Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15

Discussie: Afdrukken fotoalbum

Member Ironpole's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)

Afdrukken fotoalbum

Dag allemaal

Sinds het digitale tijdperk laten wij geen foto's meer drukken. Vroeger met de analoge camera was het altijd super leuk om foto's in handen te hebben en om fotoalbums te bekijken. Met de digitale fotografie missen we het fotoalbum en mijn moeder klaagt (terecht) dat ze foto's nooit kan herbekijken omdat ze op de computer staan. Daarom wil ik wat fotoalbums maken, voornamelijk van onze laatste drie reizen.

Mijn pa is in juli een week weggeweest met vrienden en naar jaarlijkse gewoonte is er iemand die daar een fotoalbum van maakt. Die maakt dat met Pixbook en dat ziet er vrij netjes uit. Het is op glanzend papier en met een soort PVC-kaft, niet per se mijn stijl maar kom. De afdrukkwaliteit kan ermee door. Ik weet niet of het aan de kwaliteit van foto's die hij doorstuurt ligt of de printkwaliteit.

Zijn er nu diensten die jullie kennen die dat beter doen? Die goede afdrukkwaliteit hebben en deftige software? Ik stuitte zo op Pixum en Fotoalbum. Maar ik ga liever af op ervaringen van mensen. Die laatste twee hebben wel een zwaar voordeel dat hun software op Linux werkt. Das gemakkelijker voor mij. Die van Pixbook is enkel voor Windows.

Hebben jullie hier al ervaring mee of kennen jullie er betere?
    Alvast bedankt.

PS: het gaat dus om het ontwerpen van een volledig fotoalbum en te laten afdrukken en opsturen; niet het laten afdrukken van foto's en dan zelf in een album kleven.

Member Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    21
    Goh, mijn moeder doet dat af en toe eens met de fotoservice van 't Kruidvat. Dat zijn behoorlijke albums, maar anderzijds mis ik wel de charme van een echt fotoboek met ingeplakte foto's en een zelfgeschreven tekst.

Maar het is inderdaad waar dat we in het digitale tijdperk veel minder foto's afdrukken. Daardoor verblijft en vervliegt alles in de digitale ruimte.

iTrader
    9 (100%)
    Mijn foto's zijn niet allemaal in de verhouding 4:3 meer: ik maak veel panorama-foto's. Daarmee dat het ook moeilijker wordt om foto's te laten afdrukken en dan zelf in te plakken. Want die panorama's zijn wel de mooiste/indrukwekkendste foto's. Denk dat die zeer goed tot zijn recht komen in zo'n fotoalbum; je kan foto's over twee bladzijden spreiden. Ik heb al foto's gezien van mensen hun afgedrukte albums en dat ziet er prachtig uit. Een hardcover album met eigen ontworden kaft, mooi stevig papier zonder naad en goede kwaliteit. Ik zoek enkel nog een goede dienst daarvoor. Heb de software van Pixum eens geïnstalleerd en het is op het eerste zicht nogal verwarrend maar daar kan ik mijn plan zeker wel mee trekken. Goede afdrukkwaliteit bij Pixum?

Approved 9-lifer Huxley's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Men ma laat da hier altijd doen.
    'k Geloof dat als ge bij Belgacom zijt, der zelf x aantal gratis kunt laten afdrukken elke aantal maanden.

Approved 9-lifer Arcas''s schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    FOTO.com : Digital Photo Printing - FOTO.com : 0,09€ Dès la première photo

Heeft mij altijd mooie kwaliteit opgeleverd en leveren ook razendsnel. Weet wel niet hoe het zit met de verhouding prijs/kwaliteit aangezien ik deze site al sinds het digitale tijdperk gebruik voor het afdrukken van foto-albums. Voor enkele foto's ga ik ook naar het kruidvat of dergelijke toestellen die je in verschillende winkelketens wel kan terugvinden (GB, kruidvat, MediaMarkt, ..)

Approved 9-lifer wouter_dc's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik zweer bij Blurb

Crew Member dresse's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik zweer bij Fotokartonnage De Crem, asukabooks, Leather Craftsmen en Graphistudio.

Maar voor de particulier vindk fotobuch.de één van de betere. Blurb zijn inbinding vondk heel cheap toen ik ze teste. Misschien is dat nu al aangepast. In het 'kruidvat' en 'Hema' achtige segment heb ik het beste gevoel bij snapfish. Meerdere albums getest, en printraster van snapfish leek me het minst opvallend.

iTrader
    9 (100%)
    Op het Belgiumdigital forum zijn er meerdere threads waarin ze de verschillende diensten becommentariëren. Ze waren daar eensgezind over CEWE, dat die de beste prijs/kwaliteit gaf. Heb die software eens geïnstalleerd en die is gewoon KRAK hetzelfde als die van Pixum, alleen de icoontjes en het uitzicht is anders. Denk dus dat er veel van die diensten uit dezelfde vijver vissen en dezelfde software gebruiken om dan het verschil te maken met goedkopere printers of ander papier. Van Blurb heb ik ook al goede dingen gelezen op dat forum.

Er is gewoon een overaanbod maw. Ik ga mijn fotoboek van m'n laatste reis bij CEWE maken en dat resultaat zal bepalen of ik fotoboeken van mijn andere reizen bij CEWE maak. (je moet uiteindelijk toch IETS kiezen...) Normaalgezien zou ik het fotoboek dan bij de Delhaize moeten kunnen afhalen, dan betaal ik iig al geen € 7 per fotoboek aan transport.
    Laatst gewijzigd door Ironpole; 18 augustus 2011 om 16:45

iTrader
    9 (100%)
    Om deze thread enigszins af te sluiten en geïnteresseerde mensen te informeren, hier het verdere verloop. Heb het fotoboek vandaag kunnen afhalen.

Ik heb de software van CEWE voor Linux gebruikt. De software is eigenlijk beter dan ik verwacht. Je moet gewoon het grid gebruiken en dan crop je elke foto zodat je mooie compositie krijgt. Panorama's heb ik gespreid over twee bladzijden. Foto's van 5cm op 9cm zijn nog zéér duidelijk.

Ik heb voor mat fotopapier gekozen. Uitstekende keuze. Als je niet voor fotopapier kiest dan kan je panorama's niet mooi spreiden; twee aan een liggende bladen kan je niet vlak horizontaal leggen. Ik heb voor mat gekozen omdat ik geen vettige vingers wou indien glanzend. Fotokwaliteit is zeer goed, geen groot raster en op 300 DPI. Foto's die op zich al donker zijn vallen wel nog eens extra donker uit, dat is een minpunt. Volgende keer ga ik donkere foto's extra brightness meegeven.

Fotoboek kost normaal zo'n € 55. Maar bij het invullen van mijn gegevens kreeg ik een optie om een kortingscode in te geven. Die had ik niet maar 5 seconden googlewerk later had ik die wel. Zo kreeg ik 20% korting! Totaalprijs was dan € 42,55. Echt geen geld voor zo'n prachtig boek. Het maken van het boek kostte bij mij 5 werkdagen, het leveren naar een AD Delhaize zo'n 2 dagen (ik weet het niet exact, ben na 2 dagen gaan kijken).

Nu ga ik nog andere fotoboeken bij CEWE maken.

iTrader
    0
    Ik betaal men leverancier gemiddeld een nulletje meer Het valt niet te vergelijken. Maar 50 euro vind ik wel erg weinig. Hoeveel pagina's heb je dan en welk formaat?
    Inbinding moet ook langer meegaan dan een paar maand eh... bladen die loskomen zou niet de eerste keer zijn bij een fotoboek van 50 euro.

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dresse Bekijk bericht
    Ik betaal men leverancier gemiddeld een nulletje meer Het valt niet te vergelijken. Maar 50 euro vind ik wel erg weinig. Hoeveel pagina's heb je dan en welk formaat?
    Inbinding moet ook langer meegaan dan een paar maand eh... bladen die loskomen zou niet de eerste keer zijn bij een fotoboek van 50 euro.
    Ik heb liggend A4 met harde kaft. 50 pagina's. Ik zal eens wat foto's posten als je wil.

Member DieselPower's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Zegde gij nu dat ge 500 euro voor een boek betaalt?

iTrader
    9 (100%)

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DieselPower Bekijk bericht
    Zegde gij nu dat ge 500 euro voor een boek betaalt?
    voor een 40*40 album met 25 spreads (50 pagina zijdes) betaal ik idd 495 euro aan men leverancier excl btw.
    Mijn albums moeten dan ook een leven lang meegaan. Voor deze leverancier gekozen omdat ik albums terugkreeg met loskomende papieren bij andere leveranciers.
    En ik zie nu al op u foto ironpole, dat als ge dat album vaak gaat bovenhalen die inbinding niet lang gaat leven. op deze foto is er rechts precies al wat aan het loskomen: http://i54.tinypic.com/27wzlft.jpg

ma voor de rest ziet dat er wel een koopje uit. Nog niet veel flush mount albums tegengekomen voor die prijs. Mijn vorige leverancier met vergelijkbaar boek kwam op een 100 euro voor zoiets.
    Als ik een album voor mezelf ga bestellen ga'k die CEWE zeker onthouden. Merci voor u review.
    Laatst gewijzigd door dresse; 8 september 2011 om 10:54

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Huwelijken is nu wel de gebeurtenis bij uitstek waarvoor veel mensen graag wat meer betalen voor een album van zeer goeie kwaliteit. De foto's zijn in dat geval ook gemaakt door een professionele fotograaf.

Wanneer je als amateur zelf foto's maakt van uw reis, zal je meestal niet meer bereid zijn om nog dergelijke bedragen te betalen voor het album zelf.

Ik heb overlaatst op Belgiumdigital eens een hele hoop topics doorlopen ivm fotoalbums, en het viel mij op dat volgende site zeer vaak terugkwam en er enkel positieve reacties over waren (wel duurder dan de gewone services): ProFotonet online print service

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten