|
|
#143 (permalink) | |||||
|
Citaat:
en kwas nie zeker over die foto, ik dacht dat ie wat teveel bewerkt was, origineel was precies wa flets enzo. denk dat mijn parameters van jpg daar wat verkeerd stonden, nu eens op iets anders gezet en hopen dat ik wat meer levendige kleuren heb. morgen trouwens foto's gaan nemen naar de cyclocross ^^ahja, dat nu al zoveel gezien, maar WTF is bokeh? ![]() |
|||||
|
|
#144 (permalink) | ||||
|
't Was tegen Diesel over facebook.
Dat 'm da alweer rap gezien ad da Emma gecomment had. Ik ook ze, daar ni van. ![]() Over bokeh: Bokeh - Wikipedia Google is your friend é brecht. |
||||
|
|
#145 (permalink) | ||||
|
ah
de mus wat anders bewerkt, beter zo? ![]() en die andere met dat eten in zijn bek, bedoelde die groenling? ![]() ![]() wat anders bewerkt en wa gecropped, speciaal voor DieselPower ![]() |
||||
|
|
#148 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Maar ik heb een manier gevonden dat makkelijker is, met Adjustment Layers: -Een Black & White. -Een Solid Color, met vol blauw en Blend Mode 'Difference' op een Opacity van 20%. -En dan Brightness/Contrast en contrast tegen de 100 zetten. Try it, love it. ![]() EDIT: 2 voorbeeldjes dat het wel degelijk werkt. ![]() ![]() Credits voor foto's naar mijn vader. Laatst gewijzigd door vincentvc; 11 januari 2009 om 10:08 |
|||||
|
|
#153 (permalink) | |||||
|
|
Citaat:
Bokeh - Wikipedia, the free encyclopedia |
|||||
|
|
#155 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() Maar bij die foto van die banden komt het al deels beter uit omdat er nu eenmaal veel licht aanwezig was bij het nemen van de foto (veel witte sneeuw) Nuja, dat effect valt vrij makkelijk te bereiken ze, zoals ViniMan zei, maar bij die techniek verliest ge wel al uw originele kleurinformatie... Als ik zoiets zou willen bereiken zou ik: - Foto openen (du'h) - Black&White adjustment layer ervan maken en de juiste instellingen daarvoor zoeken (maximum white bijvoorbeeld zou handig zijn ).- Fotolayer bovenop de b&w-conversie zetten - Blendmode van fotolayer naar softlight zetten en opacityregelen tot wanneer ge tevreden zijt van de hoeveelheid kleur daje nog wilt behouden. - Color Balance adjustment layer maken en juiste kleur mengen - Color Balance ook op blendmode soft light zetten (of eens zien welke blendmode er het mooiste uitkomt, persoonlijk heb ik al willen merken dat via soft light er de leukste dingen uitkomen) - Curves adjustment bovenop zwieren en wat contrast zetten Praktisch al mijn "arty farty" foto's voor school maak ik op die manier Voorbeeld: Voor: ![]() Na: ![]() |
|||||
|
|
#158 (permalink) | ||||
|
Die voorlaatste was volgens mij nog mooier geweest in kleur! De derde vind ik ook best leuk eigenlijk
.By the way @ nabewerking: LesboScript is ook een leuke "tool" . |
||||
![]() |
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.9lives.be/forum/graphics-art-design/619271-fotos-2009-a.html
|
||||
| Geplaatst door | For | Type | Datum | |
| Graphics - Art - Design on 9lives Forum | BoardReader | This thread | Refback | 18 november 2009 13:47 | |
| 9lives | Image Search | BoardReader | This thread | Refback | 8 juli 2009 10:45 | |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|