|
||||||
| Graphics - Art - Design - Meet the Picasso's of the future! |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Zoek in deze discussie | Discussie waarderen |
|
|
#1 | ||||
|
Lumix TZ7 - Rare vraag over foto's
Goede avond
Ik heb sinds kort een nieuwe camera de Lumix TZ7, maar mijn vriendin is zeer ontevreden over de foto's die ik ermee trek. Ze zegt dat ze altijd TE rood staat, of TE wit, het is nooit goed! Ze zegt dat ze dat met goedkopere toestellen niet ziet, maar ik weet hier geen raad mee... Kan iemand mij helpen? Zijn het instellingen? |
||||
|
|||||
|
|
#2 (permalink) | ||||
|
Ik heb hetzelfde toestel, en het is 1 van de betere op de markt, zeker voor compact camara's, dus een miskoop is het zeker niet.
Tenzij je professioneel wil gaan werken natuurlijk, dan stap je best over naar spiegelreflex, waar andere mensen je hier veel meer over kunnen vertellen. Bij de opname opties staat er een functie, namelijk "kleurfunctie". Hierin staan voorinstellingen gedefineerd, me o.a. "cool" voor koude tinten en "warm" voor rodere, warme tinten. Situatieafhankelijk hiermee spelen kan het probleem oplossen. Je instelling voor lichtgevoeligheid "iso" verhogen naar een hogere waarde helpt ook als je bv. binnenshuis foto's neemt, zodat minder licht nodig is om deftige fotos te bekomen. Maar het is en blijft een toestel voor de amateur, dus verwacht niet het onmogelijke. |
||||
|
|||||
|
|
#5 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() nene maar die dingen van instellingen staan meestal wel vermeld in het boekje. Helemaal goed zou zijn moest je idd zoals dieselpower zegt photoshop of als het echt niet anders kan een programma als the gimp fzo gebruiken om de kleuren zo bij te werken maar dan moet je nog steeds zien dat je foto goed getrokken is en niet overbelicht ofzo. |
|||||
|
||||||
|
|
#6 (permalink) | ||||
|
Ik heb die camera ook, ideaal voor altijd bij te hebben wanneer ik geen plaats heb voor ene spiegelreflex.
Die camera trekt perfecte foto's overdag op iauto/zonder flits imo, Hij heeft het wel wat moeilijker (zoals elke compact) met flits. Ik zet die altijd op manual met exposure -1. Probleem dat je beschrijft lijkt me op witbalans instelling. Post es een foto, dan kan ik vergelijken met de foto's die ik met de dmc-tz7 trek. |
||||
|
|||||
|
|
#7 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Bedankt dat je eens mijn pics wilt checken... Ik heb ze even geupload... TZ7 gewenste resultaat Dus zoals je kan zien is de TZ7 veel te donker en kan je plekken zien in de gezichten, het gezicht is niet egaal... te blinkend!!! De foto voor het gewenste resultaat is bleker en dat ziet mijn vriendin liever... De foto's zijn diezelfde avond getrokken... |
|||||
|
||||||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|