Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 20
    Approved 9-lifer DJ-3000s's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Weblogs
    1

Interessante plaasten om te fotograferen

Ik ben momenteel al een jaar of twee in het bezit van een Canon 1000D. Ik heb hem deze week nog eens bovengehaald en afgestoft. Ik ben een leek in fotografie maar toch boeit me dit en lukt me best wel aardig al zeg ik het zelf.

Ik ben het beu met de standaard lens te fotograferen, wat de meesten van jullie wel zullen begrijpen. Ik heb me altijd voorgelegd dat ik geen accessoires ging kopen, enkel pas wanneer ik wist wat deze 'betekenen' of welke meerwaarde deze geven.
    Soit, de standaard lens, die vroeger 'awesome' was, is nu helemaal niet genoeg om mijn ideeen/wil vast te leggen.

Dus vandaag heb ik me een statiefje aangeschaft met een Canon lens dat me het meest aansprak. (Ik weet dat dit een 'amateurlens' is en dat ik best dit had gekocht, maar daar had ik geen zin/geld in.)

Zoals je al ziet woon ik in Limburg. Tongeren meerbepaald. Hier heb ik momenteel ondertussen zowat elk blaadje en interessant gebouw gefotografeerd en ben uitgekeken erop.

Na enig research (google DUH), kwam ik zowat op een paar interessante plaatsen, maar deze kunnen me niet helemaal bekoren.

Ik ben op zoek naar verlaten plaatsen, mooie landschappen, urban buildings, verroeste auto's, bouwsites, enzoverder... Ik had de kerncentrale van Mol in gedachten, samen met de verlaten stad.
    You get the point.

Ik ben een voorstander van HDR foto's en nu vraag ik aan jullie, de kenners, welke plaatsen raden jullie aan om een namiddagje door te brengen met uw camera?
    Liefst in Limburg, maar omstreken mag zeker en vast ook!!!!

Thanks om mijn 'rant' te dulden
    Laatst gewijzigd door DJ-3000s; 16 juni 2011 om 23:45

Approved 9-lifer ZombieRobots's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mol heeft geen kerncentrale. En verder kan ik niet helpen.

iTrader
    8 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ZombieRobots Bekijk bericht
    Mol heeft geen kerncentrale. En verder kan ik niet helpen.
    ...

Approved 9-lifer ZombieRobots's schermafbeelding
    iTrader
    0
    'k Heb nochtans gelijk. En de leukste plekjes ontdek jezelf!

(Dat zou uit een boek van Goedele Liekens kunnen komen)

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Veel succes om op een kerncentrale (of het nucleair studiebureau te Mol, wat zoals hierboven gezegd idd geen kerncentrale is) zomaar met je camera binnen te geraken!

Pak je fiets en verplicht jezelf elke dag een uur rond te rijden en met 1 interessante foto thuis te komen. Door je ogen open te houden ga je meer interessante dingen vinden dan vanuit je luie stoel. Platgefotografeerde 'top'locaties zijn gewoon ne grote no-no.

Member Blanco's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    photowheel

Hier staan een hoop verlaten plaatsen in België, de fotograaf is een Belg. De meeste wel in Wallonië, maar dat mag geen probleem zijn als je in Limburg woont.

In
    "Le Valdor" in Luik, een verlaten psychiatrisch ziekenhuis, ben ik ooit eens geweest lang geleden met een vriendin die fotografie studeerde (nog in het analoge tijdperk...)
    Wel uitkijken waar je stapt... ,

Vroeger was er in Buizingen (das wel Vlaams-Brabant) ook zo'n psychiatrisch ziekenhuis waar wij airsoft gingen spelen (tot de flikken er ons kwamen weghalen) Dat is wel kleiner dan Le Valor, maar wel extreem scary (zeker 's nachts leek het wel the house on the haunted hill)
    Er stond daar ook een oude wild overgroeide tram in die tuin, echt zo ene die weggelopen was uit het Suske en Wiske's stripalbum Watman. Geen idee of dat daar nog staat eigenlijk...

Verder wist ik ook nog een "spookkasteel" in Vilvoorde en Gaasbeek staan, maar die zijn naar het schijnt al afgebroken.

Btw, wat de link betreft... ze staan op de buitenkanten van dat wiel .
    Daar vind je foto's en een beschrijving van de plaatsen en soms ook hoe je er binnengeraakt.
    Laatst gewijzigd door Blanco; 17 juni 2011 om 11:27

Approved 9-lifer Mr. Humphries's schermafbeelding
    iTrader
    16 (94%)
    Ik veronderstel dat hij de kerncentrale van Doel bedoelt. Mja, is wel heel toeristisch geworden en enorm cliché, maar als je dat graag trekt ...

iTrader
    8 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Humphries Bekijk bericht
    Ik veronderstel dat hij de kerncentrale van Doel bedoelt. Mja, is wel heel toeristisch geworden en enorm cliché, maar als je dat graag trekt ...
    OMG blond moment haha XD

DOEL dus! roflcopter

Approved 9-lifer ThierryM's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Begin misschien ook eens met het bezoeken van leuke plekken die je zelf al kent, maar dan op momenten dat het licht mooi is; 's avonds bij zonsondergang of 's ochtends rond 5u als je een ochtendmens bent.

Mooi licht maakt banale landschappen dikwijls het fotograferen waard.

Member Controvictio's schermafbeelding
    iTrader
    0
    In Mol is er die opslagplaats voor kernafval. Dus geen kerncentrale. Ben er paar maand geleden nog geweest, maar kan me niet echt meer herinneren hoe het er juist uit zag.

Member Sheldon Cooper's schermafbeelding
    iTrader
    89 (99%)
    Onlangs naar een lezing geweest van Henk van Rensbergen en was wel de moeite

Approved 9-lifer Arcas''s schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat je wilt fotograferen.
    Als beginnend fotograaf kan je best eerst het 'theoretische' aspect van de fotografie eens lezen. Met dit in het achterhoofd je deur uitstappen en eens wat rondwandelen in je omgeving.

Nog enkele plaatsen waar ik zoal geweest ben, vooral rondom Diepenbeek (aangezien ik daar woon):
    - Hasselt centrum + station ('s avonds) + Japanse tuin.
    - Bokrijk.
    - Bijenberg (Diepenbeek).
    - Tuikabelbrug (Hasselt).
    - Maastricht (centrum).
    - Rivieren volgen (De maas/de demer/..) kom je ook op mooie plaatsen uit.
    - Terril (Beringen).
    - Kinderboerderij + bos (Kiewit).
    - Bos achter stadion KRC Genk.
    - Oud rekem
    - C-mine Genk.
    - Alden Biesen.
    - Langs het kanaal op.
    - ...

Er zijn genoeg plaatsen te vinden, pak de fiets/auto eens en trek er eens op uit.
    En ga zeker eens op verschillende tijdstippen (seizoenen) terug naar dezelfde plaats, is een hele andere plaats dan
    Met Google Earth kan je ook plaatsen opzoeken die je meer interesseren.

Member Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    57 (100%)
    C-mine is tegenwoordig een bouwwerf, daar valt nu echt eens gene zak te fotograferen tenzij ge 2 mijntorens en een mottig schoolgebouw interessant vindt natuurlijk

Approved 9-lifer Ampie's schermafbeelding
    iTrader
    93 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arcas' Bekijk bericht
    Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat je wilt fotograferen.
    Als beginnend fotograaf kan je best eerst het 'theoretische' aspect van de fotografie eens lezen. Met dit in het achterhoofd je deur uitstappen en eens wat rondwandelen in je omgeving.
    )
    En wat kan je aanraden om die technische aspecten aan te leren?
    Een of ander boek, ebook?

Approved 9-lifer MetalG's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Met de fiets rijden is idd geen slecht idee hoor, die mountainbike routers zowel in vlaanderen als wallonie (mooier) brengen uw soms op heeeeel schone landschappen! zelfs in Vlaaderen en ik heb enkel de tour van Merchtem, opwijk en affligem nog maar gedaan !

De MTB routes van Wallonië zijn prachtig volgens verschillende fora

Member Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    21
    'k Ga ook na de examens (na morgen dus) de fiets nemen en in de buurt wat foto's trekken. We hebben bijvoorbeeld een mooie dreef in Boechout, en een bos is altijd wat zoeken met de lichtinval. Ook een vrij grote molen, niet ver van die dreef.

Overmorgen zit ik in Keulen, heeft iemand daar tips?

Crew Member LunchBox's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dr staat een heel bekende Dom in Köln, vrij zwart van de auto's hun uitlaatgassen etc maar soit - toeristische trekpleister. Verder volg ik wel de mening dat je moet uitkijken met zo'n bekende-spots. Die zijn al zo platgefotografeerd dat bezichtigers van je fotomateriaal het onderwerp ook beu kunnen geraken. Je gaat echt wel iets extra uit de kast moeten trekken om zo'n foto iets speciaals mee te geven.
    Laatst gewijzigd door LunchBox; 21 juni 2011 om 16:29 Reden: werkwoord vergeten

iTrader
    8 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ampie Bekijk bericht
    En wat kan je aanraden om die technische aspecten aan te leren?
    Een of ander boek, ebook?
    Digitale fotografie - Het complete naslagwerk - Chris George - 978-90-5764-799-4 | fotografie / nieuwe media | Librero <<<<< kost niet zoveel voor wat je in de ruil krijgt:15euro

Ik heb momenteel dit boek uit mn kast gehaald en voor de tweede keer gelezen, verder heb ik 2 ebooks die alles over HDR fotos uitleggen tot in het kleinste detail.

Member wartaal's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    In hoeilaart hebben ze die oude paardenrenbaan (Politie beëindigt illegale rave op renbaan van Hoeilaart | brusselnieuws.be)

Ben er vandaag geweest en best wel nog een mooi gebouw.

Approved 9-lifer Arcas''s schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Ik heb inder tijd veel gehad aan digitalefotografietips dot nl, zelfs nadat je 'vertrouwd' ben met het theoretische aspect blijft het een leuke website.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten