|
||||||
| Graphics - Art - Design - Meet the Picasso's of the future! |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Zoek in deze discussie | Discussie waarderen |
|
|
#1 | ||||
|
Beginnen met maya, en 3D animatie in het algemeen
Hallo,
Ik ben een zeer grote fan van animatiefilms zoals wall-e, cars, bug's life, ... (vooral pixar eigelijk). Het kriebelt al lang om zelf aan de slag te gaan en (zeer korte) animatiefilmpjes te maken. Ik besef dat dit verre van eenvoudig is en een hele tijd kan duren. Ik ben zelf aan de slag gegaan met Maya 08 en de basisprincipes lukken een beetje, maar natuurlijk verre van voldoende. Daarom is mijn vraag hoe ik het best er aan kan beginnen om mij er verder in te verdiepen. Online tutorials heb ik al geprobeerd maar daar leer je telkens maar één aspect mee dat meestal enkel werkt in één bepaalde situatie. Alvast bedankt! |
||||
|
|||||
|
|
#2 (permalink) | ||||
|
deftige online tutorials zoeken dan
gnomon enzo bijvoorbeeld.of een cursus gaan volgen En gewoon veel proberen, veel oefenen en uiteindelijk vallen de puzzelstukjes in elkaar, das met alles zo . Ma bon de goedkoopste oplossing voor u lijkt om deftige online tutorials te zoeken (die meestal tegen betaling zijn weliswaar, maarja )Cursus gaan volgen kost een pak meer en de meeste cursussen in belgië voldoen verre van aan het geen gij zoekt. Anyway, verwacht niet dat ge zo'n filmpjes op 1, 2 3 gaat kunnen maken... |
||||
|
|||||
|
|
#3 (permalink) | ||||
|
begin al eens gewoon met de handleiding te lezen... Ik weet niet hoe het met maya zit, maar voor lightwave en modo heb ik indertijd het meest geleerd van gewoon de help of handleiding volledig door te lezen...
|
||||
|
|||||
|
|
#4 (permalink) | ||||
|
Het ding is ik weet er zijn cursussen, handleidingen, dvd's enzovoort maar ik weet uit ervaring dat een studie van iets vaak een specifieke aanpak vereist. Zo heb ik PHP geleert door gewoon script te observeren (ook al zijn er boeken, cursussen, tutorials). Maar iets anders kan je bijvoorbeeld wel beter met tutorials leren.
Waar ik dus vooral in geïnteresseerd ben is hoe jij denkt dat je er best kan aan beginnen, en hoe jij er zelf aan begonnen bent. |
||||
|
|||||
|
|
#6 (permalink) | ||||
|
Oké nu een deftige reply. Als je echt animator wil worden dan hoef je enkel te focussen op animatie. Modelleren allemaal goed en wel, tis af en toe wel handig voor enkele props enzo, maar in de echte productie doe je toch meestal één ding.
Er zijn tal van goede boeken over animatie. De bijbel der animatie is "The Animator's Survival Kit" van Richard Williams. Die MOET ge gewoon kopen! Als je meer wilt lezen over de geschiedenis van Disney, dan koop je de "The Illusion of Life". Ni zo goedkoop, ma tis wel ne serieuze klepper.Als je begint in het boek van Richard Williams zegt hij dat de meeste computer animators vrij goed kunnen tekenen. Het is zeker geen must, er zijn tal Pixar animators die gene zak kunnen tekenen, maar het bijna volledig doen met video referentie. (Check this blog, Spline Doctors 't is gewoon heel handig om je ideeën te kunnen visualiseren en 't is gewoon ook leuk iets op papier zetten. Op 11 Second Club - The Monthly Character Animation Competition is er een community waarvan tal van beginnende animators zijn. Kan je héél veel van opsteken. Dus probeer je tijd niet te verspillen in een auto te modelleren, maar steek het in tekenen ofzo Amazon.com: "Be a Character Animator" Kyle Balda's book list om een goede karakter animator te worden. Iemand die er vorige week was op zijn workshop? Was SUPER interessant! Had wel meer opkomst verwacht, ma 't was eens leuk om zo'n workshop mee te maken. Hebben we veel te weinig in dit klein Belgenlandje... :/Op Jason Ryan Animation zijn er enkele betalende video's die basics behandelen. Hij heeft meer een traditionele workflow en animeert met stickfigures in 2D en gaat dan pas naar maya. Allé de leute ermee! Kan hier eigenlijk 100 links plakken, ma begin alvast met die survival kit te kopen. Als je wil kan ik je mijn rss feeds is doorgeven, staat vol met interessante animatieblogs. En als eerste les kan je een balletje laten botsen. |
||||
|
|||||
|
|
#7 (permalink) | ||||
|
Ik wou ik heel graag naar Kyle Balda's workshop maar het was iets te duur ik ben wel student animatiefilm maar die studenten korting geld alleen als je al een bachelor-diploma hebt en int 2de heb je die nog niet
.Merci voor aantal links sommige kenden ik nog niet. |
||||
|
|||||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|