iTrader
    14 (100%)
    hmm ja sommige zeggen zelfs dat een d80 een betere upgrade is vermits die iets beter in hogere iso's presteerde... een d90 zou een zalige stap voorwaarts zijn. misschien toch blijven zoeken en hopen op een schoon aanbieding van een d90!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten